Strona 1 z 1

Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

: śr sty 23, 2013 13:51
autor: mgralien
Witam
Mam pytanie odnośnie napięcia na akumulatorze. U mnie pomiary były następujące:
- przed zapłonem - ok 12V
- grzanie świec - ok 11 V
- przy rozruchu - spadek do ok 8 V
- na włączony silniku - ponad 14 V

I moje pytanie jest następujące: czy to może oznaczać, że akumulator nie trzyma napięcia? Przez ten duży skok potrafią zamigać kontrolki od ABS i ESP (podobno migają poniżej 9V).

Mam bezobsługowego Kagera 680 A, 74 Ah, auto jak w opisie. Wiek akumulatora nieznany. Myślę nad wymianą, tylko właśnie czy nowy akumulator może pomóc na te wysokie spadki.

Dzięki za informacje

Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

: śr sty 23, 2013 14:12
autor: marcin7x5
W pierwszej kolejności do sprawdzenia aku czy trzyma parametry pod obciązeniem. Podjedź do pkt gdzie sprzedają aku to mają takie zestawy do sprawdzania. Druga rzecz to rozrusznik. Jak będzie stawiał zbyt duże opory lub będzie juz w kiepskim stanie tez będzie powodował zwiększony pobór prądu podczas rozruchu a tym samym spadek napięcia na aku.

Re: Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

: śr sty 23, 2013 14:49
autor: mgralien
marcin7x5 pisze:W pierwszej kolejności do sprawdzenia aku czy trzyma parametry pod obciązeniem. Podjedź do pkt gdzie sprzedają aku to mają takie zestawy do sprawdzania. Druga rzecz to rozrusznik. Jak będzie stawiał zbyt duże opory lub będzie juz w kiepskim stanie tez będzie powodował zwiększony pobór prądu podczas rozruchu a tym samym spadek napięcia na aku.
No właśnie rozrusznik kręci dobrze (poza rozruchem po nocy przy mrozach). Bo rozumiem, że rozrusznik trzeba i tak oddać i ew. w ciemno regenerować bo tak się nie sprawdzi czy nadaje się do regeneracji.

Pod obciążeniem aku miał ok. 14.3V.

Więc albo w ciemno regenerować rozrusznik, albo w ciemno kupić nowy akumulator. Tylko co pewniejsze? :)

Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

: śr sty 23, 2013 16:18
autor: marcin7x5
Zacznij od regeneracji rozrusznika. Nie zaszkodzi mu to a tylko może pomóc tymbardziej jeżeli nie wiesz czy było cokolwiek z nim robione od nowości.
mgralien pisze:Pod obciążeniem aku miał ok. 14.3V.
Jeszcze nie widziałem aku, które po obciążeniu miernikiem bocznikowym miałby14,3V. Tym bardziej, że napięcie spoczynkowe w pelni naładowanego aku to 12,6V.

Aku sprawdza się na wymontowanym/odłaczonym z instalacji samochodu i patrzy się jakie napięcie utrzymuje. Są specjalne testery tylko trzeba podjechac do kogos kto taki posiada.

Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

: śr sty 23, 2013 16:33
autor: doggie
rozrusznik rozrusznikiem ale aku do śmietnika się nadaje

Re: Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

: śr sty 23, 2013 17:55
autor: mgralien
doggie pisze:rozrusznik rozrusznikiem ale aku do śmietnika się nadaje
mógłbyś dodać czemu? :) przez ten spadek?

Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

: śr sty 23, 2013 18:20
autor: needved
Mój znajomy też ma kagera 74Ah 680A, 2lata i aku nadaje się do wymiany. Tak wolno rano kręci rozrusznikiem że auto ma duże problemy z rozruchem niejednokrotnie już nie odpalił.
Gdy założyłem mu nową Wartę, rozrusznik kręci jak szalony. A też chciał wymieniać już rozrusznik.
Moje zdanie o aku KAGERA jest takie, że są robione z badziewia tak aby przeżyły okres gwarancyjny.

Re: Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

: śr sty 23, 2013 18:30
autor: mgralien
needved pisze:Mój znajomy też ma kagera 74Ah 680A, 2lata i aku nadaje się do wymiany. Tak wolno rano kręci rozrusznikiem że auto ma duże problemy z rozruchem niejednokrotnie już nie odpalił.
Gdy założyłem mu nową Wartę, rozrusznik kręci jak szalony. A też chciał wymieniać już rozrusznik.
Moje zdanie o aku KAGERA jest takie, że są robione z badziewia tak aby przeżyły okres gwarancyjny.
O widzę to ten sam aku co mój. Mógłbyś dokładnie podać jaki założyłeś model? Ile Ah i jaki prąd rozruchowy? A po czym stwierdzić, że aku wolno kręci rozrusznikiem? :)
Montowałeś znajomemu w TDI?

Dzięki za informacje :pub:

Re: Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

: czw sty 24, 2013 00:27
autor: Haki
mgralien pisze:
needved pisze:Mój znajomy też ma kagera 74Ah 680A, 2lata i aku nadaje się do wymiany. Tak wolno rano kręci rozrusznikiem że auto ma duże problemy z rozruchem niejednokrotnie już nie odpalił.
Gdy założyłem mu nową Wartę, rozrusznik kręci jak szalony. A też chciał wymieniać już rozrusznik.
Moje zdanie o aku KAGERA jest takie, że są robione z badziewia tak aby przeżyły okres gwarancyjny.
O widzę to ten sam aku co mój. Mógłbyś dokładnie podać jaki założyłeś model? Ile Ah i jaki prąd rozruchowy? A po czym stwierdzić, że aku wolno kręci rozrusznikiem? :)
Montowałeś znajomemu w TDI?

Dzięki za informacje :pub:

Słychać przecież jak kręci ... :panna:

Re: Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

: czw sty 24, 2013 07:34
autor: mgralien
Haki pisze:Słychać przecież jak kręci ... :panna:
Nie każdy potrafi stwierdzić na słuch :pub:

Spadek napięcia można zaobserwować u mnie tutaj (od 26 s):
[youtube][/youtube]

Re: Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

: czw sty 24, 2013 10:03
autor: doggie
mgralien pisze:
doggie pisze:rozrusznik rozrusznikiem ale aku do śmietnika się nadaje
mógłbyś dodać czemu? :) przez ten spadek?
z praktyki i doświadczenia