Strona 1 z 1

Problem z elektryką po swapie na 1.6 TDic SB.

: czw paź 31, 2013 20:29
autor: vw t3
Witam.
Tydzień temu zeswapowałem mój stary silnik 1.6D (nie wiem jakie oznaczenie) na silnik z golfa II 1.6 TDic SB.
Swap miał miejsce w VW T3 Pick-up.

Moje pytanie brzmi następująco: jakie kable i do czego trzeba bezwzględnie podłączyć aby silnik poprawnie pracował.
Na chwile obecną mam podłączone:
-alternator
-rozrusznik
-elektrozawór w pompie
-świece żarowe

Czy czujniki oleju i temperatury muszą być podpięte?
W zespawowanym silniku są z tego co się zorientowałem 2 czujniki oleju i 3 czujniki temperatury.
Zauważyłem że do turbiny ma być podłączona jakaś wtyczka-co z tym zrobić ?

Silnik ładnie odpala ale boję się że coś się zepsuje.

Proszę o wyrozumiałość ponieważ jest to mój pierwszy temat na tym forum.
Szukałem interesujących mnie informacji na tym forum ale nic podobnego nie znalazłem.

Zgóry dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam.

Problem z elektryką po swapie na 1.6 TDic SB.

: ndz lis 03, 2013 14:30
autor: klintonMK2
jeden czujnik temperatury oleju (w głowicy) jest potrzebny do poprawnego działania układu grzania świec żarowych ("patrzy" jaka jest temperatura oleju i wtedy po zapłonie grzeje lub nie grzeje świec), jeden czujnik temperatury w króćcu wodnym jest do wskaźnika temperatury cieczy. i w sumie tyle Ci potrzeba oprócz tego co już masz :bajer:

Problem z elektryką po swapie na 1.6 TDic SB.

: wt lis 05, 2013 12:30
autor: vw t3
Dzięki za informacje o tych czujnikach.
Mam jeszcze jedną sprawę a mianowicie: dlaczego do turbiny ma być podpięta wtyczka prawdopodobnie na dwa kabelki?
Czy jeżeli jej nie podepnę to stanie się coś?

Problem z elektryką po swapie na 1.6 TDic SB.

: śr lis 06, 2013 08:19
autor: aura1
Proponuję podłączyć te 2 czujniki olejowe jeden pokazuje ciśnienie 0,3 a drugi 1,8 dla kontoli ciśnienia oleju.

Problem z elektryką po swapie na 1.6 TDic SB.

: pn lis 11, 2013 23:32
autor: anaba255
Podłącz dokładnie tak jak miałes w poprzednim silniku, jak wszystko dzałało ok proponuje poprzekładac nawet czujniki z krućcami. W zalezności od roczników instalacja trochę, ale się rózniła.

Czujniki temperatury i cisnienia nie sa konieczne do pracy silnika, ale podają informacje o temperaturze i ciśnieniu, a w przypadku awari nie chcesz przegrzać, czy zatrzeć silnika? :bajer:

W głowicy jest czujnik oleju, ale cisnienia, tak samo czujnik w podstawie filtra oleju, ten drugi jeśli w starym silniku nie miałeś podpiety to tak zostaw.

W SB jest dodatkowa pompka elektryczna do chłodzenia turbiny, załacza sie gdy silnik przestaje pracować, utrzymuje przez pewien czas obieg wody, ale nie wiem jak ją podłaczyć, nie miałem z tym do czynienia.

Czujniki ciśnienia i temperatury łatwo poznać, cisnienia maja otwór, a temperatury nie.