Klonowanie/kopiowanie sterownika/komputera silnika
: śr paź 02, 2013 13:40
Witam.. w moim samochodzie [Golf IV 1,9 TDI AHF 110KM z 99' pompa wtryskowa ] padł komputer (w części; mam zwarcie na pinach od N75).
Numer kompa to Bosch 038 906 012 L.
Kupiłem nowy komp taki sam i potrzebuję skopiować/sklonować zawartość z obecnego do nowego.
Bez podawania pinów jak to chcą niektórzy elektrycy, czyli wg mnie chcący zrobić adaptację immobilajzera.
Chcę klona, całej pamięci ( soft, mapy, immo.. wszystko!) , bo nawet nie wiem czy na nowym kompie jest oryginalny fabryczny soft.
Pytanie więc.
1. Czy taką kopię da się zrobić za pomocą kompa przez OBDII , a jeśli tak to co polecacie?, w sensie jakim programem i kablem, bo zwykły kabel OBDII do VAG-COMa mam
Jeśli przez OBDII da się zrobić to wolę sam kupić jakiś kabel do tego i samodzielnie to przegrać.
2. Czy taki klon to tylko przez rozebranie aktualnego i nowego kompa i jakie bardziej skomplikowane przegrywanie z konkretnych kości pamięci. Wtedy wolę oddać do elektryka.
A może któryś kolega w to się bawi zawodowo? Jestem z Wrocka.
Numer kompa to Bosch 038 906 012 L.
Kupiłem nowy komp taki sam i potrzebuję skopiować/sklonować zawartość z obecnego do nowego.
Bez podawania pinów jak to chcą niektórzy elektrycy, czyli wg mnie chcący zrobić adaptację immobilajzera.
Chcę klona, całej pamięci ( soft, mapy, immo.. wszystko!) , bo nawet nie wiem czy na nowym kompie jest oryginalny fabryczny soft.
Pytanie więc.
1. Czy taką kopię da się zrobić za pomocą kompa przez OBDII , a jeśli tak to co polecacie?, w sensie jakim programem i kablem, bo zwykły kabel OBDII do VAG-COMa mam
Jeśli przez OBDII da się zrobić to wolę sam kupić jakiś kabel do tego i samodzielnie to przegrać.
2. Czy taki klon to tylko przez rozebranie aktualnego i nowego kompa i jakie bardziej skomplikowane przegrywanie z konkretnych kości pamięci. Wtedy wolę oddać do elektryka.
A może któryś kolega w to się bawi zawodowo? Jestem z Wrocka.