Strona 1 z 1

Włącza się wentylator po wyłączeniu zapłonu

: sob lip 06, 2013 21:01
autor: Jędrzej
Golf mk3 1996 AGG XX jahre
Chciałem skasować inspekcję tym sposobem:
Włączyć zapłon, wcisnąć przycisk A, wyłączyć zapłon, puścić A, wcisnąć i puścić A i w tym momencie załączył się wentylator i śmiga non stop bez przerwania. Silnik już dawno zimny, a kręci i kręci. Co robić?

Włącza się wentylator po wyłączeniu zapłonu

: ndz lip 07, 2013 19:06
autor: matisim
klime masz? :)

Włącza się wentylator po wyłączeniu zapłonu

: ndz lip 07, 2013 22:53
autor: Jędrzej
Mam :)

Włącza się wentylator po wyłączeniu zapłonu

: pn lip 08, 2013 21:41
autor: matisim
no to mamy ten sam problem :) u mnie słychać, że ten sterownik załącza wentylator, ten przy zbiorniczku wyrównawczym. Nie wiem jeszcze dlaczego, ale będe to musiał zrobić jak naprawię klimę..

Włącza się wentylator po wyłączeniu zapłonu

: pt lip 26, 2013 20:10
autor: Jędrzej
Odświeżam temat, bo problem nadal nie rozwiązany... Aby wyłączyć wentylator, odpadal furę, załączam klimę i daję ogrzewanie na maksa, wentylatory wychładzają mi chłodnicę, a dodatkowo nagrzewnica wychładza jeszcze mocniej. Jak widzę, że wskazówka drgnęła poniżej 90stopni, to wyłączam i wentylator się nie załącza. A taki załączony trwa i trwa i się nie wyłacza... Przy okazji, czy w mk3 nigdy wskazówka powyżej 90stopni się nie wychyla?

Włącza się wentylator po wyłączeniu zapłonu

: sob lip 27, 2013 11:33
autor: kuba_p
Jędrzej pisze:Przy okazji, czy w mk3 nigdy wskazówka powyżej 90stopni się nie wychyla?
Miałem Ci ja kiedyś MK3 z roku pańskiego '92.
Na jego oryginalnym budziku wskazówka od temperatury tańczyła pomiędzy 80 - 95 stopni.
Więc myślę sobie termostat do wymiany.
Po wymianie termostatu taniec wskazówki pozostał nadal ten sam.
Swierdzam przykrą prawdę - kupiłem uwalony termostat,

A ponieważ zachciało mi się w międzyczasie unowocześnić autko i zamontować mu taki luksus jak budzik z obrotomierzem więc po wielu godzinach spędzonych na forum, google i tym nie zawsze podobnych stronach poznałem co to WGSZ i DPN, przy okazji dowiedziałem sie jak malowac wskazówki i zmieniać podświetlenie licznika zapadła męska decyzja.
Biorę kredyt i kupuję używany zegar z obrotomierzem.
Po kilku dniach spędzonych w bankach gdzie musiałem potwierdzić swoją zdolność kredytową, dostarczyć akt urodzenia dziadka ze strony matki podpisany jego własną ręką, dostałem kredyt.
Całe 62 złote.
Z tą dla mnie astronomiczną kwotą wybrałem się na pobliski szrot.
Pytam o licznik do 1,4 ABD Golf III - Odpowiedź nie ma:-(
Aż łzy popłynęły mi z oczu.
Ale godziny spędzone na forum nie należały do straconych.
Przetarłem oczy chusteczką, wydmuchałem nos i pytam - licznik polo 1,4 otrzymam ?
Odpowiedź - nie ma.
Ponownie łzy w oczach, ale tym razem byłem twardy.
Pytam.
A Seata q...wa macie ?
Mamy, nawet pięć sztuk.
Oglądam pierwszy, odpada jest z zegarkiem, oglądam drugi, odpada, jest z diesla, oglądam trzeci- bingo! Pasuje, jest z Anno Domini '96 z przebiegiem total 75003 km.
Pytam o cenę, 75 zyla padła odpowiedź.
Drogo myślę sobie, nie stać mnie na taki luksus, ale do odważnych świat należy.
Pierwsze targowanie zbiłem cenę do 65 zyla. Ale myślę sobie że nadal mnie nie stać (kredyt 62 zyla) więc mówię przetestuje licznik w mojej zielonej strzale.
Montuję i co? Pasuje jak ulał, WGSZ idealne, elektroniczny obrotek pokazuje idealnie to co wskazówa.
Jak zbić cenę do poziomu dla mnie osiągalnego? Długo patrzę na licznik i w końcu mam ;-)
Nie działa podświetlenie, idę do szanownego właściciela interesu i mówię.
Ten budzik coś felerny jest, nie podświetla cyferblatów.
Panie, odpowiada właściciel - pewnie diody się spaliły.
Tu Cie mam, godziny spędzone na forum, google i tym nie zawsze podobnych stronach mowią że tam są żarówki nie diody.
Targ ponowny i zbijam cenę do 60 zyla.
Kupuję, stary zostawiam w rozrachunku za 20 zyla. Jestem na czysto 22 zyla.
Piję cały tydzień za to 22 zł i jakie jest moje zdziwienie kiedy stwiedzam po tygodniu że zamontowany budzik cały czas pokazuje temperature 90 stopni, ani stopnia mniej ani więcej.
Wniosek jest taki że liczniki po któryśm tam roku produkcji maja za zadanie cieszyć oko kierowcy stałą temperaturą, są bardziej bezwładne i wolno reaguja na zmianę temperatury, tak że otwarcie i zamknięcie termostatu jest na nich słabo widoczne.

ps

Trochę się rozpisałem aby dojść do sedna.
Ale mam nadzieję że wytłumaczyłem o co chodzi.
Pozostaje kwestja mojego kredytu, ale z a 25 lat będzie spłacony cały.

Pozdro @ll.

Włącza się wentylator po wyłączeniu zapłonu

: pn lip 29, 2013 21:44
autor: Jędrzej
No dobra, a co z wentylatorem :D?

Włącza się wentylator po wyłączeniu zapłonu

: wt lip 30, 2013 00:28
autor: Paweł Marek
Jędrzej, zdaje się twoja zabawa z kasowaniem inspekcji nic do tego niema, mógł paść sterownik wentylatorów, może go podmienić na pożyczkę, bo jeśli to nie pomoże to coś innego mogło paść, np dodatkowy czujnik temperatury silnika

Włącza się wentylator po wyłączeniu zapłonu

: wt lip 30, 2013 08:36
autor: matisim
Jędrzej, u mnie już drugi golf tak ma :kac:

jeden z ori klimą, a drugi po swapie climatronika z mk4- ale klima jeszcze nie sprawna bo nie nabita. W pierwszym golfie wentylatory włączają sie czasem na postoju tak o, na pierwszy bieg a w drugim po włączeniu zapłonu na max, choć czasem jakby i po wyłączeniu zapłony na chwile się też włączyły... pewnie sterowniki do naprawy..