Obrotomierz - Diesel - Problem
: wt lip 30, 2013 22:25
Witam.
Posiadam Golfa MK2 1.6D i chciałbym zamontować w nim obrotomierz. Kupiłem sobie takowy i z tyłu była instrukcja z której wynika, że jest to obrotomierz pod czujnik wału, bo mam dołączony magnez, czujnik itp.
Czy taki obrotomierz można podłączyć tylko tą metodą, czy pod zacisk W również?
Wydawało mi się że tak. Jakiś kabelek z alternatora mi wisiał i wychodził z dziury przy której pisze W, więc uznałem, że ktoś to wyjście dolutował. Jednak gdy podłączyłem obrotomierz pod ten kabelek wskazówka maksymalnie się wychyliła i tak została (dopóki nie wył silnika), więc spróbowałem podłączyć pod ten czujnik, przykleiłem ten magnesik do ramienia wiatraka alternatora, włączyłem silnik i jak dawałem czujnik do tego magnesu, to wskazówka też wychylała się na max., jak zabierałem to na "0" i nie wiem? Dodam, że jak wył silnik to magnez zniknął, więc nie wiem, czy on gdzieś w kosmos poleciał czy co (tak samo nie mam pewności, czy jak dostawiałem czujnik, to magnez jeszcze był, czy odrazu poleciał) i teraz nie mam pojęcia, czy obrotomierz ma zwarcie, czy jeśli można go podłączyć 2 metodami? Żle zrobione? Nie wiem co robić? Będę bardzo wdzięczny za pomoc,
P.S. wiem że najlepiej kupić cały licznik i wgl, ale do diesla nie jest to łątwe a ten sie trafił.
dołączam zdięcia owego obrotomierza:
http://imageshack.us/photo/my-images/687/z3s4.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/593/3n5q.jpg/
Posiadam Golfa MK2 1.6D i chciałbym zamontować w nim obrotomierz. Kupiłem sobie takowy i z tyłu była instrukcja z której wynika, że jest to obrotomierz pod czujnik wału, bo mam dołączony magnez, czujnik itp.
Czy taki obrotomierz można podłączyć tylko tą metodą, czy pod zacisk W również?
Wydawało mi się że tak. Jakiś kabelek z alternatora mi wisiał i wychodził z dziury przy której pisze W, więc uznałem, że ktoś to wyjście dolutował. Jednak gdy podłączyłem obrotomierz pod ten kabelek wskazówka maksymalnie się wychyliła i tak została (dopóki nie wył silnika), więc spróbowałem podłączyć pod ten czujnik, przykleiłem ten magnesik do ramienia wiatraka alternatora, włączyłem silnik i jak dawałem czujnik do tego magnesu, to wskazówka też wychylała się na max., jak zabierałem to na "0" i nie wiem? Dodam, że jak wył silnik to magnez zniknął, więc nie wiem, czy on gdzieś w kosmos poleciał czy co (tak samo nie mam pewności, czy jak dostawiałem czujnik, to magnez jeszcze był, czy odrazu poleciał) i teraz nie mam pojęcia, czy obrotomierz ma zwarcie, czy jeśli można go podłączyć 2 metodami? Żle zrobione? Nie wiem co robić? Będę bardzo wdzięczny za pomoc,
P.S. wiem że najlepiej kupić cały licznik i wgl, ale do diesla nie jest to łątwe a ten sie trafił.
dołączam zdięcia owego obrotomierza:
http://imageshack.us/photo/my-images/687/z3s4.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/593/3n5q.jpg/