Witam.
Tydzień temu zeswapowałem mój stary silnik 1.6D (nie wiem jakie oznaczenie) na silnik z golfa II 1.6 TDic SB.
Swap miał miejsce w VW T3 Pick-up.
Moje pytanie brzmi następująco: jakie kable i do czego trzeba bezwzględnie podłączyć aby silnik poprawnie pracował.
Na chwile obecną mam podłączone:
-alternator
-rozrusznik
-elektrozawór w pompie
-świece żarowe
Czy czujniki oleju i temperatury muszą być podpięte?
W zespawowanym silniku są z tego co się zorientowałem 2 czujniki oleju i 3 czujniki temperatury.
Zauważyłem że do turbiny ma być podłączona jakaś wtyczka-co z tym zrobić ?
Silnik ładnie odpala ale boję się że coś się zepsuje.
Proszę o wyrozumiałość ponieważ jest to mój pierwszy temat na tym forum.
Szukałem interesujących mnie informacji na tym forum ale nic podobnego nie znalazłem.
Zgóry dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam.
Problem z elektryką po swapie na 1.6 TDic SB.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- klintonMK2
- Gadatliwa bestia
- Posty: 747
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 14:17
- Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
Problem z elektryką po swapie na 1.6 TDic SB.
jeden czujnik temperatury oleju (w głowicy) jest potrzebny do poprawnego działania układu grzania świec żarowych ("patrzy" jaka jest temperatura oleju i wtedy po zapłonie grzeje lub nie grzeje świec), jeden czujnik temperatury w króćcu wodnym jest do wskaźnika temperatury cieczy. i w sumie tyle Ci potrzeba oprócz tego co już masz 

Problem z elektryką po swapie na 1.6 TDic SB.
Dzięki za informacje o tych czujnikach.
Mam jeszcze jedną sprawę a mianowicie: dlaczego do turbiny ma być podpięta wtyczka prawdopodobnie na dwa kabelki?
Czy jeżeli jej nie podepnę to stanie się coś?
Mam jeszcze jedną sprawę a mianowicie: dlaczego do turbiny ma być podpięta wtyczka prawdopodobnie na dwa kabelki?
Czy jeżeli jej nie podepnę to stanie się coś?
Problem z elektryką po swapie na 1.6 TDic SB.
Proponuję podłączyć te 2 czujniki olejowe jeden pokazuje ciśnienie 0,3 a drugi 1,8 dla kontoli ciśnienia oleju.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
Problem z elektryką po swapie na 1.6 TDic SB.
Podłącz dokładnie tak jak miałes w poprzednim silniku, jak wszystko dzałało ok proponuje poprzekładac nawet czujniki z krućcami. W zalezności od roczników instalacja trochę, ale się rózniła.
Czujniki temperatury i cisnienia nie sa konieczne do pracy silnika, ale podają informacje o temperaturze i ciśnieniu, a w przypadku awari nie chcesz przegrzać, czy zatrzeć silnika?
W głowicy jest czujnik oleju, ale cisnienia, tak samo czujnik w podstawie filtra oleju, ten drugi jeśli w starym silniku nie miałeś podpiety to tak zostaw.
W SB jest dodatkowa pompka elektryczna do chłodzenia turbiny, załacza sie gdy silnik przestaje pracować, utrzymuje przez pewien czas obieg wody, ale nie wiem jak ją podłaczyć, nie miałem z tym do czynienia.
Czujniki ciśnienia i temperatury łatwo poznać, cisnienia maja otwór, a temperatury nie.
Czujniki temperatury i cisnienia nie sa konieczne do pracy silnika, ale podają informacje o temperaturze i ciśnieniu, a w przypadku awari nie chcesz przegrzać, czy zatrzeć silnika?

W głowicy jest czujnik oleju, ale cisnienia, tak samo czujnik w podstawie filtra oleju, ten drugi jeśli w starym silniku nie miałeś podpiety to tak zostaw.
W SB jest dodatkowa pompka elektryczna do chłodzenia turbiny, załacza sie gdy silnik przestaje pracować, utrzymuje przez pewien czas obieg wody, ale nie wiem jak ją podłaczyć, nie miałem z tym do czynienia.
Czujniki ciśnienia i temperatury łatwo poznać, cisnienia maja otwór, a temperatury nie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości