Strona 1 z 1
Brak kierunkowskazu
: śr sty 30, 2013 00:15
autor: LopezoS
Witam
Otóż mam od 2 dni pewien problem w mojej borze, a mianowicie nie mam lewego kierunkowskazu . Niby przerywacz "cyka" ale tak szybciej a kierunku nie ma, nawet strzałka na blacie nie miga, a jak włącze awaryjne to świecą się wszystkei lampki, więc nie wiem o co chodzi czy to wina przełącznika czy moze przerywacza ? Myślałem ,ze to bezpiecznik, ale zmieniłem i jest to samo . Czekam na pomoc z waszej strony
Pozdrawiam
Brak kierunkowskazu
: śr sty 30, 2013 07:21
autor: wojtas46
LopezoS, winny może być przerywacz , jest zespolony z włącznikiem awaryjnych , dobrze jeśli mógłbyś podmienić od kogoś w celu sprawdzenia
Brak kierunkowskazu
: pt lut 01, 2013 19:26
autor: LopezoS
Hm.. nie no przzerywacz raczej dobry bo w prawo działą.. słyszałem od kolegi, że jakieś styki mogły sięzabrudzić i wystarczy WD-40 , ale pytanie gdzie te styki !?
Brak kierunkowskazu
: pt lut 01, 2013 20:27
autor: Zico63b
Nie - Koledzy, diagnozę stawiacie (by użyć gwarowego określenia) od d... strony...
*) Po pierwsze - czy wszystkie żarówki są właściwej mocy?
*) Po drugie - czy nie ma włożonych LED'ów?
*) Po trzecie - co dzieje się, jak świecą żarówki po KAŻDEJ stronie w trybie "kierunkowskazy" a jak w trybie "awaryjne"?
Po odpowiedzi na te trzy pytanka - można dalej myśleć.
A ze stykami to chodzi o styki w przełączniku na kierownicy (tzw. "manetkach") i w samym włączniku/przerywaczu awaryjnych.
Brak kierunkowskazu
: pn lut 04, 2013 21:32
autor: LopezoS
Ad1. Tak wszystkie żarówki są właściwiej mocy nic od momentu kupienia nie było zmienane
Ad2. Nie wszystkie lampy są ori
Jedna z przodu była wymieniana, ale jest wszystko ok i żarówki są te same
Ad3. W trybie "kierunkowskazy" prawa strona miga normalnie i jest normalny dźwięk przerywacza takie "cyk-cyk" po lewo natomiast nie świeci żadna żarówka , nawet kontrolka na zegarach w dodatku przeywacz wydaje z siebie szybki dźwięk "cykcykcykcyk". W trybie "awaryjne" wszystkie migacze działająjak powinny raze mz dźwiękiem przerywacza
Co do styków jak się tam dostać ? Trzeba obudowe z kierownicy zdjąc czy jak ?
Brak kierunkowskazu
: wt lut 05, 2013 02:26
autor: Zico63b
To najprawdopodobniej styki w manetce czyli przełączniku na kierownicy.
"Partyzanckim" sposobem jest psiknięcie tego nieszczęsnego WD w szczelinę miedzy częścią ruchomą a nieruchomą przełącznika. A "nieszczęsnego" - bo zawiera on silikon i po odparowaniu substancji czyszczących (to fakt, ma takie), pozostaje silikon do którego lepi się później brud. Lepsze są preparaty przeznaczone specjalnie do styków elektrycznych. Ja używam Duńskiego Kontakt 60, ale mogą być i inne.
Fachowym zaś sposobem jest rozbiórka przełącznika; tylko gdy wykonujemy to po raz pierwszy - warto wpierw kupić kolejny i jego zamontować a reanimację obecnego przeprowadzić na spokojnie i mieć go na zapas.