Moduł komfortu - tylna klapa bagażnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Moduł komfortu - tylna klapa bagażnika
Dzień dobry
Od kilku dni walczę z modułem komfortu do Passata sedan o symbolu "1JO 959 799 H". Problem polega na tym, że przy zamykaniu wszystkich drzwi klapa bagażnika wciąż zostaje otwarta. Patrzyłem na siłownik, na mikrostyk i wszystko jest w porządku. Znalazłem po okablowaniu, że sygnał na siłownik podawany jest raz przez kabel zielony a raz niebieski. Podpinając na "ostro" do kostki modułu komfortu 12V (kabel zielony, kabel niebieski) zamek w klapie się otwiera i zamyka także chyba coś jest nie tak z modułem. W związku z tym mam kilka pytań.
1. Dlaczego centralny zamek nie jest połączony wraz z klapą bagażnika? tylko jest do tego osobne okablowanie?
2. Czy mogę jakoś podpiąć się pod centralny zamek aby wraz z zamknięciem drzwi zamykała się również klapa bagażnika? Jeśli tak to które kolory kabli służą za sterowanie? Bo na pewnym schemacie znalazłem że żółty i czarny oraz gruby biało-czerwony. Sprawdzając przy zamykaniu-otwieraniu drzwi, miernik nic nie wykazywał.
3. Nie mogę znaleźć oznaczeń kolorów na kostce, jedyne co znalazłem to "viewtopic.php?f=14&t=192820", tylko u mnie jest jedna wtyczka ale kolory powinny się zgadzać.
4. Przy kupnie auta nie było kluczyka ze scyzorykiem, czy mogłem mieć osobno otwierany bagażnik? stąd wniosek skąd osobne okablowanie do bagażnika.
Od kilku dni walczę z modułem komfortu do Passata sedan o symbolu "1JO 959 799 H". Problem polega na tym, że przy zamykaniu wszystkich drzwi klapa bagażnika wciąż zostaje otwarta. Patrzyłem na siłownik, na mikrostyk i wszystko jest w porządku. Znalazłem po okablowaniu, że sygnał na siłownik podawany jest raz przez kabel zielony a raz niebieski. Podpinając na "ostro" do kostki modułu komfortu 12V (kabel zielony, kabel niebieski) zamek w klapie się otwiera i zamyka także chyba coś jest nie tak z modułem. W związku z tym mam kilka pytań.
1. Dlaczego centralny zamek nie jest połączony wraz z klapą bagażnika? tylko jest do tego osobne okablowanie?
2. Czy mogę jakoś podpiąć się pod centralny zamek aby wraz z zamknięciem drzwi zamykała się również klapa bagażnika? Jeśli tak to które kolory kabli służą za sterowanie? Bo na pewnym schemacie znalazłem że żółty i czarny oraz gruby biało-czerwony. Sprawdzając przy zamykaniu-otwieraniu drzwi, miernik nic nie wykazywał.
3. Nie mogę znaleźć oznaczeń kolorów na kostce, jedyne co znalazłem to "viewtopic.php?f=14&t=192820", tylko u mnie jest jedna wtyczka ale kolory powinny się zgadzać.
4. Przy kupnie auta nie było kluczyka ze scyzorykiem, czy mogłem mieć osobno otwierany bagażnik? stąd wniosek skąd osobne okablowanie do bagażnika.
Moduł komfortu - tylna klapa bagażnika
ponieważ mało zrozumial enapisałeś to:
1. problem w passacie sedan czy kombi czy też w innym aucie a komfort z passata
2. z tego co napisałeś wynika że pilot jest dokładany a nie w kluczyku czyli dołożony jakiś moduł alarmu itede?
3. nie zamyka to znaczy nie blokuje czy też nie zamyka = klapa ciągle otwarta
1. problem w passacie sedan czy kombi czy też w innym aucie a komfort z passata
2. z tego co napisałeś wynika że pilot jest dokładany a nie w kluczyku czyli dołożony jakiś moduł alarmu itede?
3. nie zamyka to znaczy nie blokuje czy też nie zamyka = klapa ciągle otwarta
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Moduł komfortu - tylna klapa bagażnika
Więc tak. Przy kupnie auta dostałem jeden kluczyk (zapasowy). Scyzoryka nie dostałem więc nie mogę radiowo otworzyć i zamknąć auta. Mogę jedynie to zrobić przez przekręcenie kluczyka w drzwiach. Alarmu nie mam. Zastanawiam się jedynie dlaczego jest osobne sterowanie klapą bagażnika (kabel zielony i niebieski), zamiast razem połączyć z drzwiami, chyba że się mylę. Nie zamyka czyli po zamknięciu auta (przekręcając kluczyk w drzwiach) klapa dalej jest otwarta. Mogę ją zamknąć kluczykiem.
Moduł komfortu - tylna klapa bagażnika
komfort na 1 wtyczkę? to jest sedan/variant? jeśli tak to jest podpięte raczej prawidłowo a wogóle klapa się blokuje jak trzaśniesz? klamka jest elektryczna nie mechaniczna?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Moduł komfortu - tylna klapa bagażnika
Tak sedan, moduł na jedną wtyczkę, oznaczenie jak podałem wyżej czyli "1JO 959 799 H". W jakim sensie blokuje jak trzasnę? Klapa ma zamek z siłownikiem. Klamka jest mechaniczna. Na dzień dzisiejszy mogę ją zamknąć przekręcając kluczyk w klapie. A co jest najlepsze, jeśli zamykam/otwieram klapę bagażnika to drzwi również otwierają się/ zamykają także jet jakieś połączenie tylko problem jest gdy zamykając drzwi klapa wciąż jest otwarta (siłownik nie blokuje zamka).
Moduł komfortu - tylna klapa bagażnika
Chciałbym się dowiedzieć czy mogę się podpiąć ze sterowaniem siłownika zamykania klapy pod sterowanie siłowników zamykania drzwi? jeśli tak to które okablowanie podaje sygnał na otwarcie/zamknięcie drzwi?
Moduł komfortu - tylna klapa bagażnika
gnomon85, odepnij wtyczkę od siłownika - do wtyczki wepnij miernik - jeśli podczas zamykania mechanicznie zamka drzwi kierowcy (kluczykiem) na wtyczce pojawi się napięcie i przy otwieraniu też to elektrycznie jest ok, wtedy sprawdź czy siłownik też się porusza tj po podpięciu wtyczki - daj znać o efektach
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Moduł komfortu - tylna klapa bagażnika
grg474 sprawdzałem wczoraj. Po odpięciu wtyczki i przy zamykaniu auta kluczykiem brak napięcia we wtyczce. Po podaniu na "ostro" 12V do przewodów sterujących siłownik zamyka i otwiera zamek klapy bagażnika. Podawałem napięcie zaraz na wtyczce od modułu komfortu bo jak pisałem wyżej do sterowania siłownikiem klapy bagażnika jest osobne okablowanie (zielony i niebieski przewód) więc nie miałem problemów z ich znalezieniem.
Moduł komfortu - tylna klapa bagażnika
no to sprawdź przewody w przelotce pomiędzy klapą a nadwoziem
kabel zielony idzie do pinu 20 komfortu
kabel niebieski idzie do pinu 19 komfortu
kabel zielony idzie do pinu 20 komfortu
kabel niebieski idzie do pinu 19 komfortu
Ostatnio zmieniony sob sie 17, 2013 13:14 przez grg474, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Moduł komfortu - tylna klapa bagażnika
W linku który podałem powyżej greg opisuje
19. zielony - ciągniemy do pinu 2 wtyczki 5 pinowej klapy (dodatkowa - jest to sygnał dla zadziałania siłownika)
20. niebieski - ciągniemy do pinu 4 wtyczki 5 pinowej klapy (dodatkowa - jest to sygnał dla zadziałania siłownika)
wiec by sie zgadzało, tylko dlaczego u mnie brak napięcia przy zamykaniu/otwieraniu?
19. zielony - ciągniemy do pinu 2 wtyczki 5 pinowej klapy (dodatkowa - jest to sygnał dla zadziałania siłownika)
20. niebieski - ciągniemy do pinu 4 wtyczki 5 pinowej klapy (dodatkowa - jest to sygnał dla zadziałania siłownika)
wiec by sie zgadzało, tylko dlaczego u mnie brak napięcia przy zamykaniu/otwieraniu?
Moduł komfortu - tylna klapa bagażnika
sprawdziłeś? sprawdź czy te przewody od wtyczki komfortu do wtyczki siłownika mają ciągłośćgrg474 pisze:no to sprawdź przewody w przelotce pomiędzy klapą a nadwoziem
link który podałeś znam bo to moja porada - zasada jest jedna - nei wszystko co w golfie to tak samo w passacie (przykładowo wychodziły wersje passatów z otwieranymi elektrycznie tylko przednimi szybami)
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: Moduł komfortu - tylna klapa bagażnika
Sprawdziłem ponieważ podając napięcie na wtyczkę od komfortu siłownik się zamyka jakby nie było ciągłości to by siłownik nie ruszył.grg474 pisze:sprawdziłeś? sprawdź czy te przewody od wtyczki komfortu do wtyczki siłownika mają ciągłośćgrg474 pisze:no to sprawdź przewody w przelotce pomiędzy klapą a nadwoziem
Moduł komfortu - tylna klapa bagażnika
no to jest ciekawie - bo komfort powinien wysłać sygnał zamknięcia podczas zamykania zamków drzwi. Np ryglujesz przyciskiem w panelu kierowcy to i rygluje zamek klapy ale..... wg instrukcji obsługi passata:gnomon85 pisze:Sprawdziłem ponieważ podając napięcie na wtyczkę od komfortu siłownik się zamyka jakby nie było ciągłości to by siłownik nie ruszył.
- pytanie czy wtedy siłownik chodzi a mechanizm nie jest odblokowywany czy też siłownik nie chodzijeżeli kluczyk zostanie wyciągnięty w poziomym położeniu zamka, pokrywa bagażnika nie jest objęta działaniem centralnego zamka
w golfie np po zamknięciu - trzaśnieciu klapą o kilku sekundach mi się klapa ryglowała sama - decydował o tym mikrostyk od zamka
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Moduł komfortu - tylna klapa bagażnika
Mnie też to dziwi dlaczego brak jakiegokolwiek sygnału przy otwieraniu/zamykaniu centralnego. Odnośnie wyciągnięcia kluczyka w pozycji poziomej to nie wiem teraz jest wszystko otwarte wiec wyciągnięty jest w pozycji pionowej. Może moduł jest walnięty i cały czas widzi go jako zamkniętego kluczykiem czyli w pozycji poziomej i dlatego nie wysyła sygnału?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości