czujnik temp. chłodziwa, problem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
czujnik temp. chłodziwa, problem
Witam serdecznie, jestem nowy na forum i mam problem, proszę o wyrozumiałość i pomoc.
od dłuższego czasu mam problem z pomiarem płynu chłodzącego w aucie golf 3 1,6 ABU +lpg.
Od jakiegoś 1,5 roku wskazówka temp nie ruszała poza 70 stopni. Macając przewody temp była raczej w normie, termostat ok, wentylator też. Tydzień temu padł termostat, niestety musiałem przejechać z zamkniętym ok 100km, węże puchły, ale ogólnie było ok. Jak już wymieniałem termostat kupiłem również czujnik temp. Nie pamiętałem koloru więc powiedziałem w sklepie jaki silnik i dali mi niebieski, wcześniej był żółty.
Teraz sedno mojego problemu: po poskładaniu wszystkiego, założeniu nowego czujnika, zalałem płynem i zacząłem odpowietrzać układ, to znaczy odpaliłem silnik i kontrolowałem stan płynu. Do momentu otwarcia termostatu wskazówka temp stała na min. aż po pewnej chwili po otwarciu termostatu skoczyła na maaaksa, zaczęła migać kontrolka i tak zostało. To znaczy kotrolka już nie miga, ale wskazówka została na maks temp i nie wraca w ogóle, nawet po wyłączeniu zapłonu.
Podłączyłem kompa, mam tam OBD-1. Błędy:
522 czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62
30-10 - open or short to B+ - intermittent.
ten błąd jest od dawna.
na średnio ciepłym silnik odczyt z kompa temperatury był ok 120 stopni i taki został do pełnego rozgrzania
po odłączeniu kostki -45,
po podpięciu starego czujnika luzem (temp otoczenia ok 3 stopnie) dalej wskazywał 100 stopni.
O co chodzi i gdzie leży przyczyna?
Acha dodam jeszcze że na starym czujniku nie chciał palić na benie, zalewał się. Na nowym czujnika chodzi idealnie.
Czy to zły czujnik (kolor), czy wadliwy, czy coś jest nie tak z kompem, elektryką?
uff trochę mi tasiemiec wyszedł... mam nadzieję że ktoś dotrwał do końca
pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
od dłuższego czasu mam problem z pomiarem płynu chłodzącego w aucie golf 3 1,6 ABU +lpg.
Od jakiegoś 1,5 roku wskazówka temp nie ruszała poza 70 stopni. Macając przewody temp była raczej w normie, termostat ok, wentylator też. Tydzień temu padł termostat, niestety musiałem przejechać z zamkniętym ok 100km, węże puchły, ale ogólnie było ok. Jak już wymieniałem termostat kupiłem również czujnik temp. Nie pamiętałem koloru więc powiedziałem w sklepie jaki silnik i dali mi niebieski, wcześniej był żółty.
Teraz sedno mojego problemu: po poskładaniu wszystkiego, założeniu nowego czujnika, zalałem płynem i zacząłem odpowietrzać układ, to znaczy odpaliłem silnik i kontrolowałem stan płynu. Do momentu otwarcia termostatu wskazówka temp stała na min. aż po pewnej chwili po otwarciu termostatu skoczyła na maaaksa, zaczęła migać kontrolka i tak zostało. To znaczy kotrolka już nie miga, ale wskazówka została na maks temp i nie wraca w ogóle, nawet po wyłączeniu zapłonu.
Podłączyłem kompa, mam tam OBD-1. Błędy:
522 czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62
30-10 - open or short to B+ - intermittent.
ten błąd jest od dawna.
na średnio ciepłym silnik odczyt z kompa temperatury był ok 120 stopni i taki został do pełnego rozgrzania
po odłączeniu kostki -45,
po podpięciu starego czujnika luzem (temp otoczenia ok 3 stopnie) dalej wskazywał 100 stopni.
O co chodzi i gdzie leży przyczyna?
Acha dodam jeszcze że na starym czujniku nie chciał palić na benie, zalewał się. Na nowym czujnika chodzi idealnie.
Czy to zły czujnik (kolor), czy wadliwy, czy coś jest nie tak z kompem, elektryką?
uff trochę mi tasiemiec wyszedł... mam nadzieję że ktoś dotrwał do końca
pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
- JaskoDZA
- Gadatliwa bestia
- Posty: 680
- Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody
czujnik temp. chłodziwa, problem
rozbierz licznik bo coś blokuje wskazówkę.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=495084
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit
czujnik temp. chłodziwa, problem
na to będę miał czas po weekendzie. Normalnie wyjąć zegary i tam popatrzeć co się ze wskazówką dzieje?
jak ktoś ma jakieś sugestie jeszcze, to piszcie proszę, po weekendzie będę robił. Czemu do kompa trafia info ze jest 120stopni, to raczej za dużo, zbiorniczek wyrownawczy był otwarty i płynu nie wywalało, normalna temp pracy.
jak ktoś ma jakieś sugestie jeszcze, to piszcie proszę, po weekendzie będę robił. Czemu do kompa trafia info ze jest 120stopni, to raczej za dużo, zbiorniczek wyrownawczy był otwarty i płynu nie wywalało, normalna temp pracy.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
czujnik temp. chłodziwa, problem
Masz cos nie tak z tym czujnikiem, zle dobrany lub problem w instalacji.
Przy nagrzaniu auta powinno byc 90 stopni, przy zalozeniu zlego czujnika pokaze wyzsza temperature na wskazniku i w blokach pomiarowych.
Nie powinno byc tego bledu w sterowniku silnika dotyczacego G62.
Powinien od dac sie wykasowac, jezeli bedzie przerwany czujnik to powinien widziec -45.
Sparwdz na zimnym silniku jaka jest temepartura i ajak an rozgrzanym, za zimnym porownaj z temperatura oteoczenia a dla rozgrzanego silnika przyjmij 90.
Wyglada na to ze wskazowka sie zawiesila i musisz jej teraz pomoc. Potwierdzalo by to zly dobor czujnika.
Przy nagrzaniu auta powinno byc 90 stopni, przy zalozeniu zlego czujnika pokaze wyzsza temperature na wskazniku i w blokach pomiarowych.
Nie powinno byc tego bledu w sterowniku silnika dotyczacego G62.
Powinien od dac sie wykasowac, jezeli bedzie przerwany czujnik to powinien widziec -45.
Sparwdz na zimnym silniku jaka jest temepartura i ajak an rozgrzanym, za zimnym porownaj z temperatura oteoczenia a dla rozgrzanego silnika przyjmij 90.
Wyglada na to ze wskazowka sie zawiesila i musisz jej teraz pomoc. Potwierdzalo by to zly dobor czujnika.
czujnik temp. chłodziwa, problem
dobra w międzyczasie porównam te temperatury, a błąd nie chce się skasować, próbowałem już wielokrotnie i jest nadal. -45 wskazywał po wypięciu wtyczki.
dzięki za podpowiedzi, jak coś ruszę to dam znać.
dzięki za podpowiedzi, jak coś ruszę to dam znać.
Re: czujnik temp. chłodziwa, problem
odczytałem temperatury z kompa i jest tak:
zimny 28.8 C
ciepły 120.6 C
temp. otoczenia ok 7 C.
zimny różnica 21,8
ciepły różnica 30,6
Tylko problem jeszcze w tym że ten je[ciach]ny termostat się nie otworzył, jak mnie to już rozp....ala. Doszedłem do takiej wprawy że w 15min wymieniam termostat bez straty płynu chłodniczego.
w zegarach nie grzebałem, najpierw muszę ten czujnik ogarnąć. Czyli wynikałoby że jest nie ten czujnik wrzucony... czy dobrze rozumuje?
zimny 28.8 C
ciepły 120.6 C
temp. otoczenia ok 7 C.
zimny różnica 21,8
ciepły różnica 30,6
Tylko problem jeszcze w tym że ten je[ciach]ny termostat się nie otworzył, jak mnie to już rozp....ala. Doszedłem do takiej wprawy że w 15min wymieniam termostat bez straty płynu chłodniczego.
w zegarach nie grzebałem, najpierw muszę ten czujnik ogarnąć. Czyli wynikałoby że jest nie ten czujnik wrzucony... czy dobrze rozumuje?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
czujnik temp. chłodziwa, problem
czujniki 4-pinowe są do benzyn jednakowe ale często wadliwe i marnej jakości jeśli kupiłeś zamiennik - sprawdzasz omomierzem normy na forum.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: czujnik temp. chłodziwa, problem
Witam,
na vagu w dziale instruments mam problem typu przepiecie do masy na czujniku G2. Klimatronik wyswietla mi na kanale 49 wartość 121. Doszedłem do tego ze wskazanie z czujnika G2 idzie kabelkiem fioletowym pinem 1 do 8 pina w niebieskiej wtyczce w licczniku i teraz jak odpinam niebieska wtyczke od licznika to na kanale 49 wartosc jest -60. Czyli cos sie dzieje w liczniku i z niego na klimatronik idzie juz bledne wskazanie. Moje pytanie jest następujące: jakim pinem idzie ??:)
na vagu w dziale instruments mam problem typu przepiecie do masy na czujniku G2. Klimatronik wyswietla mi na kanale 49 wartość 121. Doszedłem do tego ze wskazanie z czujnika G2 idzie kabelkiem fioletowym pinem 1 do 8 pina w niebieskiej wtyczce w licczniku i teraz jak odpinam niebieska wtyczke od licznika to na kanale 49 wartosc jest -60. Czyli cos sie dzieje w liczniku i z niego na klimatronik idzie juz bledne wskazanie. Moje pytanie jest następujące: jakim pinem idzie ??:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości