Kodowanie licznika - Golf MK4 1.8T
: śr paź 09, 2013 16:57
Witam !
W moim MK4 99 (rok modelowy 2000) wymieniłem swój 1/2 fis immo 2 (920) na 1/2 sport edition immo3 z Anglika (produkcja licznika 2002, 920).
Udało mi się z kolegą przyuczyć kluczyki i zmienić jednostki z mil na kilometry, jednak kilka problemów pozostaje...
1. Po przekręceniu na zapłon pokazuje się komunikat OIL SENSOR - WORKSHOP, wyczytałem, że to komunikat czujnika oleju w misce, jednak ja takowego nie posiadam - jak to wyłączyć ?
2. Mam dziwne wrażenie że licznik zaniża mi prędkość, jadąc w trybie emeryt przy licznikowym 40km/h mogę wrzucić piątkę i utrzymywać jakieś 1200obr, gdy na starym liczniku taka ilość obrotów była przy ~50km/h
3. Wskazania na fisie co do średniego spalania ostro wzrosły... Wcześniej jeżdżąc identycznym stylem ciągle tą samą trasą stary licznik pokazywał ~12,5l/100km, teraz pokazuje ~17
Byłbym wdzięczny za pomoc jak sobie z tym tematem poradzić, posiadam kabel VAG KKL i Polskiego Vaga + VCDS Lite jednak nie jestem z nimi jakoś super obeznany
Posiadam silnik 1.8T AGU, skrzynia piątka, auto pierwotnie pochodzi z Włoch, miało fabrycznie 1/2 fis IMMO2, wsadzony licznik z anglika IMMO3
W moim MK4 99 (rok modelowy 2000) wymieniłem swój 1/2 fis immo 2 (920) na 1/2 sport edition immo3 z Anglika (produkcja licznika 2002, 920).
Udało mi się z kolegą przyuczyć kluczyki i zmienić jednostki z mil na kilometry, jednak kilka problemów pozostaje...
1. Po przekręceniu na zapłon pokazuje się komunikat OIL SENSOR - WORKSHOP, wyczytałem, że to komunikat czujnika oleju w misce, jednak ja takowego nie posiadam - jak to wyłączyć ?
2. Mam dziwne wrażenie że licznik zaniża mi prędkość, jadąc w trybie emeryt przy licznikowym 40km/h mogę wrzucić piątkę i utrzymywać jakieś 1200obr, gdy na starym liczniku taka ilość obrotów była przy ~50km/h
3. Wskazania na fisie co do średniego spalania ostro wzrosły... Wcześniej jeżdżąc identycznym stylem ciągle tą samą trasą stary licznik pokazywał ~12,5l/100km, teraz pokazuje ~17
Byłbym wdzięczny za pomoc jak sobie z tym tematem poradzić, posiadam kabel VAG KKL i Polskiego Vaga + VCDS Lite jednak nie jestem z nimi jakoś super obeznany
Posiadam silnik 1.8T AGU, skrzynia piątka, auto pierwotnie pochodzi z Włoch, miało fabrycznie 1/2 fis IMMO2, wsadzony licznik z anglika IMMO3