Wymiana sterownika silnika ALH
: ndz kwie 07, 2013 09:46
Witam Kolegów.
Mam problem z silnikiem ALH (akurat w octavi 1) (chyba to samo co ASV) auto przyjechało z lejącą pompą wtryskową i nie odpawało, pompa zrenegerowana, odpowietrzona - auto dalej nie zapala, z plaka chwyta bez problemu - motor ok.
Za to część elektroniczna umarła, vag nie łączy się z ECU z pozostałych modułach bład "brak komunikacji z modułem sterującym silnika" - niby klasyka, nie włącza się kontrolka świec itp. jak to bywa przy spalonym przekaźniku 109, przekaźnik jednak podmieniony na sprawny, podany plus na krótko pod zawór n109 na pompie - bez rezultatu. ECU w środku suche, nie zauważyłem zimnych lutów ani innych niepokojących oznak.
W związku z tym mam trzy pytania, na które nie znalazłem odpowiedzi na forum:
1. Czy istnieje jakiś schemat połączeń we wtyczkach ECU (żeby manualnie sprawdzić napięcia zasilające na sterowniku) - Gość wydał już dosyć sporo na pozostałe awarie auta, nie chciałbym wymieniać sterownika nie mając pewności. Ew. może ktoś dysponuje taką rozpiską pinów?
2. Czy oprócz takiego sterownika jak w aucie OE: 038 906 018 GN - Można założyć jeszcze jakiś inny? po klepnięciu w alledrogo nie jest to najtańszy sterownik.
3. Jak wygląda adaptacja immo po zmianie sterownika? Bo na pewno trzeba będzie to jakoś dopasować. Mam jakieś tam doświadczenie z pracą vagiem, ale immo poza dodawaniem kluczyków nigdy nie ruszałem..
Będę bardzo wdzięczny, za podpowiedzi w temacie, Pozdrawiam Mariusz.
Mam problem z silnikiem ALH (akurat w octavi 1) (chyba to samo co ASV) auto przyjechało z lejącą pompą wtryskową i nie odpawało, pompa zrenegerowana, odpowietrzona - auto dalej nie zapala, z plaka chwyta bez problemu - motor ok.
Za to część elektroniczna umarła, vag nie łączy się z ECU z pozostałych modułach bład "brak komunikacji z modułem sterującym silnika" - niby klasyka, nie włącza się kontrolka świec itp. jak to bywa przy spalonym przekaźniku 109, przekaźnik jednak podmieniony na sprawny, podany plus na krótko pod zawór n109 na pompie - bez rezultatu. ECU w środku suche, nie zauważyłem zimnych lutów ani innych niepokojących oznak.
W związku z tym mam trzy pytania, na które nie znalazłem odpowiedzi na forum:
1. Czy istnieje jakiś schemat połączeń we wtyczkach ECU (żeby manualnie sprawdzić napięcia zasilające na sterowniku) - Gość wydał już dosyć sporo na pozostałe awarie auta, nie chciałbym wymieniać sterownika nie mając pewności. Ew. może ktoś dysponuje taką rozpiską pinów?
2. Czy oprócz takiego sterownika jak w aucie OE: 038 906 018 GN - Można założyć jeszcze jakiś inny? po klepnięciu w alledrogo nie jest to najtańszy sterownik.
3. Jak wygląda adaptacja immo po zmianie sterownika? Bo na pewno trzeba będzie to jakoś dopasować. Mam jakieś tam doświadczenie z pracą vagiem, ale immo poza dodawaniem kluczyków nigdy nie ruszałem..
Będę bardzo wdzięczny, za podpowiedzi w temacie, Pozdrawiam Mariusz.