Witam, mam taki problem,ze zaraz przekreceniu kluczyka w aucie wentylatory mi startuja. Doszedlem do tego ze to moze byc wina sterownika wentylatorow i klimy ja mam taki sterownik
Cewki nie sa zwarte.
Wtyczka 4 pinowa ma 12 v na gniazdach 30a i 30 b i jak mam ją wpietą i wypiętą tą 14 pinową (to wentylatory nie startują - działają tylko jak sa obie wpięte) i mierze w sterowniku pin 9 to jest tam 12 v. Jak obie wtyczki sa podpiete pod sterownik to na wtyczke 4 ponowa na pinie 1 idzie 12 v - sprawdzilem to przebijajac otuline kabla czarno-bialego idacego do wtyczki 4 pinowej do pinu 1 w sterowniku. Aha numeracje sprawdzilem na wtyczce jest czyli liczac ze 1 pin to WP, 2 to P itd...
Te blaszki obok cewki widoczne na zdjeciach sa odgięte po 1 mm od tych zwojnic. Stykajac je jest przewodzenie. Jak ta cewke po lewej zetkne z blaszka to wtedy z pin 30b laczy sie z 1 wiec wtedy 12v idzie na pin 1 i na wentylatory i klime. Jak zetkne ta po prawej to oczywiscie 30a laczy sie z pinem 2.
Jak wpinam wtyczkę 14 pinowa to wentylatory odrazu startują wiec tam musi isc jakies wskazanie bóg wie którym gniazdem z wtyczki 14 pinowej ze sterownik podaje na pin 1 12v.
Czy na pewno to nie jest wina jakiegos walnietego czujnka? moze jakims kabelkiem we wtyczce 14 pinowej idzie wskazanie ktore kaze wentylatorom sie zalączyc?? Na wtyczce 14 pinowej mam napiecia takie:
2 kabelek biały - 2,1 V
4 kabelek czarno-siwy - 12 V
8 kabelek niebiesko-brązowy - 9,6 V
9 kabelek niebiesko-czarny- 12 V
11 kabelek bialo-brązowy - 3,5 V
Dodam, że na klimatroniku na kanale 49/89 (kanal/ilosc kanałów). mam 121 wiec tak jakby bylo 121 stC. Czy ktos mi moze powiedziec skąd( mam na mysli jakis czujnik) moze isc zle wskazanie ktore przeklamuje????
aha zastanawia mnie fakt ze jak wpinam wtyczke 4 pinowa którą powinno isc sterowanie na wentylatory to na pinie 9 MK pokawia sie 12 v.
Fajnie by bylo gdyby sztomel sie wypowiedziel
Sterownik wentylatorów 1JO 919 506K
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Sterownik wentylatorów 1JO 919 506K
Klima działa ? odłącz presostat , to ten czujnik na przewodzie klimy
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Sterownik wentylatorów 1JO 919 506K
sterownik wygląda ok a to raczej znaczy że jest sprawny, pisze tylko ogólnie, w Vento miałem taka awarię że dodatkowy czujnik temperatury silnika (nie ma nic wspólnego z klimą) zaszwankował i podawał cały czas sygnał że silnik gorący - działa to po wyłączeniu zapłonu u mnie. Kolor kabla do tego czujnika własnie był brązowo biały - możesz ten kabelek odłączyć na próbę ale tylko kombinuję bo mk4 czy a3 nie znam
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Sterownik wentylatorów 1JO 919 506K
Pawle sterownik okazał sie ok. Problemem byl to ze na jego 13/14 pinie dostawal info wlasnie o przegrzewajacym sie silniku i wtedy i wentylatory startowaly na 2 biegu i klima byla na OFF. Po odpieciu tego kabelka fioletowo-zółtego we wtyczce 14 pinowej jest ok. probelem okazuje sie bardziej złożony. Teraz moim utrapieniem jest to ze mam spiecie do masy na czujniku G2 (temp. cieczy chlodzacej). lączylem na krótko do licznika i dalej to samo. Najbardziej prawdopodobne jest to ze mam zimne luty na plytce licznika bo byl juz robiony. Moje pytanie jest teraz takie czy moze ktos podac ( szukalem ale sa nieczytelne dla mnie) mi czytelny schemat ECU i pinami ktore ida do licznika i do klimatronika?? Dlaczego do klimy? bo na kanale 49/89 mam wartosc 121 ktora wlasnie pokazuje ze silnik sie przegrzewa i teraz zastanawia mnie fakt czy to speicie do masy moze isc z licznika do ECU i z ECU do klimatronika?? chcialbym to wiedziec bo jak sie tego dowiem to ze świętym spokojem wysle licznik do mieto ze szczecina i bede mial raz na zawsze problem rozwiazany.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości