Strona 1 z 1

Alternator - wymontowanie

: ndz lut 17, 2013 11:08
autor: Van Groningen
Golf Variant z 1998 r, 81 kW, diesel. Alternator wytwarza s.em. rzędu 11,2 V i nie ładuje akumulatora.

Obrazek

Mam zamiar go wymontować.


Obrazek

Obrazek

Bardzo prosiłbym o podpowiedzi, czy:

1) będę musiał zdjąć paski klinowe, od strony napędu z silnika, czy wystarczy poluźnić napinacz na pasku alternatora?
2) będę musiał zdjąć przewody wody i klimatyzacji?

Alternator - wymontowanie

: ndz lut 17, 2013 12:52
autor: muszkatobiasz
Pasek popuszczasz od alternatora tam jest samonapinający podnosisz go i śćiągasz pasek z alternatora , odkrecasz kleme z aka żeby zwary niezrobić , odkrecasz przewód od alternatora , potem odkrecasz dwie sruby na 13klucz przy alternatorze od strony kółka do jednej tej niżej musisz odkecić rolke napinacza i napinacz naciągnąć żeby srube wyćiągnąć i wyciągasz alternator na góre !

Alternator - wymontowanie

: pn lut 18, 2013 01:47
autor: Van Groningen
Trudno jest mi "dobrać się" kluczem do śruby napinacza i wyjąłem filtr powietrza, ale pozostała podstawa obudowy. Co ją może trzymać od dołu, czy od błotnika?
Obrazek

Alternator - wymontowanie

: pn lut 18, 2013 12:22
autor: devill4
Gumki z prawe strony jak nie zdjąłeś to musisz się ich pozbyć. Potem prawą stronę lekko w górę i delikatnie ale zdecydowanie w prawo wyciągasz. Od strony błotnika jest tylko podparcie w otworach odpowiednich. Ew może ten chwyt zimnego powietrza od przodu się jeszcze trzyma obudowy.

Alternator - wymontowanie

: pn lut 18, 2013 13:54
autor: Zico63b
Najpierw warto zrzucić pasek (na zdjęciu jest nadal nałożony), w tym celu łyżką do opon -zapierając poprzez drewniane klocki - uginamy ramię napinacza i zdejmujemy pasek z kółka. Gwint śruby jest "normalny", prawy, czyli wykręcany w lewo. Pucha filtra trzyma się tylko na wcisk w odpowiednie elementy nadwozia, naturalnie po zdjęciu gumek.

======================================
Może ustalamy, co jest naszym celem: jak z tematu wynika - demontaż alternatora. Demontaż napinacza nie jest więc konieczny; jedynie ugięcie go do umożliwienia zdjęcia paska wieloklinowego. Wkładamy klocek i opieramy o mocowanie jednej z gumek, bliższej przodowi auta. Następnie łyżką do opon lub czymś podobnym, opierając o klocek i główkę śruby mocującej rolkę napinacza - uginamy ramię napinacza ku tyłowi samochodu, ciągnąc łyżkę do przodu - i luzujemy pasek.
Obrazek