Problem z klaksonem (kierownica multi) - przekaźnik 53
: czw sty 09, 2014 23:28
Witam! Po zainstalowaniu kierownicy multi nie działa mi klakson. Pozostałe funkcje kierownicy działają bez zarzutu dlatego od razu przeszedłem do zbadania przekaźnika 53.
Podczas instalacji zgodnie z instrukcjami zrównolegliłem kabel idący z pinu 9 przekaźnika 452 z pinem 6 przekaźnika 53. Po przekręceniu kluczyka przekaźnik 53 załącza się na sekundę, może dwie i kończy pracę. Po naciśnięciu klaksonu na kierownicy cisza. Bezpiecznik 40 - OK. Po wyjęciu przekaźnika pomiar wykazał, że na pinie 6 jest 12V.
Jaka jest zasada działania tego przekaźnika i klaksonu w kierownicy? Bo ja zawsze rozumowałem tak, że w przekaźniku są styki sterujące i robocze. Po pojawieniu się napięcia na tych pierwszych przekaźnik zwiera te drugie. A tu na styku sterującym cały czas jest 12V?
Myślicie że jak bym rozebrał ponownie kolumnę kierownicy i dostał się do kabla, który fabrycznie był na pinie 3 wtyczki T5 taśmy airbag (w trakcie instalacji kierownicy został odcięty i zaizolowany, a jego miejsce zajął kabel idący z bezpiecznika 5 przez pin 12 przekaźnika 452) i jego podpiął pod kabel z pinu 9 przekaźnika 452, to to by coś zmieniło? Kolega, który pisał poradę twierdzi, że ten kabel idzie na pin 6 przekaźnika 53 - czyli tam gdzie się wpiąłem.
Podczas instalacji zgodnie z instrukcjami zrównolegliłem kabel idący z pinu 9 przekaźnika 452 z pinem 6 przekaźnika 53. Po przekręceniu kluczyka przekaźnik 53 załącza się na sekundę, może dwie i kończy pracę. Po naciśnięciu klaksonu na kierownicy cisza. Bezpiecznik 40 - OK. Po wyjęciu przekaźnika pomiar wykazał, że na pinie 6 jest 12V.
Jaka jest zasada działania tego przekaźnika i klaksonu w kierownicy? Bo ja zawsze rozumowałem tak, że w przekaźniku są styki sterujące i robocze. Po pojawieniu się napięcia na tych pierwszych przekaźnik zwiera te drugie. A tu na styku sterującym cały czas jest 12V?
Myślicie że jak bym rozebrał ponownie kolumnę kierownicy i dostał się do kabla, który fabrycznie był na pinie 3 wtyczki T5 taśmy airbag (w trakcie instalacji kierownicy został odcięty i zaizolowany, a jego miejsce zajął kabel idący z bezpiecznika 5 przez pin 12 przekaźnika 452) i jego podpiął pod kabel z pinu 9 przekaźnika 452, to to by coś zmieniło? Kolega, który pisał poradę twierdzi, że ten kabel idzie na pin 6 przekaźnika 53 - czyli tam gdzie się wpiąłem.