Golf IV - alarm Seo Dolphin - poszukiwania stacyjki
: wt mar 26, 2013 22:26
Witam.
Pacjent: VW Golf IV 1.4 16v AXP 2001r
Koncze montaz alarmu w moim MK4. Fabrycznie byl tam tylko centralny z kluczyka + po dluzszym przytrzymaniu domykanie/otwieranie szyb. Wybralem alarm Seo Dolphin z syrena z wlasnym zasilaniem + ultradzwieki (gotowy zestaw). Przed instalacja wiele czasu poswiecilem na lekture w tym temacie, gdzie sie dowiedzialem jak wazna jest precyzja montazu.
- centralke schowalem gleboko pod deska rozdzielcza (od strony kierowcy praktycznie nie da rady sie do niej dostac + wugluszylem ja zeby nie bylo slychac przekaznikow)
- w tym modelu alarmu zlacze kabli jest wewnatrz centralki co rowniez utrudnia jakiekolwiek wypiecie zlacza
- wszystkie przewody w kolorze czarnym na bezpiecznikach polimerowych wewn. centralki
- kable wpuscilem w orginalne prowadnice i wiazki, ktore starannie owinalem na nowo tasma tekstylna
- miejsca lutowane dodatkowo zabezpieczone opaskami termokurczliwymi
- kierunki podlaczone do przelacznika awaryjnych
- bagaznik pod fabryczna krancowke
- maska pod fabryczna krancowke
- 3ci sygnal podzielilem na 2 i podlaczylem sie pod lampki bezposrednio w drzwiach, co by rearming dzialal (wyczytalem ze jak pod sufit sie podlacza to wtedy nie dziala), wiec dodatkowo musialem dac do drzwi diody prostownicze (1N4007) zeby lampki sie razem nie swiecily w przypadku otwarcia ktorys. Golf 3D takze minimalnie wiecej roboty ale rearming smiga.
- centralny lock/unlock do drzwi kierowcy
- na syrenie dodatkowo bezpiecznik 5A rowniez ukryty
Zostal mi do podlaczenia przewod z oznaczeniem "STACYJKA" i tu sie pojawia moj dylemat. Narazie intuicyjnie wypuscilem przewod z prawej strony kierownicy. Wg. instrukcji "Po włączeniu zapłonu ma pojawić się +12v i nie znikać w momencie rozruchu silnika." Nie chce tego zle podlaczyc bo w tym modelu alarmu stacyjką miedzy innymi programuje sie funkcje alarmu.
Sa rozne rodzaje zaplonu z tego co sie dowiedzialem:
- ze znikajacym napieciem podczas rozruchu
- z nieznikajacym
- z napieciem tylko na zaplonie
- z napieciem na zaplonie i dalej z napieciem na stacyjka wyl. (np moje radio BP uruchamia sie automatycznie po wl. zaplonu ale po wyl. dalej gra poki kluczyka calkowicie nie wyjme)
Kompletnie nie wiem do czego mam podpiac. Z instrukcji z ktorej korzystalem dla Golfow 98r.-> benzyna (po ang.) mam zeby sie podlaczyc pod czarny kabel w centralnej czesci skrzynki bezp. ale tam jest masa przewodow... W drugiej instrukcji od Seo dla VW jest "skrzynka bezpieczników (bezp. nr 7) czarno-niebieski - STACYJKA", a bezp. nr 7 to swiatla cofania. WTF!
Ktos moze sie orientuje w temacie podlaczania stacyjki?
Pozdrawiam
Pacjent: VW Golf IV 1.4 16v AXP 2001r
Koncze montaz alarmu w moim MK4. Fabrycznie byl tam tylko centralny z kluczyka + po dluzszym przytrzymaniu domykanie/otwieranie szyb. Wybralem alarm Seo Dolphin z syrena z wlasnym zasilaniem + ultradzwieki (gotowy zestaw). Przed instalacja wiele czasu poswiecilem na lekture w tym temacie, gdzie sie dowiedzialem jak wazna jest precyzja montazu.
- centralke schowalem gleboko pod deska rozdzielcza (od strony kierowcy praktycznie nie da rady sie do niej dostac + wugluszylem ja zeby nie bylo slychac przekaznikow)
- w tym modelu alarmu zlacze kabli jest wewnatrz centralki co rowniez utrudnia jakiekolwiek wypiecie zlacza
- wszystkie przewody w kolorze czarnym na bezpiecznikach polimerowych wewn. centralki
- kable wpuscilem w orginalne prowadnice i wiazki, ktore starannie owinalem na nowo tasma tekstylna
- miejsca lutowane dodatkowo zabezpieczone opaskami termokurczliwymi
- kierunki podlaczone do przelacznika awaryjnych
- bagaznik pod fabryczna krancowke
- maska pod fabryczna krancowke
- 3ci sygnal podzielilem na 2 i podlaczylem sie pod lampki bezposrednio w drzwiach, co by rearming dzialal (wyczytalem ze jak pod sufit sie podlacza to wtedy nie dziala), wiec dodatkowo musialem dac do drzwi diody prostownicze (1N4007) zeby lampki sie razem nie swiecily w przypadku otwarcia ktorys. Golf 3D takze minimalnie wiecej roboty ale rearming smiga.
- centralny lock/unlock do drzwi kierowcy
- na syrenie dodatkowo bezpiecznik 5A rowniez ukryty
Zostal mi do podlaczenia przewod z oznaczeniem "STACYJKA" i tu sie pojawia moj dylemat. Narazie intuicyjnie wypuscilem przewod z prawej strony kierownicy. Wg. instrukcji "Po włączeniu zapłonu ma pojawić się +12v i nie znikać w momencie rozruchu silnika." Nie chce tego zle podlaczyc bo w tym modelu alarmu stacyjką miedzy innymi programuje sie funkcje alarmu.
Sa rozne rodzaje zaplonu z tego co sie dowiedzialem:
- ze znikajacym napieciem podczas rozruchu
- z nieznikajacym
- z napieciem tylko na zaplonie
- z napieciem na zaplonie i dalej z napieciem na stacyjka wyl. (np moje radio BP uruchamia sie automatycznie po wl. zaplonu ale po wyl. dalej gra poki kluczyka calkowicie nie wyjme)
Kompletnie nie wiem do czego mam podpiac. Z instrukcji z ktorej korzystalem dla Golfow 98r.-> benzyna (po ang.) mam zeby sie podlaczyc pod czarny kabel w centralnej czesci skrzynki bezp. ale tam jest masa przewodow... W drugiej instrukcji od Seo dla VW jest "skrzynka bezpieczników (bezp. nr 7) czarno-niebieski - STACYJKA", a bezp. nr 7 to swiatla cofania. WTF!
Ktos moze sie orientuje w temacie podlaczania stacyjki?
Pozdrawiam