Strona 1 z 1

Zmiana sondy lambda z 1przewodowej na 3-4przewodową

: czw gru 12, 2013 15:26
autor: marko125-90
Witam! Pytanie takie zasadnicze, bo w mk3 1.8ABS mam zamontowaną sondę 1przewodową. Jednak ona coś kuleje, tzn. zawiesza się. Wyczytałem, że warto spróbować poprawić masę sondy. Wyczyściłem wszystko ładnie jednak za wiele nie pomogło, więc sonda do wymiany. Jako, że nowe dobre sondy troszkę kosztują, a używaną 1przewodową ciężko znaleźć, tak znalazłem w domu 3 sondy 3 i 4 przewodowe z golfa II i golfa III. Wg numerów pochodzą z golfa 1.3 i 1.8 na wielopunktowym wtrysku. Pytanie czy te sondy będą pracować poprawnie? Wydaje mi się, że tak bo napięcie pracy jest chyba takie samo, gwint też powinien być ten sam, a grzałki po prostu nie będę podłączał, skoro poprzednia nie była w nią wyposażona.

Pytanie: będzie to działać czy nie?

Zmiana sondy lambda z 1przewodowej na 3-4przewodową

: sob gru 14, 2013 11:46
autor: jeryk10
Grzałki muszą być podłączone nie ma takiej opcji ze nie .

Zmiana sondy lambda z 1przewodowej na 3-4przewodową

: sob gru 14, 2013 17:11
autor: marko125-90
1. Dlaczego musi być podłączona grzałka? Sonda jest w kolektorze wydechowym, także temperatura pracy powinna być odpowiednia.
2. Jak już muszę podłączyć tą grzałkę, do zasilania czego najlepiej podłączyć grzałkę, żeby za wiele nie sztukować? Rozumiem, że grzałka ma działać non stop podczas pracy silnika? W sumie widzę, że wiele silników 1.8ABS ma sondy wieloprzewodowe

Zmiana sondy lambda z 1przewodowej na 3-4przewodową

: sob gru 14, 2013 19:25
autor: jeryk10
Lub odwrotnie , wiele silników ABS ma sondę 1 przewodową , 4 przewodowe w ABS są mało spotykane.Grzałka jest na tym samym zasilaniu co pompa paliwa .