Strona 1 z 1
Wiatraki chłodnic
: pt lis 22, 2013 21:14
autor: swinkz
Witam,
Czy ktoś pomocy zechciał by mi wyjaśnić jak to jest z wiatrakami w moim autku?
Auto: MK4 1.8T AGU 99r.
Pytanie:
Czy wiatraki powinny chodzić oba jednocześnie na tzw. 1szym biegu?
Mam klimatronik i jesli wyłączę klime to oba stają.
Jak załączę klime oba zaczynają chodzić.
Czy przypadkiem nie powinien chodzić tylko jeden - ten od chłodzenia klimy?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Wojtek
Wiatraki chłodnic
: pt lis 22, 2013 22:31
autor: wojtas46
Chodzą oba naraz
Wiatraki chłodnic
: pt lis 22, 2013 23:02
autor: areczek0000000
Jest OK tak musi być,od tego jest sterownik i on to kontroluje.
Wiatraki chłodnic
: pt lis 22, 2013 23:07
autor: grg474
swinkz, odpowiem ci pytaniem - po co by montowano drugi wiatrak jak miałby przy klimie chodzić jeden?
Re: Wiatraki chłodnic
: pt lis 22, 2013 23:15
autor: swinkz
po co by montowano drugi wiatrak jak miałby przy klimie chodzić jeden?
Może po to aby ten większy załączał się dopiero gdy silnik osiągnie jakąś temp.? U mnie chodzą oba jednocześnie przy włączonej klimie z tym, że większy zmienia bieg na 2-gi gdy temp jest wyższa. wydawało mi się, że po włączeniu klimy powinien chodzić tylko ten mniejszy (od kimatyzacji) jeśli silnik jest zimny.
Wiatraki chłodnic
: wt lis 26, 2013 08:59
autor: swinkz
Witam ponownie
W aucie został zmieniony czujnik temp. cieczy chłodzącej (ten na rurce przy wtryskiwaczach) i termostat - spowodowane to było tym, że silnik się nie dogrzewał. Z tym, że po zmianie silnik osiąga 90 stopni ale ni cholery nie jestem w stanie sprawić, że wiatraki się włączą. Auto nie przegrzewa się ale wiatraki nie chodzą. ponadto jak włączę nawiew w trybie "ECON" (mam klimatronik) to temp. silnika spada do ~80 stopni.
Z doświadczenia z tym autem wiem, że nawet w zime przy -30 stopniach szybko łapał 90 stopni i nieważne co by się nie działo tak trzymał a i wiatraki potrafiły wejść na drugi bieg.
Wie ktoś co to może być? Nie mam już siły do wymieniania części przez specjalistów samozwańczych i ponownych wizyt w warsztatach
Z góry dzięki!
Pozdrawiam.
Wiatraki chłodnic
: wt lis 26, 2013 12:36
autor: yosef99
za regulację temperatury odpowiada termostat i nawet przy włączonych wiatrakach powinien zamykać duży obieg, w moim samochodzie miałem podobną sytuację i to właśnie termostat był uszkodzony. Pamiętaj że nawet kupując nowy termostat nie masz pewności że jest sprawny. Ja bym to obstawiał...
Wiatraki chłodnic
: wt lis 26, 2013 13:25
autor: swinkz
yosef99 dzięki za podpowiedź, pomimo iż nowy powiem żeby jeszcze raz go sprawdzili.
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?