Jaką role spełnia cz. poł. przepustnicy ??
: pt maja 24, 2013 23:40
Witam. Pacjent to ABF.
Nurtuje mnie pewna zagadka.. wiem, że ogólna teoria głosi, że czujnik TPS daje sygnał do sterownika jak bardzo odchylona jest przepustnica od położenia "zerowego".. ale u mnie przy wpiętym i podłączonym tym czujniku auto ciężko pali, ma nierówne obroty, gaśnie.. natomiast gdy całkiem go wykręce i odłącze wtyczke to pali elegancko.. tylko przy odpalaniu trzeba dodac troche gazu.
Natomiast gdy czujnik jest wykręcony ale podpięty pod kostke to po odpaleniu aby wyrównać obroty musze delikatnie przekręcić to gniazdo w środku czujnika i jest elegancko.
Więc po co tak naprawde jest ten czujnik i czy można ze spokojną głową jeździć bez niego ??
Nurtuje mnie pewna zagadka.. wiem, że ogólna teoria głosi, że czujnik TPS daje sygnał do sterownika jak bardzo odchylona jest przepustnica od położenia "zerowego".. ale u mnie przy wpiętym i podłączonym tym czujniku auto ciężko pali, ma nierówne obroty, gaśnie.. natomiast gdy całkiem go wykręce i odłącze wtyczke to pali elegancko.. tylko przy odpalaniu trzeba dodac troche gazu.
Natomiast gdy czujnik jest wykręcony ale podpięty pod kostke to po odpaleniu aby wyrównać obroty musze delikatnie przekręcić to gniazdo w środku czujnika i jest elegancko.
Więc po co tak naprawde jest ten czujnik i czy można ze spokojną głową jeździć bez niego ??