kupilem niedawno golfika jak w temacie - kod silnika BCB
niestety przy szykowaniu sobie autka zostawilem wlaczony zaplon (bez odpalonego silnika). Po jakiejs godzince (i doladowaiu aku bo dmuchawa na 1 biegu przez godzinke zezarla caly prund) odpalilem autko i chodzilo bez problemu. Po ok 10 minutach od odpalenia wyskoczyl blad lambdy przed katem (zwarcie do plusa) i blad przepustnicy (nie pamietam juz jaki) autko zaczelo dymic na bialo (dymek nie mial charakterystycznego zapachu oleju). Zostawilem autko na noc. Po nocy okazalo sie, ze odpalilem je juz na 3 garach. Diagnoza kabelkiem nie pokazala wypadania zaplonu (przy okazji powiem jeszcze, ze polski vag ma powazne problemy z nawiazaniem komunikacji z autkiem, udaje sie to dopiero za nastym razem i dziala tylko polaczenie z silnikiem).
By sprawdzic ktory cylinder nie chodzi odpinalem po kolei wtryski. Po odpieciu trzeciego od lewej nie bylo zadnej zmiany w pracy silnika czyli ten cylinder nie pali.
Po zostawieniu auta z wl. zaplonem dzien wczesniej stwierdzilem ze dostala pewnie ktoras z cewek. Przelozylem cewke z felernego 3 cylindra na 4 (tez od lewej) i okazalo sie, (po moim tescie z odpinaniem wtryskow) ze teraz 4 nie pali. Aha po zamianie cewek przy malej przejazdzce okazalo sie, ze kontrolka silnika zaczela mrugac niestety nie mialem juz kabla i kompa, zeby to zczytac.
Pytanie nastepujece: Diagnoza to padnieta cewka ale czy jest to mozliwe, ze cewka padla a komputer nie wywala bledu? Np. cewka ma gdzies zwarcie i komputer "mysli", ze iskra przeskakuje? Co moze w tej chwili znaczyc mrugajaca kontrolka silnika(zczytam blad najpredzej jutro)?
Z gory dzieki za odpowiedzi.
golf IV 1.6 16v padnieta cewka brak bledu zaplonu na kompie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
golf IV 1.6 16v padnieta cewka brak bledu zaplonu na kompie
Tak bo cewka jest tylko elementem wykonawczym a nie czujnikiem. Działa dzięki zebraniu danych z czujników i puszczeniu sygnału z ecu. Może jedynie wywalić błąd wypadania zapłonu bez określenia powodu takiego stanu rzeczyquask pisze:ze cewka padla a komputer nie wywala bledu
Re: golf IV 1.6 16v padnieta cewka brak bledu zaplonu na kom
wiem kolego, ze w cewce nie ma zadnego czujnika.
Problem rozwiazany, cewka byla padnięta ale, tak jak mowilem wcześniej, nie było błędu wypadania zapłonu na którymkolwiek z cylindrów (zanim przełożylem cewką na cylider obok i przed tym). Także nie zawsze diagnoza komputerowa wykaże błąd wypadania zapłonu przy padniętej cewce. Podejrzewam, ze moze mieć ona jakies zwarcie, wezmę multimetr i ją przebadam a wyniki wrzuce tutaj, moze sie to komus przyda
Kolejne pytanko - czy powinienem kupić drugą cewkę i wozić ja w aucie na zapas? Bo jesli zameczylem pozostawionym zaplonem jedna z dwóch, które były od nowosci, to ta druga też dostala po d... i moze w najbliższym czasie klęknąć a źle by było gdyby stało się to w jakimś miejscu daleko od sklepu w kţórym mógłbym ją kupić.
Problem rozwiazany, cewka byla padnięta ale, tak jak mowilem wcześniej, nie było błędu wypadania zapłonu na którymkolwiek z cylindrów (zanim przełożylem cewką na cylider obok i przed tym). Także nie zawsze diagnoza komputerowa wykaże błąd wypadania zapłonu przy padniętej cewce. Podejrzewam, ze moze mieć ona jakies zwarcie, wezmę multimetr i ją przebadam a wyniki wrzuce tutaj, moze sie to komus przyda
Kolejne pytanko - czy powinienem kupić drugą cewkę i wozić ja w aucie na zapas? Bo jesli zameczylem pozostawionym zaplonem jedna z dwóch, które były od nowosci, to ta druga też dostala po d... i moze w najbliższym czasie klęknąć a źle by było gdyby stało się to w jakimś miejscu daleko od sklepu w kţórym mógłbym ją kupić.
golf IV 1.6 16v padnieta cewka brak bledu zaplonu na kompie
Dopiero dziś przemierzyłem moją walniętą cewkę.
Gdy trzymasz cewkę plastykiem do góry (tak jak jest zamontowana w aucie) piny są liczone od lewej. Mierzyłem rezystancję
pomiędzy 1 a 2 brak połączenia
1 a 3 25 kilo ohm
1 a 4 384 ohm
2 a 3 brak połączenia
2 a 4 brak połączenia
3 a 4 25,4 kilo ohm
2 a blacha cewki 22 ohm
Gdy trzymasz cewkę plastykiem do góry (tak jak jest zamontowana w aucie) piny są liczone od lewej. Mierzyłem rezystancję
pomiędzy 1 a 2 brak połączenia
1 a 3 25 kilo ohm
1 a 4 384 ohm
2 a 3 brak połączenia
2 a 4 brak połączenia
3 a 4 25,4 kilo ohm
2 a blacha cewki 22 ohm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości