Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.
: sob sty 12, 2013 19:42
Witam ,
Mam problem z porannymi rozruchami zwłaszcza po dłuższym postoju. Stawiałem na słaby lub rozładowujący się aku więc kupiłem nowy. Zanim jednak go wymienię chciałbym usunąć pewną usterkę instalacji, która jak myślę może rozładowywać stary. Chodzi o to że czasami, czy to podczas jazdy czy na postoju całkowicie gaśnie oświetlenie kabiny (podczas jazdy nie da się go włączyć). Nie działa ani oświetlenie wewnątrz ani lampki w drzwiach. W przypadku gdy chcę podczas jazdy je włączyć zapala się za to lampka sygnalizująca otwartą klapę bagażnika. ?? Podejrzewam, że może to być jakieś zwarcie ale nie bardzo wiem jak zabrać się do zdiagnozowania problemu. Jedyne co mogłem zrobić to sprawdzić pobory prądu wyciągając po kolei bezpieczniki. (które swoją drogą uważam za wysokie, jak sądzicie?)
Przy drzwiach zamkniętych i centralnym wyłączonym pobór wynosił( 0,59 - 0,29 - 0,05A) te wartości zmieniały się co ok 3 sek i ostatnią wartość utrzymała się do 15sek. dalej nie mierzyłem bo nie chciałem spalić miernika. Pomiary wykonywałem bez włączonego centralnego na zamkniętych drzwiach.
Spadki poboru zaobserwowałem w przypadku 3 bezpieczników:
14 (0,57 - 0,27 - 0,03A)
15 (0,48 - 0,16 - 0,02A) tutaj wykonałem drugi pomiar przy włączonym centralnym (0,34 - 0,17 - 0,03A)
42 (0,47 - 0,15 - 0,045A) tutaj też drugi pomiar przy włączonym centralnym (0,33 - 0,15 - 0,05A)
Na koniec wykonałem pomiar przy wyjętych wszystkich 3 bezpieczników które sygnalizowały pobór i po ustabilizowaniu miernik pokazał 0.00
Niestety nie udało mi się jeszcze sprawdzić miernikiem poborów podczas gdy nie działa oświetlenie. Wtedy podejrzewam że wyniki byłyby inne.
Podsumowując, co może być przyczyną wyłączania się oświetlenia, czy to może powodować rozładowywanie aku, jak usunąć usterkę i czy te pobory pozwalają na wymianę baterii na nową czy najpierw je obniżyć.
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
Mam problem z porannymi rozruchami zwłaszcza po dłuższym postoju. Stawiałem na słaby lub rozładowujący się aku więc kupiłem nowy. Zanim jednak go wymienię chciałbym usunąć pewną usterkę instalacji, która jak myślę może rozładowywać stary. Chodzi o to że czasami, czy to podczas jazdy czy na postoju całkowicie gaśnie oświetlenie kabiny (podczas jazdy nie da się go włączyć). Nie działa ani oświetlenie wewnątrz ani lampki w drzwiach. W przypadku gdy chcę podczas jazdy je włączyć zapala się za to lampka sygnalizująca otwartą klapę bagażnika. ?? Podejrzewam, że może to być jakieś zwarcie ale nie bardzo wiem jak zabrać się do zdiagnozowania problemu. Jedyne co mogłem zrobić to sprawdzić pobory prądu wyciągając po kolei bezpieczniki. (które swoją drogą uważam za wysokie, jak sądzicie?)
Przy drzwiach zamkniętych i centralnym wyłączonym pobór wynosił( 0,59 - 0,29 - 0,05A) te wartości zmieniały się co ok 3 sek i ostatnią wartość utrzymała się do 15sek. dalej nie mierzyłem bo nie chciałem spalić miernika. Pomiary wykonywałem bez włączonego centralnego na zamkniętych drzwiach.
Spadki poboru zaobserwowałem w przypadku 3 bezpieczników:
14 (0,57 - 0,27 - 0,03A)
15 (0,48 - 0,16 - 0,02A) tutaj wykonałem drugi pomiar przy włączonym centralnym (0,34 - 0,17 - 0,03A)
42 (0,47 - 0,15 - 0,045A) tutaj też drugi pomiar przy włączonym centralnym (0,33 - 0,15 - 0,05A)
Na koniec wykonałem pomiar przy wyjętych wszystkich 3 bezpieczników które sygnalizowały pobór i po ustabilizowaniu miernik pokazał 0.00
Niestety nie udało mi się jeszcze sprawdzić miernikiem poborów podczas gdy nie działa oświetlenie. Wtedy podejrzewam że wyniki byłyby inne.
Podsumowując, co może być przyczyną wyłączania się oświetlenia, czy to może powodować rozładowywanie aku, jak usunąć usterkę i czy te pobory pozwalają na wymianę baterii na nową czy najpierw je obniżyć.
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.