[mk5] Klapa, wycieraczki, ogrzewanie, zamek
: wt sty 22, 2013 21:59
Witam
szukałem na forum, wujku google i w książce SNS ale nie znalazlem konkretnie do MK5 oraz konkretnej odpowiedzi
Otóż przestał działac zamek tylnej klapy, nie działa ogrzewanie szyby, nie działają wycieraczki, bezpieczniki wszytkie przejechałem są sprawne
Do głowy przychodzi mi tylko przerwany przewód bądź zepsuty jakis przekaźnik.
Rozebrałem dziś tylnią klapę i diagnostyka wyglądała tak:
Styk na logo VW działa poprawnie (zwiera/rozwiera)
sprawdzałem wtyczkę do mechanizmu zamka i jakieś napięcie tam jest (tzn jest 12 V pomiedzy roznymi stykami - są 4 , 3 kabelki białe i jeden brązowy domyślam się że masa) i teraz pytanie
pomiedzy ktorymi stykami coś powinno się zmienić (napięcie spaść lub się pojawić) w przypadku wciśnięcia "klamki" klapy, powzwoli to w jakiś sposób sprwdzić iczy dochodzi w ogole tam prawidłowo napięcie,
to samo tyczy się wycieraczki, rowniez jest gniazdo z 4 stykami i gdzie powninno się coś pojawić żeby sprawdzić czy napięcie jest podawane prawidłowo
po kilku próbach trzaskania klapą, raz udało się że wszystko zadziałało, ale po wyjściu z auta i ponownej próbie otwarcia bagażnika już nie działało.
jak najlepiej sprawdzić czy nie jest walnięty jakiś przekaźnik, przewody w lewej osłonie gumowej klap sprawdzę jutro.
Jakieś konkretne wskazówki a w szczególności rozpiska napięć na wtyczkach do silnika wycieraczek i mechanizmu zamka bardzo mi to ułatwi
Z góry dzięki
Dodatkowo zaczął jeszcze fiksowac termometr zewnętrzny, przy mrozie -10 pokazywał mi +3 stopnie.
szukałem na forum, wujku google i w książce SNS ale nie znalazlem konkretnie do MK5 oraz konkretnej odpowiedzi
Otóż przestał działac zamek tylnej klapy, nie działa ogrzewanie szyby, nie działają wycieraczki, bezpieczniki wszytkie przejechałem są sprawne
Do głowy przychodzi mi tylko przerwany przewód bądź zepsuty jakis przekaźnik.
Rozebrałem dziś tylnią klapę i diagnostyka wyglądała tak:
Styk na logo VW działa poprawnie (zwiera/rozwiera)
sprawdzałem wtyczkę do mechanizmu zamka i jakieś napięcie tam jest (tzn jest 12 V pomiedzy roznymi stykami - są 4 , 3 kabelki białe i jeden brązowy domyślam się że masa) i teraz pytanie
pomiedzy ktorymi stykami coś powinno się zmienić (napięcie spaść lub się pojawić) w przypadku wciśnięcia "klamki" klapy, powzwoli to w jakiś sposób sprwdzić iczy dochodzi w ogole tam prawidłowo napięcie,
to samo tyczy się wycieraczki, rowniez jest gniazdo z 4 stykami i gdzie powninno się coś pojawić żeby sprawdzić czy napięcie jest podawane prawidłowo
po kilku próbach trzaskania klapą, raz udało się że wszystko zadziałało, ale po wyjściu z auta i ponownej próbie otwarcia bagażnika już nie działało.
jak najlepiej sprawdzić czy nie jest walnięty jakiś przekaźnik, przewody w lewej osłonie gumowej klap sprawdzę jutro.
Jakieś konkretne wskazówki a w szczególności rozpiska napięć na wtyczkach do silnika wycieraczek i mechanizmu zamka bardzo mi to ułatwi
Z góry dzięki
Dodatkowo zaczął jeszcze fiksowac termometr zewnętrzny, przy mrozie -10 pokazywał mi +3 stopnie.