Strona 1 z 1

Slaby aku, czy co innego?

: wt lis 12, 2013 00:09
autor: McBoss
W nocy przy wlaczonym silniku zaobserwowalem, ze gdy mam zapalone swiatla to:
- Przy nacisnieciu przycisku od podnoszenia szyb lub przycisku od podgrzewania tylnej szyby - swiatla przygasaja lekko na okolo sekunde - poprostu SPADA NAPIECIE, to samo sie dzieje z innymi elementami ktore daja swiatlo - zarowki oswietlenia wnetrza itd.

O czym to swiadczy? Slaby akumulator? Slabe ladowanie czy co?

Dodam jeszcze, ze przy odpalaniu swieci sie piktogram od ABS (kiedys gdzies wyczytyalem, ze taki stan rzeczy moze miec powiazanie ze slabym aku itp.)

Slaby aku, czy co innego?

: wt lis 12, 2013 00:16
autor: Qto
McBoss pisze:O czym to swiadczy?
o niczym, normalne zjawisko
McBoss pisze:Dodam jeszcze, ze przy odpalaniu swieci sie piktogram od ABS (kiedys gdzies wyczytyalem, ze taki stan rzeczy moze miec powiazanie ze slabym aku itp.)
to akurat świadczy o spadku napięcia

Slaby aku, czy co innego?

: wt lis 12, 2013 00:22
autor: McBoss
i owy spadek napiecia moze byc za duzo dlatego ABS sie swieci?

Slaby aku, czy co innego?

: wt lis 12, 2013 19:54
autor: Qto
tak

Slaby aku, czy co innego?

: śr lis 13, 2013 00:28
autor: McBoss
jak zlikwidowac tak spory spadek napiecia?
bo cos czuje, ze jak przyjda mrozy to auto mi nie odpali...

Slaby aku, czy co innego?

: śr lis 13, 2013 15:28
autor: marcin7x5
Po pierwsze sprawdź aku czy trzyma parametry pod ociążeniem - podjedź gdzies gdzie sprzedają aku to powinni miec tester
Po drugie trzeba przejrzec rozrusznik bo może ma zbyt duże opory na rozruchu - pobiera wtedy więcej prądu
Po trzecie sprawdź wszelkie połaczenia przewodów prądowych i masowych.

Slaby aku, czy co innego?

: sob lis 16, 2013 07:58
autor: matias1
Witam,
U mnie były podobne objawy, okazało się, że nie było dobrego styku na puszcze z bezpiecznikami na akumulatorze.
Weź najlepiej dokładny miernik i sprawdź napięcia jakie masz na kolejnych bezpiecznikach i wtedy wychwycisz spadek na odpowiednim przewodzie.
potem powinno pójść Ci łatwiej. czyli po nitce do kłębka. Dobrze by było abyś miał schemat elektryczny do twojej wersji samochodu.
Jeśli zauważysz spadek napięcia na paru bezpiecznikach to tak jak napisał Marcin7x5 może to być przewód masowy lub dodatni. Te o większych przekrojach....
Może to być również brak styku na wtyczce dwupinowej na alternatorze.
Jak oddałem autko do wymiany rozrządu to mechanik gamoń nie podpiął tej wtyczki i jak jechałem to zapaliła się kontrolka absu ale kontrolka akumulatora się nie świeciła bo nie była podłączona. Sprawdź ją również....

Pozdrawiam,
Maciej

Slaby aku, czy co innego?

: sob lis 16, 2013 12:50
autor: McBoss
Wlasnie zakupilem na allegro miernik uniwersalny. Bede sprawdzal.

Do sprawdzania co ustawic na takim mierniku:
Obrazek

Slaby aku, czy co innego?

: sob lis 16, 2013 13:18
autor: Shmatan
Prąd stały (DC), zakres do 20V (bo będzie 11-15)

Slaby aku, czy co innego?

: ndz lis 17, 2013 18:17
autor: szpachla
Napięcie mierzymy na DCV.
Prąd mierzymy na DCA i trzeba przepiąć kabel
na multimetrze pod inne gniazdo. I oczywiście do pomiaru prądu
wpinamy miernik szeregowo. Inaczej zrobisz warcie.

Slaby aku, czy co innego?

: śr lis 20, 2013 12:01
autor: McBoss
Od gory:
Czerwony pod 1 wejscie
Czarny pod trzecie.

Ustawiam DCV na 20.


Dokladnie tak?

Slaby aku, czy co innego?

: śr lis 20, 2013 13:13
autor: marg
Zależy co chcesz mierzyć jeżeli napięcie na akumulatorze to czarny kabelek podłączasz do gniazda 3 na samym dole, a czerwony do gniazda 2 środkowego. Ustawiasz przełącznik na 20 DCV i przytykasz piny miernika (czyli te metalowe zakończenia przewodów podłączonych do miernika) do słupków akumulatora. W ten sposób zmierzysz napięcie na akumulatorze czyli V.

Slaby aku, czy co innego?

: śr lis 20, 2013 13:30
autor: McBoss
ok

a uplyw pradu na aku?


Odlaczam kleme (+) od aku.

Pod wiszaca kleme podlaczam czerwony przewod (podlaczony pod pierwsze gniazdo od gory), a czarny przewod podlaczony pod 3 gniazdo podlaczam pod slupek (+) aku ?

Slaby aku, czy co innego?

: śr lis 20, 2013 13:39
autor: marg
Tak ale przełącznik ustawiasz wtedy na DCA i najlepiej zacząć od 10A następnie zmniejszać na 200m mierzysz wtedy natężenie prądu czyli A.