Strona 1 z 1
spadek napięcia
: pn gru 30, 2013 23:44
autor: Dexter18
Witam, mam pytanie bo wymieniłem kiedyś regulator napięcia ponieważ miałem zbyt duże ładowanie. Na nowym było w normie jak sprawdziłem po wymianie. Dzisiaj z ciekawości sprawdziłem jeszcze raz i okazało się ze na klemach miałem 13,5 bez obciążenia a na alternatorze 14,2 i kabel który jest przy akumulatorze był dość ciepły. Zrobiłem autem kilka km i jak wróciłem do domu znów sprawdziłem i było już 14,05 na aku a na alternatorze 14,2(kabel był już zimny). wydaje mi się ze to i tak zbyt duży spadek. Co może być przyczyną. Zauważyłem luźną klemę minus przy akumulatorze ale nie wiem czy to przyczyna. Jutro posprawdzam jeszcze połączenia alter.-rozr.- aku. oraz masę do silnika.
Doradźcie mi co może być przyczyną i co powinienem sprawdzić jeszcze,
spadek napięcia
: wt gru 31, 2013 08:22
autor: wojtas46
Dexter18, posprawdzaj i przeczyść wszystkie połączenia , następnie dobrze podokręcaj i to powinno pomóc
spadek napięcia
: wt gru 31, 2013 12:23
autor: Dexter18
Poczyściłem połaczenia i teraz na klemach mam 14.35 a na alternatorze 14.6 wiec spadek i tak jest ale ładowanie i tak jest w normie. To jest bez obciążenia ale z obciązeniem to jak spadnie to i tak powyżej 14 powinno być
spadek napięcia
: czw sty 02, 2014 00:47
autor: Paweł Marek
Taka różnica to juz norma ale większa może śwoadczyć o kiepskim połączeniu altka kablem plusowym
z aku - to miejsce co się robi ciepłe może znaczyć że są tam połamane kabelki w izolacji. Ale zdarza się też że masa źle przepływa z silnika do altka, bo połączenia altka do łapy pokrywają się tlenkiem , trzeba wtedy przylegające powierzchnie oczyścić i pamiętac o porządnym dokręceniu śrub mocujących alternator
spadek napięcia
: czw sty 02, 2014 21:23
autor: paczopaczesniak
Ja mam znowu problem taki ze od czasu do czasu po uruchomieniu silnika zapala się kontrolka ładowania, jak dodam gazu to gaśnie na stałe i tak mi się zdarza 1/10 uruchomień silnika. Wie ktoś coś o tym albo możne domniemywać co się dzieje ??
spadek napięcia
: czw sty 02, 2014 22:17
autor: Dexter18
Wydaje mi sie że wina szczotek na regulatorze napięcia. poprostu sie wytarły
spadek napięcia
: pt sty 03, 2014 13:02
autor: paczopaczesniak
no własnie mechanikiem nie jestem ale tak mi sie wydawało ze to moga być szczotki które juz się docierają. Jaki jest koszt napraw m.wiecej i czy jakieś lepsze szczotki mozna kupić czy obojetne ??:)
spadek napięcia
: pt sty 03, 2014 16:07
autor: Dexter18
Do golfa II są minimum 2 typy regulatorów, jeden jest taki czarny cały plastikowy i kosztuje około 40-50zł natomiast drugi taki za białym koło 25 zł. Niewiem czy jest sens wymieniać same szczotki