problem z instalacja- od czego ten kabel?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
problem z instalacja- od czego ten kabel?
witam, jestem posiadaczem golfa II 1.6 pn benz-lpg z 1991r. Niedawno w moim autku zaczęły czasem wieszać mi się obroty przy 2tyś obr. pojechałem wiec do znajomego mechanika który znalazł pod maska w okolicach cewki zapłonowej jakiś biało-brązowy kabel który nie był do niczego podłączony. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a6b ... 0db72.html Znajomy podłączył ten przewód do masy i jak ręką odjął- obroty unormowały się i przez jakiś czas było wszystko ok, aż do niedawna kiedy zaczął rozładowywać mi się aku mierzyłem pobór prądu i nie wykazało nic niepokojącego...wymieniłem alternator, pózniej akumulator na nowy i nic.dalej to samo okazało się ze winny był ten kabel dany na masę. odłączyłem go i pobór prądu uspokoił się lecz znów wariują obroty i na dodatek jak zgaszę samochód to elektrozawór w parowniku nie domyka się i ucieka gaz. Wystarczy ze zewrę ten biało-brązowy kabel z masa lub zdejmę masę z elektrozaworu i uciekanie ustępuje. Ma może ktoś jakiś pomysł od czego może być ten przewód? Szukałam już schematów itp lecz niczego konkretnego się nie dowiedziałem
z góry dziękuję.pozdrawiam
z góry dziękuję.pozdrawiam
problem z instalacja- od czego ten kabel?
zobacz choć gdzie on idzie mniej więcej , mi ze schematu wychodzi że powinien iść do halotronu , i tak sobie możemy wróżyć
problem z instalacja- od czego ten kabel?
są 2 przewody tego samego koloru i właśnie jeden z nich idzie do halla:/ a drugi gdzie miałby byc podpięty?
problem z instalacja- od czego ten kabel?
taki kolor kabla w golfach jest zasadniczo podłączany do odbiornika , np. lampka oświetlenia wnętrza , wyłączniki drzwi , lampka bagażnika itd z których następnie idzie masa kablem koloru brązowego , na schemacie kolor brązowo - biały idzie do wymienionych przeze mnie odbiorników , ale co one mają do obrotów ? chyba że jeszcze idzie do jakiegoś czujnika , ale na schemacie go nie ma , musisz zadać sobie trochę trudu i poszukać drugi koniec tego kabla , bo bez tego nic
problem z instalacja- od czego ten kabel?
drugiego końca niema kabel idzie z komputera wiec musi byc on powiązany z gaznikiem lub jakimś czujnikiem tylko ktorym? nigdzie nie brakuje raczej zadnego przewodu:(
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
problem z instalacja- od czego ten kabel?
więc zobacz z którego pinu...wtedy coś się wymyślikrzyhco pisze:kabel idzie z komputera
problem z instalacja- od czego ten kabel?
rozebrałem wtyczke i znalazłem. jest to pin nr.20
Ma ktoś jakieś pomysły?
Ma ktoś jakieś pomysły?
problem z instalacja- od czego ten kabel?
powiem Ci że nigdzie nie ma takiego kabla , oprócz jak napisałem do halla , pasuje zobaczyć czy pojawia się na nim jakieś napięcie po zapłonie
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
problem z instalacja- od czego ten kabel?
na schemacie w Infotechu nie ma podanych kolorów kabli, ale kabel od pinu 20 komputera leci prosto do masy, podobnie jak z pinu 7. Nie wiem ale prawdopodobnie jedna z tych mas leci do silnika a druga do karoserii . W realu czy tak jest nie wiem. mam taką myśl że niestety sterownik silnika może być uwalony i dlatego żre prąd gdy się ten kabel podłączy, ale ze względu na ten elektrozawór może wina będzie w jakimś błędnym podłączeniu instalki LPG
.Napisz jeszcze czy jak dasz ten kabel do masy i wyłączysz zapłon to świecą się jakieś kontrolki na liczniku?
.Napisz jeszcze czy jak dasz ten kabel do masy i wyłączysz zapłon to świecą się jakieś kontrolki na liczniku?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
problem z instalacja- od czego ten kabel?
też przedzwoniłem kilka schematów i na każdym jest tam masa... może by spróbować podłączyć go do masy ale poprzez przekaźnik, tak żeby połączenie było tylko na zapłonie ?
problem z instalacja- od czego ten kabel?
wcześniej nie bylo problemów na lpg, wiec myślę ze inst. jest dobra. przekaznik hmm no bylo by ok tylko ze ten kabel po wyłączeniu zapłonu musi byc jeszcze jakies 2sek. pod masa zeby elektozawór sie domknął. moze faktycznie sterownik padł:(
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości