Strona 1 z 1

Komputer pokładowy-póżno reaguje

: wt sie 13, 2013 23:23
autor: pawel05
Witam.
Od około 2 tyg. w moim mk4 ALH 90km póżno reaguje komputer pokładowy. A mianowicie po ruszeniu autem średnie spalanie stoi na 15.9 i nie zmienia się. Dopiero po przejechaniu kilkuset metrów średnia gwałtownie wzrasta np do 23l i sukcesywnie spada. Wcześniej zaraz po ruszeniu średnia z 15.9 wraz z przejechanymi metrami spadała. Dodam, że zaczęło się tak robić po uszczelnieniu pompy wtryskowej. Czy może mieć to związek z wyciągnięciem i uszczelnieniem pompy? Mechanik twierdzi, że parametry spalania są prawidłowe. Dawka wtrysku 5,20 mg. Nie jestem fachowcem więc nie będę rzucał jakimiś logami :kac: . Podsumowując. średnie spalanie z 4,8 l wzrosło do 6,2 l. Gdzie mogę szukać przyczyny?

Komputer pokładowy-póżno reaguje

: wt sie 13, 2013 23:37
autor: Qto
Nie pamiętam jak jest w licznikach immo3...ale w immo2 normalne jest, że po odpaleniu trzeba przejechać jakiś odcinek (coś ponad 100m) aby spalanie średnie się pokazało...i pierwsza wartość jaka się pokazuje to właśnie 15,9l/100km. Później wynik robi się bardziej realny...ale np w benzynie jak odpalimy silnik zimą, chwilę pochodzi i dopiero ruszymy to po wartości 15,9 kolejna może być nawet 50l/100km - należy pamiętać że podczas postoju kiedy silnik pracuje to też zużywa paliwo czego w licznikach immo2 nie widać.
Sprawdź jakie jest rzeczywiste spalanie, czy znacząco różni się od tego z kompa...bo jeżeli spalanie wzrosło to wiadomo że wina nie będzie w liczniku (chyba że dystans przekłamuje)

Komputer pokładowy-póżno reaguje

: śr sie 14, 2013 10:13
autor: edzio
masz inną dawkę w tej chwili na pompie ,dlatego wskazuje inne spalanie.Realne spalanie nie powinno się zmienić,a odczyt MFA tak.Zmień dawkę na np.3.8 i zobaczysz ,że się zmieni.

Komputer pokładowy-póżno reaguje

: śr sie 14, 2013 12:54
autor: pawel05
Dziękuje za odp. A czy zmiana dawki na 3.8 będzie miała wpływ na dynamikę jazdy czy tylko na średnią wyświetlaną? Tzn. czy auto będzie słabsze? Bo jednak dawka będzie mniejsza. No i czy można to zrobić VAG-iem czy trzeba "grzebać" przy pompie?

Komputer pokładowy-póżno reaguje

: śr sie 14, 2013 13:34
autor: edzio
Wbrew pozorom dawka 3.8 to większa dawka jak 5.2. Reg. nastawnikiem

Komputer pokładowy-póżno reaguje

: śr sie 14, 2013 14:42
autor: pawel05
Czyli po nastawieniu na 3.8 w rzeczywistości będzie więcej palił ale średnia wyświetlana będzie mniejsza? :?

Komputer pokładowy-póżno reaguje

: śr sie 14, 2013 15:45
autor: edzio
nie będzie więcej palił.

Komputer pokładowy-póżno reaguje

: śr sie 14, 2013 16:45
autor: pawel05
Rozumiem. Czyli trzeba wrócić na warsztat i poprosić o skorygowanie tej dawki. Krótko mówiąc zareklamować naprawę pompy :banghead:

Komputer pokładowy-póżno reaguje

: śr sie 14, 2013 21:36
autor: pawel05
Mam jeszcze pytanie. Jaka powinna być dobra, prawidłowa dawka dla tego silnika? Jakie jest ustawienie fabryczne?

Komputer pokładowy-póżno reaguje

: czw sie 15, 2013 09:06
autor: edzio
Nie ma czegoś takiego jak wzorzec dawki dla danego silnika.
Jest zakres od -do.i zarówno 3.0 jak 6.0jest prawidłowa.Tylko np.przy 3.0 może kopcic na czarno przy pełnym obciążeniu,a przy 6.0 może być ciut słabszy ,dlatego dla każdego motoru reguluje się indywidalnie.

W tej chwili masz wyświetlane spalanie 6.2 co jest bardziej realne do rzeczywistości niż 4.8,więc nie wiem do czego zmierzasz?
jak tak bardzo zależy ci aby mniej pokazywał to zwiększ dawkę na pompie i zmień ustawienia w liczniku
to może zejdziesz do 3.0litra :grin:

Komputer pokładowy-póżno reaguje

: czw sie 15, 2013 14:09
autor: pawel05
Ok. Czyli nie ma co szukać dziury w całym. Dziekuje za odpowiedzi.