Strona 1 z 1

Jetta, radio pod stacyjkę

: śr maja 08, 2013 12:16
autor: Woleslaw
Witam,
ostatnio zacząłem mieć problemy z elektryką w moim VW Jetta MK2. Mianowicie po zmianie radia z fabrycznego na nowe marki Alpine nastąpiła gwałtowna utrata energii w akumulatorze co skutkowało problemami z rozruchem po zostawieniu samochodu na min 3 godziny bez odpalenia. Na innych tematach forum znalazłem informacje i schematy do prawidłowego podłączenia radia pod stacyjkę, jednak w moim aucie jest kilka szczegółów uniemożliwiających lub utrudniających takie podłączenie.
We wnęce na radio znajdują się tylko dwa czerwone przewody zasilające od radia. Jeden gruby czerwony od klemy [+] akumulatora, a drugi cienki... też czerwony [+]... Oba kable sprawdziłem probówką samochodową, gdyż nie posiadam miernika i wynik wyszedł taki, że z obu kabli cały czas idzie prąd nawet bez kluczyka w stacyjce. Z radia mam 3 kable standardowych oznaczeń.
Dodam, że nie ma znaczenia czy zostawię radio z podłączonym panelem czy nie. Samochód postoi kilka godzin i potem nie można go odpalić z powodu rozładowanego akumulatora. Wczoraj zmieniłem radio z powrotem na fabryczne i problem trochę się zmniejszył. Pewnie dlatego, że stare radio nie ciągnie tyle prądu co nowoczesne. Jednak problem w tym, że wolałbym mieć w aucie nowe, porządne radio z ulubioną muzyką. Moje pytanie jest następujące. Jak podłączyć radio pod stacyjkę tak, aby po wyłączeniu zapłonu całkowicie odłączało od niego zasilanie i czy w ogóle jest to możliwe. Pozdrawiam. Woleslaw

Jetta, radio pod stacyjkę

: śr maja 08, 2013 12:42
autor: Qto
Dobrze byłoby gdybyś jednak miał miernik (za kilkanaście zeta można kupić i do czegoś na pewno się przyda) i zmierzył realny pobór prądu przez radio...niektóre radyjka potrafią ciągnąć sporo prądu nawet w przypadku prawidłowego podłączenia. Co do samego podłączenia...probówkę masz...więc poszukaj w skrzynce bezpieczników plusa po stacyjce i pociągnij kabelek do radia

Jetta, radio pod stacyjkę

: śr maja 08, 2013 21:00
autor: marcinek84
Jak masz stary typ instalacji to złącza G1,3,5 (Patrząc z tyłu skrzynki po lewej) oraz G2, G1 i G3 linia X G2 i G5 bezpośrednio po zapłonie. http://a2resource.com/electrical/CE1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W nowej skrzynce niech ktoś inny się wypowie.