Rozładowany Akumulator.
: czw sty 02, 2014 18:07
Witam serdecznie, domyślam się że tematów temu podobnych była i jest cała masa ale może na moim przykładzie dowiem się czegoś nowego.
Historia przedstawia się następująco. Mój golf miał czasu pewnego problemy z odpalaniem, za pierwszym razem odpalił. po przejechaniu jakichś 15 km auto zgasiłem wróciłem za godzinę, z wielkim bólem odpalił. Po dojechaniu do domu zgasiłem go na chwilkę. Chcąc wjechać do garażu niestety odmówił posłuszeństwa. Po lekkim podładowaniu odpaliłem wjechałem. Podpiąłem do prostownika na noc. Rano Golf jak nowo narodzony, wszystko było dobrze.... Przez tydzień czasu. Po tygodniu znowu zaczęło mu być ciężko odpalić. Wyczytałem że regulator napięcia do wymiany, Wymieniłem. Przed wymiana napięcie było 12.45v po wymianie 14,45v. Myślę dobrze, wymieniłem będzie ładować, nic bardziej mylnego, po tygodniu znowu to samo tym razem wziąłem na warsztat wysłużony już akumulator. Kupiłem nowy Boscha, i było dobrze......Przez miesiąc.
Do rzeczy bo się za bardzo rozpisałem.
Ładowania akumulatora było dobre, ale pobór prądu był straszliwie wysoki aż strach pisać.
Zaczęło się sprawdzanie bezpieczników, zacząłem od końca, po wypięciu bezpiecznika od radia pobór spadł z 13.25 do 0.20
No ale 0.20 to nadal za dużo więc drugi bezpiecznik i napięcie spadło do 0.03.
Pierwszy bezpiecznik jest od radia drugi jest od Światło Wnętrza, Wskaźniki, Diagnostyka. Światełko w podsufitce nie pobiera bo sprawdzałem, światła w bagażniku doszukać się nie mogę bo pewnie nie ma. Światełko w schowku odpada bo także sprawdzone. Więc tu pytanie, czyżby coś nie tak z Zegarkiem w liczniku? bo tylko chyba ta opcja mi została do sprawdzenia na jutrzejszy dzień. Bardzo bym prosił o inne pomysły co może mi zjadać tyle prądu. Radio spisane na straty bo nawet podpięte na krótko do Akumulatora pożera prąd jak głupie.
Dodam jeszcze że miałem problem z nie stykająca żarówką od oświetlenia tablicy rejestracyjnej, trzeba było ja puknąć aby zaczęła świecić. Po przeczyszczeniu styków pobór wynosi 0.01 czasem wskoczy na 0.02
Mój golf jest z silnikiem 1.6TD 92Rok.
Alternator: Valeo.
Reasumując, Regulator napięcia wymieniony, wszystkie styki przeczyszczone, Akumulator nowy, Radio wywalone. Po włożeniu bezpiecznika w gniazdo nr21 pobór rośnie.
Bardzo bym prosił o wyrozumiałość gdyż jest to mój pierwszy post na forum i prosił bym o pomoc.
Historia przedstawia się następująco. Mój golf miał czasu pewnego problemy z odpalaniem, za pierwszym razem odpalił. po przejechaniu jakichś 15 km auto zgasiłem wróciłem za godzinę, z wielkim bólem odpalił. Po dojechaniu do domu zgasiłem go na chwilkę. Chcąc wjechać do garażu niestety odmówił posłuszeństwa. Po lekkim podładowaniu odpaliłem wjechałem. Podpiąłem do prostownika na noc. Rano Golf jak nowo narodzony, wszystko było dobrze.... Przez tydzień czasu. Po tygodniu znowu zaczęło mu być ciężko odpalić. Wyczytałem że regulator napięcia do wymiany, Wymieniłem. Przed wymiana napięcie było 12.45v po wymianie 14,45v. Myślę dobrze, wymieniłem będzie ładować, nic bardziej mylnego, po tygodniu znowu to samo tym razem wziąłem na warsztat wysłużony już akumulator. Kupiłem nowy Boscha, i było dobrze......Przez miesiąc.
Do rzeczy bo się za bardzo rozpisałem.
Ładowania akumulatora było dobre, ale pobór prądu był straszliwie wysoki aż strach pisać.
Zaczęło się sprawdzanie bezpieczników, zacząłem od końca, po wypięciu bezpiecznika od radia pobór spadł z 13.25 do 0.20
No ale 0.20 to nadal za dużo więc drugi bezpiecznik i napięcie spadło do 0.03.
Pierwszy bezpiecznik jest od radia drugi jest od Światło Wnętrza, Wskaźniki, Diagnostyka. Światełko w podsufitce nie pobiera bo sprawdzałem, światła w bagażniku doszukać się nie mogę bo pewnie nie ma. Światełko w schowku odpada bo także sprawdzone. Więc tu pytanie, czyżby coś nie tak z Zegarkiem w liczniku? bo tylko chyba ta opcja mi została do sprawdzenia na jutrzejszy dzień. Bardzo bym prosił o inne pomysły co może mi zjadać tyle prądu. Radio spisane na straty bo nawet podpięte na krótko do Akumulatora pożera prąd jak głupie.
Dodam jeszcze że miałem problem z nie stykająca żarówką od oświetlenia tablicy rejestracyjnej, trzeba było ja puknąć aby zaczęła świecić. Po przeczyszczeniu styków pobór wynosi 0.01 czasem wskoczy na 0.02
Mój golf jest z silnikiem 1.6TD 92Rok.
Alternator: Valeo.
Reasumując, Regulator napięcia wymieniony, wszystkie styki przeczyszczone, Akumulator nowy, Radio wywalone. Po włożeniu bezpiecznika w gniazdo nr21 pobór rośnie.
Bardzo bym prosił o wyrozumiałość gdyż jest to mój pierwszy post na forum i prosił bym o pomoc.