[mk5] Klapa, wycieraczki, ogrzewanie, zamek

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

saczers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 07:29
Lokalizacja: Nowy Sącz

[mk5] Klapa, wycieraczki, ogrzewanie, zamek

Post autor: saczers » wt sty 22, 2013 21:59

Witam

szukałem na forum, wujku google i w książce SNS ale nie znalazlem konkretnie do MK5 oraz konkretnej odpowiedzi
Otóż przestał działac zamek tylnej klapy, nie działa ogrzewanie szyby, nie działają wycieraczki, bezpieczniki wszytkie przejechałem są sprawne
Do głowy przychodzi mi tylko przerwany przewód bądź zepsuty jakis przekaźnik.
Rozebrałem dziś tylnią klapę i diagnostyka wyglądała tak:
Styk na logo VW działa poprawnie (zwiera/rozwiera)
sprawdzałem wtyczkę do mechanizmu zamka i jakieś napięcie tam jest (tzn jest 12 V pomiedzy roznymi stykami - są 4 , 3 kabelki białe i jeden brązowy domyślam się że masa) i teraz pytanie
pomiedzy ktorymi stykami coś powinno się zmienić (napięcie spaść lub się pojawić) w przypadku wciśnięcia "klamki" klapy, powzwoli to w jakiś sposób sprwdzić iczy dochodzi w ogole tam prawidłowo napięcie,
to samo tyczy się wycieraczki, rowniez jest gniazdo z 4 stykami i gdzie powninno się coś pojawić żeby sprawdzić czy napięcie jest podawane prawidłowo

po kilku próbach trzaskania klapą, raz udało się że wszystko zadziałało, ale po wyjściu z auta i ponownej próbie otwarcia bagażnika już nie działało.

jak najlepiej sprawdzić czy nie jest walnięty jakiś przekaźnik, przewody w lewej osłonie gumowej klap sprawdzę jutro.
Jakieś konkretne wskazówki a w szczególności rozpiska napięć na wtyczkach do silnika wycieraczek i mechanizmu zamka bardzo mi to ułatwi
Z góry dzięki

Dodatkowo zaczął jeszcze fiksowac termometr zewnętrzny, przy mrozie -10 pokazywał mi +3 stopnie.



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

[mk5] Klapa, wycieraczki, ogrzewanie, zamek

Post autor: Pablo Corrado » wt sty 22, 2013 22:26

Ja bym raczej obstawiał przełamane lub przetarte/zwarte kabelki w przelotkach gumowych pomiędzy klapą a karoserią.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

Awatar użytkownika
BolekLodz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 15:16
Lokalizacja: Łódź

[mk5] Klapa, wycieraczki, ogrzewanie, zamek

Post autor: BolekLodz » wt sty 22, 2013 22:49

Tam są przewody puszczone górą, czy są blaszki na "progu" bagażnika? Jak przy trzaskaniu coś pomogło, to może blaszki nie stykają? Trochę wróżę, ale nie wiem, jakie są tam rozwiązannia zastosowane.


Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW :) :)

saczers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 07:29
Lokalizacja: Nowy Sącz

[mk5] Klapa, wycieraczki, ogrzewanie, zamek

Post autor: saczers » śr sty 23, 2013 08:18

nie sądze ze jakies blaszki, ponieważ zamek klapy otwierał sie również przy podniesionej klapie i "sztucznym" zamknięciu zamka, dziś jeszcze sprawdzam przewody.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości