Strona 1 z 1

MK4 1.9 tdi Upływ w instalacji 300-400mA

: śr sty 15, 2014 04:31
autor: niczj
Witam.
Mam problem z upływnością prądu z akumulatora.
W samochodzie mam centralny zamek z pilota, elektryczne szyby na 4-modułach.
Objawy: po wyłączeniu samochodu i zazbrojeniu z pilota jest ciągle upływność około 400mA.
-nawet po zamknięciu samochodu i zazbrojeniu można sterować elektrycznymi szybami z konsoli od środka.
-gdy wszystko wyłączone to przez obwód S11 czyli zasilanie zegarów płynie około 150-200mA, pozostałe 200mA ucieka po reszcie obwodów.
Sprawdzałem Czy są błędy ale jest ok, a krancówki w drzwiach chyba ok, jak sprawdzałem z vag-a to zapala otwarte czy zamknięte oraz stacyjka też jest ok obwody P i S też się przełączają.
Myślę że z jakiegoś powodu obwody nie przechodzą w stan czuwania na co wskazuje ten stale działający sterownik od podnoszenia i opuszczania szyb.
Proszę o pomoc/podpowiedz bo już brakuje mi pomysłów.
Pozdrawiam.

MK4 1.9 tdi Upływ w instalacji 300-400mA

: śr sty 15, 2014 07:17
autor: wojtas46
niczj, żeby się upewnić odłącz kostki od sterowania szybami , możesz również po podpięciu miernika po kolei wyciągać bezpieczniki .Powinno to pokazać który obwód kradnie prąd

MK4 1.9 tdi Upływ w instalacji 300-400mA

: śr sty 15, 2014 23:35
autor: niczj
Dzięki za zainteresowanie.
Sprawdziłem wyjmując pojedyńczo kostki w drzwiach zaczynając od kierowcy a potem wszystkie i pobór nadal 300 - 400mA, a sterowniki w drzwiach wszystkie biorą tylko 20mA czyli jest ok z małym wyjątkiem można sterować podnoszeniem i opuszczaniem szyb bez kluczyka ..."zawsze"
Wracając do obwodów bezpiecznikowych to gdy wyjmę wszystkie bezpieczniki to pobór spada do 130mA czyli i tak dużo, a po włożeniu wszystkich około 350mA. z czego na liczniki czyli obwód 15 (5A) idzie 200mA, a na obwód 18 idzie około 20mA i 20mA sterowanie zamka centralnego.
Wynika z tego że liczniki biorą stale 200mA jest to obwód do loicznika który płynie kabel 30 - S176 (110A) kabel czerwony- S15(5A) kabel ro/li do licznika wtyczka prawa pin b/23.
Zastanawia mnie tylko fakt dlaczego szyby chodzą ciągle prawdopodobnie mają stale status gotowości i być może jakieś obwody też.
Proszę o ewentualne wskazówki.

MK4 1.9 tdi Upływ w instalacji 300-400mA

: pt sty 17, 2014 21:48
autor: grg474
jakie masz radio w samochodzie

MK4 1.9 tdi Upływ w instalacji 300-400mA

: pt sty 17, 2014 23:37
autor: niczj
Radyjko Beta oryginalne, ale wyjąłem je już i bez radia to samo, w autku mam wszystko w oryginale nic nie modyfikowałem ani też nie dokładałem w vagu też tylko odczytuję i ewentualnie czasami robie logi turbinie.
Ja w poszukiwaniu tej upływnosci spędziłem sporo czasu i powoli wydaje mi się czy coś się nie zmieniło w ustawieniach samego programu zwłaszcza że zmieniałem akumulator stary na nowy dokładnie taki jak powinien być 74Ah CENTRA i to powoduje stałoą aktywność niektórych systemów no i bierze prąd. :rozpacz:

MK4 1.9 tdi Upływ w instalacji 300-400mA

: pn lut 10, 2014 20:56
autor: niczj
Pora napisać zakończenie:
jak wcześniej pisałem to objaw nieprawidłowego działania w samochodzie ujawniał się jednym tylko systemem był system - podnoszenia szyb, który działał nawet po wyjęciu kluczyka i zamknięciu drzwi a powinno w tym czasie przestać działać czyli brak możliwości sterowania elektrycznie podnoszonymi szybami.
Przyczyną poboru prądu rzędu 300mA był uszkodzony moduł komfortu o nr:1C0 959 799 B który nie działał poprawnie i nie przełączał sie w stan czuwania przez co inne moduły były stale aktywne i dlatego taki pobór.
Niestety żadnym miernikiem tego się zmierzyć nie da trzeba porostu kupić taki moduł i go zamienić ja tak zrobiłem i kosztował mnie 50PLN + przesyłka 20PLN.
pozostało mi jeszcze zaprogramowanie pilotów ale to juz raczej standardowa procedurka.
Myślę że i któremuś z was na forum moja przygoda w owocny sposób się przyda.