Strona 1 z 1

1.6td problem z alternatorem

: sob maja 04, 2013 21:13
autor: Buchaj
Witam wszystkich na forum.
Oto mój problem.

Alternator bardzo głośno pracował i kontrolka ładowania gasła po "przegazowaniu" do 2k obrotów. Zawiozłem do tzw mechanika aby zmienił łożyska.
Po tym zabiegu przestał ładować ale chodził ciszej, ale łożyska były chyba młotkiem nabijane bo luzy miał spore.
Zmieniłem regulator napięcia (38zł) droższego w sklepie nie było made in germany.
Pomogło ale na trochę. Nie działał obrotomierz a ładowanie było od 2,5k obrotów.
Okazało się jedna śruba regulatora urwana brak masy. Naprawa blachowkręt działa ale...
Ładuje obrotomierz działa jedna czasem napięcie ładowania jest sporo za duże nie mierzyłem ale cała deska mi się na full zaświeca dmuchawa wkręca na obroty a wycieraczki chcą odlecieć. Chwile tak ładuje potem normalnie. Już mi to rozwaliło akumulator.
Zakupiłem zregenerowany alternator.
Dziś założyłem.
Nie miał kondensatora tego "filtra" przeciw zakłóceniowego.
Założyłem od starego i MAKABRA :grrr: :satan: :ass: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Nie mam ładowania, obrotomierz nie działa odzywa się dopiero przy 5.5k obrotów kontrolka też wtedy gaśnie powyżej świeci poniżej też. :grrr:
Nie wiem czy tylko kontrolka świeci czy na prawdę nie mam ładowania bo nie mam miernika.

Pomocy błagam proszę mam dosyć nikt tego nie potrafi zrobić, zdiagnozować. a ja wydaję kolejne pieniądze na niekompetentnych imbecyli.
Samochód to 88r kosztował 900zł plus niezbędne naprawy i wstawienie podłogi i dospawanie zamka. A teraz wydałem 400zł na naprawę alternatora i wymianę a tu dalej :ass:
To zdjęcia starego alternatora:

ObrazekObrazek

1.6td problem z alternatorem

: ndz maja 05, 2013 00:56
autor: anakonda134
regulator wymieniony no a jak wygląda tzw. ślizgacz?nie jest zużyty? nie robi zwary?miernik w lape i do roboty :)

1.6td problem z alternatorem

: ndz maja 05, 2013 09:12
autor: Buchaj
Ślizgacz tzn to po czym trą szczotki tak?
W starym był mocno sfatygowany. Wytarty, miejscami wyglądał jak by nie było już na nim miedzi.
A mimo to stary alternator ładował jak opisałem.

A nowy wcale...

Jutro pożyczę multiumetr i bd mierzył.
Dodatkowo zamontuje w kokpicie na stałe jeden.
Największy problem jest taki, że jestem listonoszem i nie obejdę się nawet dnia bez auta musi jeździć nawet bez ładowania.
I nie ma kiedy tego porządnie zrobić. :rozpacz:

1.6td problem z alternatorem

: ndz maja 05, 2013 10:13
autor: kacper13
Miałem kiedyś podobny przypadek też mi nie ładował wymieniłem regulator i ładował ale na wysokich obrotach . Przy mierzeniu miernikiem pokazywało mi cuda . pojechałem do mechanika i okazało się że przewód był uszkodzony , nie pamiętam który bo to było jakieś 3 lata temu , a też brałem się na wymianę alternatora .

1.6td problem z alternatorem

: ndz maja 05, 2013 13:28
autor: BolekLodz
No właśnie. Jak nie ma ładowania, albo jest dziwne, to najpierw sprawdzamy kabelki. Odkręcić i wyczyścić wszystkie końcówki, obejrzeć, czy coś się nie przepaliło, a dopiero potem naprawy.
1. Jak za wysokie ładowanie, to regulator napięcia. Max ładowanie nie może przekroczyć 14.4V Wyższe niszczy akumulator.
2. Jak brak ładowania, albo jakieś dziwne to szczotki, albo diody, przy czym, jeśli jest na wyższych obrotach, to bardziej szczotki.
"Ślizgacz" to jak sądzę komutator? Jeśłi jest na nim za dużo osadu ze szczotek, to też będzie przeszkadzać.

Skoro mowy alternator nie ładuje, pomimo, że był regenerowany, to stawiałbym na kable. Albo gruby od ładowania, albo cienki, od obwodu wzbdzenia.
Obejrzyj jeszcze gruby przewód masowy na łączeniu silnika ze skrzynią.

1.6td problem z alternatorem

: czw paź 27, 2016 21:39
autor: barteko007
Witam.
Mam podobny problem z golf II 1.6TD 1991r. silnik SB: kupiłem alternator po regeneracji i po zamontowaniu nie świeci kontrolka ładowania i oczywiście nie ładuje. Lampka w liczniku po podłączeniu na krótka świeci, to samo z alternatorem - daje prąd, ale po złożeniu wszystkiego do kupy nie działa. Niebieski przewód jest sprawdzony i jest OK. Mój mechanik nie wie co może być przyczyną - brak mu już pomysłów :grin: Pomocy :banghead: Pozdrawiam.

1.6td problem z alternatorem

: czw paź 27, 2016 22:26
autor: G0 Karcio
barteko007, brak kontrolki ładowania, sprawdzić: szczerze? Wszystko i nie ma w tym żadnego kitu.
Do sprawdzenia płyta diodowa i pin do którego podłączasz kabelek, regulator napięcia, komutator czy ma przejście między jednym a drugim pierścieniem, szczotki czy są a jeśli tak to czy każda ze szczotek dochodzi do styku regulatora napięcia.