Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

golf12ee
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob lut 16, 2013 23:33
Lokalizacja: Dęblin

Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Post autor: golf12ee » śr kwie 24, 2013 22:26

Witam,

Dzisiaj założyłem do mojego golfa (1.3 wielopunkt bez gazu ) fabryczną instalację MFA, wcześniej miałem "samoróbkę" i nie działało tak jak powinno. Lecz po założeniu fabrycznej instalacji MFA pojawił się problem z kontrolką płynu chłodniczego. Więc tak kiedy włączę zapłon kontrolka akumulatora się świeci, płynu chłodniczego mrugnie 3 razy i gaśnie, a kontrolka oleju mruga cały czas (jest tak jak powinno), po odpaleniu akumulator z olejem gaśnie a kontrolka płynu mignie 3 razy i też gaśnie. do tej pory jest wszystko ok, po około 20 - 30 sekundach po dopaleniu zaczyna migać kontrolka płynu chłodzącego. Jeżeli chodzi o czujniki temp. to wszystko jest ok. silnik ma normalną temperaturę pracy, po wypięciu czujnika wskazówka opada a kontrolka mruga cały czas, czytałem na forach że to oznaka niskiego poziomu płynu ale w moim golfie nie ma takiego czujnika. Podejrzewam że jak w fabryce samochód miał MFA zakładane to mógł mieć ten czujnik. Chciałbym dowiedzieć czy można w jakiś mniej inwazyjny sposób pozbyć się mrugania tej diody, bo to troszkę irytujące jest, a nie chciałbym wyjąć na stałe diody z licznika (bo szczerze tom mi się nie chce rozkręcac całej deski :helm: ) może wystarczy zmostkować jakieś piny w kostce i oszukać licznik że zbiornik jest pełny. Dodam że jak licznik podepnę pod starą instalację to wszystko jest OK. wstawię link do filmiku może coś pomoże: " onclick="window.open(this.href);return false;
Jak by ktoś miał pomysł proszę o poradę :bigok: wiem że z tym można jeździć ale jak coś się mruga na czerwono to mnie rozprasza :jezor:



Awatar użytkownika
Radzio0018
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
Lokalizacja: Kęty

Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Post autor: Radzio0018 » czw kwie 25, 2013 18:08

U mnie było tak samo i winny był licznik , z innym wszystko było ok . Spróbuj podmienić licznik na identyczny i zobacz co wtedy .



golf12ee
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob lut 16, 2013 23:33
Lokalizacja: Dęblin

Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Post autor: golf12ee » czw kwie 25, 2013 20:53

Dziękuje za odpowiedź :bigok:
O to chodzi że na starej wiązce jest wszystko ok. tylko na tej co teraz założyłem tak się dzieje, wczoraj wieczorem podmieniłem wiązki i było ok, ale dla pewności poszukam starego licznika i podepnę go, ale raczej ten licznik jest dobry, no chyba że faktycznie taki zbieg okoliczności że po wymianie wiązki w tym samym czasie padł licznik (ale ja w takie zbiegi okoliczności nie wierzę :helm: ) obstawiam że licznik myśli że mam pusty zbiornik płynu, i pewnie wystarczy zasymulować "pełność" zbiornika, tylko kwestią jest który pin w kostkach dochodzących do skrzynki odpowiada za ten właśnie czujnik. Znalazłem na necie opisane piny w kostkach ale niektóre pola są nie opisane i kwestia odszukania właściwych, no chyba że się mylę :bajer:



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Post autor: Lipek81 » sob kwie 27, 2013 19:39

golf12ee, jaką masz instalację, starą, czy nową? Jak ty te MFA zrobiłeś - oryginalnie kable od FMA są w wiązce silnikowej? Nie ma oddzielnej wiązki do MFA. Wyprułeś kable z innej wiązki silnikowej, czy jak?



golf12ee
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob lut 16, 2013 23:33
Lokalizacja: Dęblin

Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Post autor: golf12ee » sob kwie 27, 2013 21:06

Lipek81 Postaram się to opisać zwięźle :), jeżeli chodzi o pierwsze pytanie to szczerze mówiąc nie wiem jaką mam instalację, auto jest z 1990roku licznik (VDO)na jedną kostkę. Jeżeli zaś chodzi o instalację MFA to na początku jak tylko wpadł mi do głowy pomysł o założeniu tej funkcji nie wiedziałem zbytnio co z czym i jak :D. w pierwszej wersji pod zakupiony licznik z funkcją komputera podłączyłem bezpośrednio manetkę, bazując na dostępnych w sieci schematach (tzw. pinout licznika), nie pamiętam pod jakie styki podłączyłem te cztery przewody z manetki + czujnik temp otoczenia (czujnika oleju nie mam bo silnik 1,3 nie ma do tego miejsca), i około rok czasu jeździłem z taką instalacją i poza tym, że miał lekki mankament (chodzi o przełączanie funkcji MFA1 i MFA2) byłem zadowolony, nawet spalanie pokazywało bardzo przyzwoicie (oczywiście po odjęciu 3 litrów bo o tyle komp zawyża :) ). ale jak kiedyś kolega przyjechał golfem (oczywiście golf 2 1,8) z fabryczną instalacją i zobaczyłem jak powinno działać to coś mnie tknęło i poszperałem na allegro i znalazłem fabryczną wiązkę idąca od skrzynki bezpieczników do licznika i od manetki do skrzynki. poniżej przedstawiam mój zakup:
Obrazek
teraz po podłączeniu komputer działa jak powinno być wystarczyło jeszcze do którejś kostki skrzynki bezpieczników podpiąć czujnik otoczenia i wszystko działa (oprócz temp oleju, ale w 1,3 nigdy MFA nie było i w silniku nie ma miejsca na czujnik). I od tej chwili kiedy podłączyłem tą wiązkę miga kontrolka płynu, na początku się zaniepokoiłem ale doczytałem że to świadczy o niskim poziomie płynu w zbiorniku, płynu mam na max, termostat sprawny silnik ma odpowiednią temperaturę więc pozostaje tylko ten czujnik poziomu płynu. Tak sobie myślę że wystarczy tak jak pisałem wcześniej zmostkować jakiś styk w kostce skrzyni i oszukać licznik tylko nie wiem jaki pin i tu jest największy ból :bigok: A nawiązując do tego co napisałeś że: "oryginalnie kable od MFA są w wiązce silnikowej" bym się nie zgodził bo licznik bierze informację o spalaniu z podciśnienia doprowadzonego + inpulsatora w liczniku a o średniej prędkości i przejechanych kilometrach również z w/w impulsatora. Tak więc przynajmniej dla mnie MFA nie jest w wiązce silnikowej, to jest moje zdanie i mogę się mylić :bigok: a wracając pod koniec do tej diody to jak znowy podłączyłem starą (fabryczną dla tego auta) instalację licznika problemu nie ma. Tak więc licznik dobry tylko trzeba poszukać pinu czujnika...



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Post autor: Lipek81 » ndz kwie 28, 2013 00:28

Ok, może nie jasno się wyraziłem - kable do czujników temperatury zewnętrznej i do czujnika temperatury oleju są wbudowane w wiązkę silnika. O to mi chodziło.

Co do mrugania kontrolki - zobacz, czy masz zworkę na C/5 i C/8, lub czy na pinie nr 2 we wtyczce licznika (kabelek czerwono-biały) masz masę.



golf12ee
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob lut 16, 2013 23:33
Lokalizacja: Dęblin

Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Post autor: golf12ee » ndz kwie 28, 2013 13:28

Dzięki bardzo za podpowiedź, już dzisiaj sobie odpuszczę, ale jutro sprawdzę i napiszę co i jak :) a tak się spytam bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem to ta zworka c5 i c8 to jest ta wtyczka (żółta) z tyłu skrzynki bezpieczników? ma być połączony styk c5 i c8 dobrze zrozumiałem?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Post autor: Lipek81 » ndz kwie 28, 2013 16:36

C to oznaczenie wtyczki (wytłoczone na obudowie skrzynki, koło każdego złącza) a numerek to numer pinu ( wytłoczony obok każdego pinu_. Tutaj masz pokazane: http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html" onclick="window.open(this.href);return false;



golf12ee
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob lut 16, 2013 23:33
Lokalizacja: Dęblin

Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Post autor: golf12ee » pn kwie 29, 2013 12:44

Tak więc, zworka jest tak jak pisałeś, jeżeli chodzi o kostkę w liczniku, to wogóle mam pusty styk 2. U mnie przewód czerwono biały był na miejscu 9, przepiołem go do 2 ale nic nie pomogło tak więc znowu przewód biało czerwony wrócił na miejsce a styk 2 połączyłem bezpośrednio z masą i jest już dobrze. jak rozłączę masę to po chwili miga, ja zewrę z masą to po wyłączeniu i włączeniu zapłonu przestaje migać. Jest już wszystko dobrze :bigok: DZIĘKI WIELKIE za zainteresowanie i pomoc.
TEMAT UWAŻAM ZA ZAMKNIĘTY :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 32 gości