Jetta, radio pod stacyjkę
: śr maja 08, 2013 12:16
Witam,
ostatnio zacząłem mieć problemy z elektryką w moim VW Jetta MK2. Mianowicie po zmianie radia z fabrycznego na nowe marki Alpine nastąpiła gwałtowna utrata energii w akumulatorze co skutkowało problemami z rozruchem po zostawieniu samochodu na min 3 godziny bez odpalenia. Na innych tematach forum znalazłem informacje i schematy do prawidłowego podłączenia radia pod stacyjkę, jednak w moim aucie jest kilka szczegółów uniemożliwiających lub utrudniających takie podłączenie.
We wnęce na radio znajdują się tylko dwa czerwone przewody zasilające od radia. Jeden gruby czerwony od klemy [+] akumulatora, a drugi cienki... też czerwony [+]... Oba kable sprawdziłem probówką samochodową, gdyż nie posiadam miernika i wynik wyszedł taki, że z obu kabli cały czas idzie prąd nawet bez kluczyka w stacyjce. Z radia mam 3 kable standardowych oznaczeń.
Dodam, że nie ma znaczenia czy zostawię radio z podłączonym panelem czy nie. Samochód postoi kilka godzin i potem nie można go odpalić z powodu rozładowanego akumulatora. Wczoraj zmieniłem radio z powrotem na fabryczne i problem trochę się zmniejszył. Pewnie dlatego, że stare radio nie ciągnie tyle prądu co nowoczesne. Jednak problem w tym, że wolałbym mieć w aucie nowe, porządne radio z ulubioną muzyką. Moje pytanie jest następujące. Jak podłączyć radio pod stacyjkę tak, aby po wyłączeniu zapłonu całkowicie odłączało od niego zasilanie i czy w ogóle jest to możliwe. Pozdrawiam. Woleslaw
ostatnio zacząłem mieć problemy z elektryką w moim VW Jetta MK2. Mianowicie po zmianie radia z fabrycznego na nowe marki Alpine nastąpiła gwałtowna utrata energii w akumulatorze co skutkowało problemami z rozruchem po zostawieniu samochodu na min 3 godziny bez odpalenia. Na innych tematach forum znalazłem informacje i schematy do prawidłowego podłączenia radia pod stacyjkę, jednak w moim aucie jest kilka szczegółów uniemożliwiających lub utrudniających takie podłączenie.
We wnęce na radio znajdują się tylko dwa czerwone przewody zasilające od radia. Jeden gruby czerwony od klemy [+] akumulatora, a drugi cienki... też czerwony [+]... Oba kable sprawdziłem probówką samochodową, gdyż nie posiadam miernika i wynik wyszedł taki, że z obu kabli cały czas idzie prąd nawet bez kluczyka w stacyjce. Z radia mam 3 kable standardowych oznaczeń.
Dodam, że nie ma znaczenia czy zostawię radio z podłączonym panelem czy nie. Samochód postoi kilka godzin i potem nie można go odpalić z powodu rozładowanego akumulatora. Wczoraj zmieniłem radio z powrotem na fabryczne i problem trochę się zmniejszył. Pewnie dlatego, że stare radio nie ciągnie tyle prądu co nowoczesne. Jednak problem w tym, że wolałbym mieć w aucie nowe, porządne radio z ulubioną muzyką. Moje pytanie jest następujące. Jak podłączyć radio pod stacyjkę tak, aby po wyłączeniu zapłonu całkowicie odłączało od niego zasilanie i czy w ogóle jest to możliwe. Pozdrawiam. Woleslaw