Strona 1 z 2

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

: sob cze 22, 2013 22:56
autor: gademajster
Witam szanownych kolegów,

Pogoda z ostatnich dni zmusiła mnie do dokończenia swapu climatronica z MK4 do MK3.
Części mechaniczne są już wszystkie w samochodzie, z wyjątkiem sprężarki. Presostat i czujnik temp. <2st. C ominięte. Nie wpiąłem się jeszcze do sterownika silnika. Napotkałem kilka problemów z elektryką, z którymi nie umiem sobie poradzić:
1. Brak sygnału załączającego wentylatory i sprężarkę
2. Brak reakcji na przycisk ECON
3. Przy diagnozie wyskakuje brak sygnału prędkości z ABS, ale można go skasować i nie powraca do następnej diagnozy.

I w związku z tym mam następujące pytania:
1. Na jakim przewodzie ma się pojawić sygnał załączający kompresor i wiatraki i jaką watrość ma mieć ten sygnał? masa/+12V? wg mnie to przewód sw/ws
2. Czy po naciśnięciu ECON ww sygnał ma zginąć?
3. Sterownik i wiązka są prawdopodobnie z różnych samochodów, czy to może mieć wpływ?
4. Czy były sterowniki do CAN i bez CAN?

Korzystałem ze schematu
Obrazek

Na razie tyle, będę wdzięczny za każde wskazówki.

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

: ndz cze 23, 2013 21:50
autor: Karmel
siema, jestem w tym samym miejscu z klimką, blad czujnika abs to tyle że na postoju może Ci oszukiwać czujnik temp. ponieważ może on odbierać ciepło otoczenia (silnika). sygnał ten ma temu zapobiec, nie aktualizując temperatury w czasie postoju.
co do "nie działa ECON" co przez to rozumiesz? nie pojawia się NAPIS ? to przycisk uszkodzony, jeżeli zaś sądzisz że powino gdzieś zniknąć pojawić się napięcie to to nie jest takie proste :)
aby poszedł sygnał na sterownik wentylatorów trzeba spełnić szereg wymogów m.in. takich jak: uruchomiony nawiew, odpowiednie napięcie w instalacji, nie włączony ECON, prędkość obrotowa silnika, no i oczywiście sygnał z czujnika ciśnienia o za dużym/zbyt niskim ciśnieniu. dopiero wówczas zagaduje kompresor z wentylatorami chłodnicy.

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

: pn cze 24, 2013 15:54
autor: grg474
sterownik wentylatorów dałeś- jeśli tak to jaki, czy jest czujnik temp zewnętrznej?

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

: pn cze 24, 2013 17:45
autor: gademajster
Karmel pisze:"nie działa ECON" co przez to rozumiesz?
Napis się pojawia, ale nie ma żadnej reakcji w sygnałach na kablu brązowo-niebieskim i czarno-białym ( chyba te kable odpowiadają za załączenie sprężarki)
Karmel pisze:aby poszedł sygnał na sterownik wentylatorów trzeba spełnić szereg wymogów m.in. takich jak: uruchomiony nawiew, odpowiednie napięcie w instalacji, nie włączony ECON, prędkość obrotowa silnika, no i oczywiście sygnał z czujnika ciśnienia o za dużym/zbyt niskim ciśnieniu
O widzisz, tego nie wiedziałem. Powiedzmy że nawiew mam uruchomiony, napięcie w instalacji jest na poziomie 12V, ECON wyłączam, ale nie podłączyłem kabla od obrotów silnika. Może w tym tkwi problem. Próbowałem uruchamiać na niepracującym silniku :panna:
Jakiego koloru powinien być ten przewód? Zielono-brązowy czy niebiesko-biały?
grg474 pisze:sterownik wentylatorów dałeś- jeśli tak to jaki, czy jest czujnik temp zewnętrznej?
Sterownika póki co nie podłączam, mam 10 PIN z MK3 ABF chyba, ale to mam już rozkminione jak podłączyć. Potrzebuje tylko sygnał załączenia ze sterownika klimy aby dać na sterownik wentylatorów.
Czujnik temperatury i czujnik ciśnienia do testów ominąłem.

Dzzięki za zainteresowanie ;)

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

: pn cze 24, 2013 21:23
autor: grg474
gademajster pisze:Czujnik temperatury
:banghead: ciekawe jak ..... skoro panel climatronika porównuje pomiar temp zewnętrznej z pomiarem temp na wlocie pod filtrem p.pyłkowym i jeśli różnica jest większa niż 10 stopni to nie załączy. TO NIE JEST KLIMA tylko climatronic

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

: pn cze 24, 2013 21:25
autor: matisim
Karmel pisze:siema, jestem w tym samym miejscu z klimką, blad czujnika abs to tyle że na postoju może Ci oszukiwać czujnik temp. ponieważ może on odbierać ciepło otoczenia (silnika). sygnał ten ma temu zapobiec, nie aktualizując temperatury w czasie postoju.

który kabelek trzeba podpiąc pod panel? wystarczy jeden z czujnika czy musi być wejście i wyjście czujnika w panelu? bo w tym masz rację, auto postoi chwilę i zaraz mam kilka stopni więcej :) Chociaż jakby zamontować czujnik w kratce tak jak być powinien to chyba nie będzie róznicy? bo teraz mam wsadzony luzem za zbiorniczek płynu spryskiwaczy :kac:

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

: pn cze 24, 2013 21:39
autor: gademajster
grg474, a to sorry, myślałem, że pytasz o czujnik w podszybiu. Czujniki temp. w zderzaku i pod filtrem przeciwpyłkowym mam podłączone i działają poprawnie.
matisim, z tego co się gdzieś tu na forum doczytałem, to sterownik wybiera czujnik wskazujący niższą temperaturę zewnętrzną i wyświetla ją na panelu. Zazwyczaj będzie to temp. ze zderzaka.

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

: wt cze 25, 2013 14:53
autor: matisim
tylko ja mam akurat jeden czujnik, tylko ten w zderzaku, innych nie miałem. choć klima i tak cały czas nie nabita i nie wiem czy odpali :/

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

: wt cze 25, 2013 15:21
autor: gademajster
matisim, jakby ci się udało uruchomić to daj znać, ja zawalczę jeszcze dzisiaj z tym sygnałem prędkości. Strasznie trudno zdobyć jakieś konkretne informacje :panna:

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

: śr cze 26, 2013 18:37
autor: gademajster
Witam ponownie, wczoraj podłączyłem szaro-biały kabelek do gniazda OBD II i o dziwo VAG znalazł climatronic. Jak dobrze rozszyfrowałem to wyczytał brak sygnału z obrotomierza.

Kod: Zaznacz cały

VAG-COM Version: Release  311.2-N


Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
 
Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 032 906 026 D  
   Component: 1,6l R4 MONO 1.3    D71
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
            03-00 - No Signal
Readiness: N/A

Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 3B2 907 044 C  
   Component: CLIMATRONIC     C 0.7.0
   Coding: 01000
   Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF
            37-00 - Faulty

Skipping Address 15-Airbags

Address 25     -------------------------------------------------------
   Controller: 1H0 953 257  B 
   Component: IMMO VWZ3Z0S0225993 V00
   Coding: 09600
   Shop #: WSC 45187
No fault code found.

End   -------------------------------------------------------
Znalazłem taką tabelę http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html" onclick="window.open(this.href);return false; i mam pytanie:
Czy przewód oznaczony U1/06 to jest właśnie ten przewód, który powinien być odłączony do sterownika klimy :?:

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

: śr cze 26, 2013 22:05
autor: matisim
gademajster,
to jest tylko brak sygnału z abs... nie jest konieczny.

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

: sob cze 29, 2013 21:27
autor: gademajster
Koledzy, jest mały postęp.
Podłączyłem Vaga, przeprogramowałem sterownik z 01000 na 04000, bo tak przeczytałem w instrukcji montażu climatronic do polo.
Zauważyłem, że w blokach pomiarowych, na kanale 1 nie ma prędkości. Wpiąłem się więc przewodem niebiesko-białym do skrzynki bezpieczników, kość U1/11.
Vag zaczął wyświetlać prędkość, a ponadto gdy wynosi ona więcej niż 25 km/h climatronic załącza sprężarkę.

Ale problem jest na postoju.
Na postoju nie chłodzi :otepienie: Przyczyna-brak sygnału prędkości obrotowej silnika.
Próbowałem podłączyć sygnał z obrotomierza, ale :ass: Wpinałem się do skrzynki bezpieczników, kość U1/06 i łączyłem z przewodem zielono-brązowym z climatronica. Reakcji zero. Albo biorę zły sygnał obrotów, albo nie wiem już sam

Może ktoś się orientuje który kabel ze skrzynki bezpieczników odpowiada za prędkość obrotową silnika?

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

: ndz cze 30, 2013 20:42
autor: gademajster
Pomorze ktoś :?:

Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3

: ndz cze 30, 2013 20:51
autor: matisim
wg mojego schematu wtyk U1/11 to idzie z impulsatora. Wepnij sie w U2/12 i daj znać