Strona 1 z 1
vag k+can, kontrolka poduszki
: czw lut 14, 2013 14:22
autor: qwee
Mam jakiś tam kabel Vag K+CAN i program vag k+can commander, który polecił sprzedawca. Zależy mi aby skasować kontrolke od poduszki, która zaświeciła się prawdopodobnie na skutek luźnej kostki pod siedzeniem. Może ktoś pokierować mnie jak poradzić sobie z tym? Czy w ogołe mogę używać innego programu, bo widziałem coprawda inne a ten jest jakoś tak mało intuicyjny.
Samochód golf 5 tdi 1,9 2004 rok.
vag k+can, kontrolka poduszki
: czw lut 14, 2013 14:25
autor: forevwers
pobierz sobie kolego polskiego vaga i w nim skasujesz te bledy.
vag k+can, kontrolka poduszki
: czw lut 14, 2013 14:48
autor: qwee
OK, tak zrobie. Pytanie tylko mam takie. Gdzieś tutaj czytałem, że w przyapdku kolnów vcds i czy jak to sie tam zwie i używaniu nieodpowiedniego oprogramowania program kasuje eeprom w kablu jeśli ten nie jest oryginalny i kabel padnie. Czy w takim przypadku nie musze się o to bać? Ten mój kabel nie jest nic oryginalnego tylko z allegro zwyczajny VAG K+CAN pod USB.
vag k+can, kontrolka poduszki
: czw lut 14, 2013 15:14
autor: forevwers
dlatego pisze ci o polskim vagu bo darmowa wersja poduszki pokasujesz bez zadnego problemu.
vag k+can, kontrolka poduszki
: czw lut 14, 2013 16:01
autor: qwee
ale na stronie producenta nie widze żadnej darmowej wersji, jedynie licencja za 300 zł. Szukać jakiegoś pirata bez obawy o uszkodzenie kabla? może być polski vag 2,5?
vag k+can, kontrolka poduszki
: czw lut 14, 2013 16:23
autor: pawel1987
Musisz posiadać kabelek z Can żeby połączyć sie z golfem V. Moim zdaniem to Twoim kablem jedynie golfa ogarniesz do 2003 roku. Vaga do niego zainstalujesz co najwyżej w wersji 409.1
vag k+can, kontrolka poduszki
: czw lut 14, 2013 16:33
autor: qwee
Mam 2 kable. Jeden kkl a drugi vag k+can usb. Do tego program vag k+can commander. Na tym programie ogarniam korekte licznika, ale interesuje mnie przede wszytkim zgaszenie kontrolki poduszki. Średnio intuicyjny jest ten program, instrukcji żadnej nie znalazłem więc szukam czegoś prostszego. Chyba, że ktoś mnie pokieruje jak zrobić to tym programem. Jeśli chodzi o połączenie to łączy się skutecznie z samochodem, bo sprawdzałem.
Boje sie odpalać inny program żeby nie uwalić kabla.
vag k+can, kontrolka poduszki
: czw lut 14, 2013 16:49
autor: pawel1987
aaaaa bo ja myślałem, że piszesz o kablu kkl... do tego kabla raczej vaga nie zainstalujesz, który by obsłużył Twoje auto. Zostaje pewnie tylko ten komander. No ale czy on się połączy ze sterownikiem poduszek? Pewnie raczej nie. Do tego najlepszym i najtańszym rozwiązaniem byłby klon vcds. Ktoś gdzieś oferował sprzedaż takich kabli z vcds-em. cena to około 200zł.
vag k+can, kontrolka poduszki
: czw lut 14, 2013 17:07
autor: qwee
rozmawiałem z sprzedawcą mówił, że da rade. Tylko pytanie moje w jaki sposób. Pisałem do nich ale wiecie jak to jest, jak juz człowiek coś kupi to odpiszą za tydzień. Z resztą liczyłem, że dostane szybciej odpowiedź do ludzi którzy się tym zajmują.
A co z tym polskim vagiem o którym tutaj pisano? Ten komander mi nie przeszkadza tylko żeby gdzieś było jakoś mniej więcej wytłumaczone jak z nim działać. Taki mało przyjazny ten program.
vag k+can, kontrolka poduszki
: czw lut 14, 2013 17:18
autor: pawel1987
Jest polski Vag i VCDS po poslku. Ten pierwszy działa z kablem kkl który posiadasz, ale nie połączy sie z Twoim autem (brak Can, obsługuje auta mniej więcej do 2003r.), a ten drugi działa tylko z oryginalnym kablem VCDS (ok. 1500zł nowy). No chyba, że kupisz tego klona o którym wspominałem wyżej.
vag k+can, kontrolka poduszki
: czw lut 14, 2013 17:47
autor: qwee
Czyli jestem w dupie. A co z jakaś instrukcją do vag commander? Ten program łączy się z autem ale nie jestem zorientowany jak go używać żeby czegoś nie sknocić.
vag k+can, kontrolka poduszki
: czw lut 14, 2013 18:39
autor: qwee
Dobra sprawa opanowana!
Jakby ktoś szukał coś na ten temat to zrobiłem tak:
Wszystko w tym commanderze 1.4
Połączyłem się przez kanał airbag
później z lewej READ DTCs -> wyskoczyły jakieś błędy no to CLEAR DTCs i lampka zgasła:)
Dla pewności rozłączyłem kostke pod siedzeniem na chwile i znowu błąd wyskoczył i było to co przedtem no i od nowa tak samo skasowałem i wszystko gra.