Strona 1 z 2

Check, sonda lambda, katalizator

: wt lut 05, 2013 12:20
autor: Dreduu
Witam

Jestem nowy na forum, witam wszystkich i mam nadzieje że dobry temat wybrałem.

Tak więc zacznę od początku, katalizator miałem już do wymiany ( porcelanka w środku popękała), chciałem wstawić stumiennice gdyż tani koszt lecz się okazało że tu jest problem bo w tym golfie w silniku 2.0 sonda lambda jest włożona centralnie w katalizator a takiej strumiennicy nie dostanę, dobry katalizator takie jeśli w ogóle się dostanie to koszt około 1400zł... Postanowiłem z mechanikiem odkręcić sondę, wyjąć katalizator i wywalić całą porcelankę ze środka i później zamontować pusty i przykręcić sondę tak jak była i tu zaczyna się problem gdyż po jakimś czasie zaczął się palić check i podejrzewam że od tego więc pomyślałem że po prostu trzeba skasować po takim zabiegu błąd, tak też zrobiłem ale po około 200km znów wyskoczył check...

Co o tym sądzicie i co mogę zrobić? Czy ten check jest raczej od tego czy gdzie indziej muszę szukać przyczyny? Jeśli od tego to co zrobić by wyeliminować błąd? Najchętniej wstawiłbym strumiennice gdyby dało jakoś z tą sondą tu coś zdziałać.

Pozdrawiam :)

Check, sonda lambda, katalizator

: wt lut 05, 2013 14:56
autor: marcin7x5
Zamiennik kata kupisz za ok 400 zł. Poszukaj na forum w dziale benzyna były ostatnio o tym tematy.

Check, sonda lambda, katalizator

: wt lut 05, 2013 15:06
autor: Dreduu
Mnie też interesuje ten błąd czy to może być od tego? Dlatego że katalizator jest w środku pusty to sonda to wykrywa i check się pali?

Re: Check, sonda lambda, katalizator

: wt lut 05, 2013 15:11
autor: MaciekV5
Dreduu pisze:Mnie też interesuje ten błąd czy to może być od tego? Dlatego że katalizator jest w środku pusty to sonda to wykrywa i check się pali?
Raczej tak ale podepnij go pod VAGa to będziesz wiedział.

Check, sonda lambda, katalizator

: wt lut 05, 2013 15:22
autor: Dreduu
Muszę podjechać pod jakiś komputer i znów 200 w plecy :/ I nie wiadomo co mi powiedzą...

Mam taki kabel ELM 327 Interface OBD II ale jakoś nie mogłem sobie z nim poradzić i tymi programami bo w sumie goły kabel kupiłem i ani razu nie używałem, ten VAG zadziała z tym kablem? I pewnie tylko pod WinXP mogę to podłączyć? Bo pod Win7 nie było sterowników... Na prawdę dziękuję za pomoc bo już nie mam pomysłów a ciągle ładować kase to chyba bym musiał na bank napaść :D

Check, sonda lambda, katalizator

: wt lut 05, 2013 15:30
autor: MaciekV5
Dreduu, gdzie Ty jeździsz na podpięcie kompa?! za sprawdzenie błędów max 50zł.
Nie wiem co masz za kabel ale jeśli pod złącze RS232 to nie potrzeba sterowników, Polskiego Vaga sobie poszukaj albo VAG-COM i próbuj, jest na forum temat odnośnie kabli i oprogramowania.

Check, sonda lambda, katalizator

: wt lut 05, 2013 15:34
autor: Dreduu
Taki kabel http://allegro.pl/kb3a-kabel-diagnostyc ... 84330.html" onclick="window.open(this.href);return false; muszę chyba jakiegoś lapka z xp załatwić...
Vaga mam już "VAG 4.9 PL - Diagnostyka sam. - vw, audi, seat, skoda"

Check, sonda lambda, katalizator

: wt lut 05, 2013 15:34
autor: Mavrick
Bedzie Ci sie zapal check poniewaz mieszanka spali jest niewlasciwa...jezeli wykryje ja jako "zbyt uboga" to jeszcze pal licho gorzej jak wykryje ze jest "za bogata" wtedy auto przejdzie w stan serwisowy inaczej zwany krytycznym bledem (check bedzie migal)...auto bedzie chodzi na 3 garach i nie pojedziesz szybciej niz 80 na godzine a na starcie spod swiatel slimaki beda Cie wyprzedzac;). Sa trzy a wlasciwie cztery rozwiazania:

1. Wstawic jakas uzywke (jezeli masz gazik to nie ma to sensu)
2. Wstawic emulator sondy
3. Odsunac nieco sonde od kata...w necie masz kilka porad jak to zrobic najczesciej robi sie to przy uzyciu stalowej rury a dokladnie kolanka.

Jezeli masz gaz no to masz jeszcze jedno rozwiazanie w postaci regulacji gazu tak aby dostawal nieco zbyt uboga mieszanke...(od czasu do czasu check sie zapali ale nie przejdzie w stan krytyczny). Swego czasu u mojej dziewczyny w goferze bylo tak ze trzeba bylo jezdzic z lapkem na siedzeniu pasazera bo tryb serwisowy wlaczal sie srednio 10x na setke...najgorzej bylo gdy dzialo sie tak podczas wyprzedzania.

Dreduu, ja mam taki: http://allegro.pl/interfejs-vag-kkl-obd ... 96353.html" onclick="window.open(this.href);return false; i dziala zarowno na xp jak i 7 (trzeba tylko ustawic zgodnosc).

Check, sonda lambda, katalizator

: wt lut 05, 2013 15:39
autor: Dreduu
Mam sekwencje, krytyczny się nie zapalał bo golfem wczoraj jechałem 210km/h na A1, mocy nie stracił... Widzę że ja to zielony jestem :D
Myślę o jakiejś strumiennicy takiej zastępczej tylko to ze 400zł, niedaleko mnie jest serwis właśnie który się tym zajmuje. A myślałem żeby kupić jakąś strumiennice do 100zł i za 50zł żeby ktoś zamontował..

Check, sonda lambda, katalizator

: wt lut 05, 2013 15:44
autor: MaciekV5
Dreduu, Kombinujesz z tą strumienicą, a pewności czy to zadziała nie masz.
Na Twoim miejscu szukałbym zamiennika katalizatora jak kolega marcin7x5 pisał i problem z głowy.

Check, sonda lambda, katalizator

: wt lut 05, 2013 16:26
autor: Dreduu
Szukałem już tylko 2.0 115km ciężko znaleźć a używki nie chcę bo okaże się jeszcze że porcelanka będzie uwalona, czytałem że na forum ktoś się już tak nadział na oszustów...

Spróbuję odpalić tego Vaga przez ten kabelek bo załatwiłem lapka z XP, co wybrać w tym programie http://www.obd2.pl/galerie/p/polski-vag ... bd2_71.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; żeby tą sondę i katalizator sprawdzić?

Check, sonda lambda, katalizator

: wt lut 05, 2013 16:29
autor: MaciekV5
Dreduu, Silnik -> Błędy

Re: Check, sonda lambda, katalizator

: wt lut 05, 2013 17:18
autor: agrala
Mavrick pisze:Bedzie Ci sie zapal check poniewaz mieszanka spali jest niewlasciwa...jezeli wykryje ja jako "zbyt uboga" to jeszcze pal licho gorzej jak wykryje ze jest "za bogata" wtedy auto przejdzie w stan serwisowy inaczej zwany krytycznym bledem (check bedzie migal)...auto bedzie chodzi na 3 garach i nie pojedziesz szybciej niz 80 na godzine a na starcie spod swiatel slimaki beda Cie wyprzedzac;). Sa trzy a wlasciwie cztery rozwiazania:

1. Wstawic jakas uzywke (jezeli masz gazik to nie ma to sensu)
2. Wstawic emulator sondy
3. Odsunac nieco sonde od kata...w necie masz kilka porad jak to zrobic najczesciej robi sie to przy uzyciu stalowej rury a dokladnie kolanka.

Jezeli masz gaz no to masz jeszcze jedno rozwiazanie w postaci regulacji gazu tak aby dostawal nieco zbyt uboga mieszanke...(od czasu do czasu check sie zapali ale nie przejdzie w stan krytyczny). Swego czasu u mojej dziewczyny w goferze bylo tak ze trzeba bylo jezdzic z lapkem na siedzeniu pasazera bo tryb serwisowy wlaczal sie srednio 10x na setke...najgorzej bylo gdy dzialo sie tak podczas wyprzedzania.

Dreduu, ja mam taki: http://allegro.pl/interfejs-vag-kkl-obd ... 96353.html" onclick="window.open(this.href);return false; i dziala zarowno na xp jak i 7 (trzeba tylko ustawic zgodnosc).
Slyszales o tym ze uboga mieszanka jest zabojcza dla silnika? Pewnie nie skoro takie glupoty piszesz.
Wiesz jak dziala instalacja 4 geberacji LPG? Emulator to sobie mozesz wstawic do golf 3 przy starej instalacji LPG.
Odsuniecie sondy od katalizaotra nic nie da - cos czytales ale nie masz zbytnio pojecia o co chodzi.
Odsuniecie sondy od ukladu wydechowego spowoduje brak oscylacji jej napiecia gdzie wtedy ECU powiadomi Cie bledem o braku aktywnoasci sondy.

Check, sonda lambda, katalizator

: wt lut 05, 2013 17:58
autor: Mavrick
agrala pisze:Slyszales o tym ze uboga mieszanka jest zabojcza dla silnika? Pewnie nie skoro takie glupoty piszesz.
Wiesz jak dziala instalacja 4 geberacji LPG? Emulator to sobie mozesz wstawic do golf 3 przy starej instalacji LPG.
Odsuniecie sondy od katalizaotra nic nie da - cos czytales ale nie masz zbytnio pojecia o co chodzi.
Odsuniecie sondy od ukladu wydechowego spowoduje brak oscylacji jej napiecia gdzie wtedy ECU powiadomi Cie bledem o braku aktywnoasci sondy.
Nie twierdze ze mieszanke nalezy ograniczyc do minimu ale obciac ja o 2-5% od dawki podstawowej. Czy aby napewno "brak aktywnosci"? patent raczej ma na celu to aby do sondy docieralo nieco mniej spalin. Znam jedno auto ktore jezdzi na tym juz ponad 2 lata i check wyswietlil sie tylko raz a wczesniej palil sie non stop wiec cos w tym musi byc.