Strona 1 z 1

Prąd na wtyczce silnika tylnej wycieraczki

: wt mar 26, 2013 01:15
autor: JenoBabinicz
Witam
Chciałbym zabrać się za naprawę niedziałającej tylnej wycieraczki, ale przed rozkręcaniem chciałbym sprawdzić wtyczkę żeby wykluczyć problem z zasilaniem. Czy ktoś wie na którym pinie powinien być prąd przy włączonym zapłonie, włączonych wycieraczkach i przyciśniętej rączce spryskiwacz-wycieraczka?

u mnie to wygląda tak:

Obrazek

-jak przekręcę kluczyk mam prąd na pierwszym z lewej kabelku
-jak włączę wycieraczkę, bez zmian, prąd tylko na pierwszym kablu
-dopiero jak przycisnę rączkę spryskiwacza prąd pojawia się na pierwszym i drugim kablu

Pozdrawiam

Prąd na wtyczce silnika tylnej wycieraczki

: wt mar 26, 2013 01:44
autor: ziomalzx
golfy mają to do siebie że siadają silniki tylnej wycieraczki...

Prąd na wtyczce silnika tylnej wycieraczki

: wt mar 26, 2013 11:27
autor: Qto
ciekawi mnie to, że od dwóch miesięcy pytasz o to samo...a już dawno byś rozebrał silniczek
zewnętrzne piny to zasilanie i masa...sterowanie idzie środkowymi ale nie pamiętam czy masą czy plusem, pompka spryskiwaczy jest zasilana z tych samych kabelków więc inaczej będą wyglądały napięcia na wtyczce kiedy pracuje sama wycieraczka a kiedy razem ze spryskiwaczem
zdaje się, że wycieraczka jest sterowana masą na drugim pinie...a kiedy działa spryskiwacz to dodatkowo plusem na trzecim pinie

Prąd na wtyczce silnika tylnej wycieraczki

: wt mar 26, 2013 17:37
autor: JenoBabinicz
rozebrałem i wygląda na to że na darmo bo mechanizm czysty i zero rdzy. dlatego pytałem tyle razy o wtyczkę żeby uniknąć takiej niepotrzebnej roboty
mimo to dzięki za odpowiedź
czyli jeśli mam tylko na pierwszym i tylko przy naciśnięciu na drugim pinie to coś nie tak z przełącznikiem przy kierownicy? przelotkę w klapie bagażnika sprawdziłem i zaizolowałem przetarcia

Prąd na wtyczce silnika tylnej wycieraczki

: wt mar 26, 2013 18:53
autor: Qto
JenoBabinicz, z tego co piszesz sprawdziłeś napięcia...a posprawdzaj też masy, bo może zwyczajnie tego brakuje na brązowym kabelku

pin 1, kabelek brązowy - masa
pin 4, kabelek czarno/brązowy - plus 12V po zapłonie

i na dwóch pozostałych nie mam pewności, w zalezności od pozycji manetki powinno się zmieniać
pin 2, kabelek zielono/czerwony - masa kiedy manetka jest w pozycji pracy spryskiwacza
pin 3, kabelek zielono biały - plus 12V kiedy manetka jest w pozycji pracy spryskiwacza
...jeżeli tak jest to przy pracy samej wycieraczki bez spryskiwacza na pewno nie będzie odwrotnie - plus na drugim i masa na trzecim pinie...być może będę dwie masy, dwa plusy a może plus albo masa tylko na jednym z pinów - nie mam teraz jak sprawdzić dokładnie.

Posprawdzaj co się dzieje na wtyczce...może później będę miał możliwość sprawdzić jak ma być...albo ktoś inny podpowie