Strona 1 z 2

Konewka, błąd po niemiecku

: sob sty 12, 2013 00:10
autor: Mertruve
Witam,

Problem jest następujący, po odpaleniu autka np. po nocy wyskakuje na Fisie taki błąd

Obrazek

Gdy silnik złapie troszkę temperatury, i zapalę go ponownie, błędu nie ma. Wymieniony został czujnik temperatury, podobno może to być coś z elektroniką, jakieś pomysły? :>

Termometr, błąd po niemiecku

: sob sty 12, 2013 00:20
autor: jackyz
Jak masz VAG-a to wejdź w kanał 17 (licznik)i sprawdź czy nie ma błędow,jeśli są to je wykasuj.Kiedyś się mi też tak działo tylko że na liczniku zaświecał się ABS.

Termometr, błąd po niemiecku

: sob sty 12, 2013 00:28
autor: Mertruve
Ano właśnie błędów nie ma, wywala mi tylko check niby od pompy powietrza wtórnego, usunę go ale za 1-2 dni znów będzie. A napis jest zawsze kiedy odpalę na zimno.

Termometr, błąd po niemiecku

: sob sty 12, 2013 00:28
autor: Haki
Cytat z forum Najpierw pojawia się wielki na cały wyświetlacz komunikat STOP, a zaraz po tym mniejszą trzcionką właściwa informacja i do tego 3 sygnały dźwiękowe.
I teraz wg mnie są 3 możliwości (w zależności od tego drugiego komunkatu):
1. Niski poziom płynu hamulcowego (bremsenfehler betriebsanleitung) - wg mnie najbardziej prawdopodobne, można przetestowac np. odkręcając korek i wyciągając czujnik poziomu tego płynu., albo niesprawność układu hamulcowego - jeżeli oprócz tego świecą kontrolki ABS lub hamulca ręcznego.
2. Za niskie cisnienie oleju (oldruck motor aus) - nie testowałem :grin:
3. Za niski pozion płynu chłodniczego lub zbyt wysoka temperatura (kuhlmittel prufen betriebsanleitung) - u mnie np nie ma sygnalizacji przy zbyt niskim poziomie, a nie wiem jak przy zbyt wysokiej temp.

Oczywiście wszystkie te komunkaty pojawiają się zaraz po komunikacie STOP.
Wg mnie tak to wygląda i być może chodzi o jeden z powyższych punktów :pub:
Nie wiem o innych przyczynach pojawienia się komunikatu STOP jak tylko o tych.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68216" onclick="window.open(this.href);return false; :popcorn:

Re: Termometr, błąd po niemiecku

: sob sty 12, 2013 00:33
autor: Mertruve
Haki pisze:Cytat z forum Najpierw pojawia się wielki na cały wyświetlacz komunikat STOP, a zaraz po tym mniejszą trzcionką właściwa informacja i do tego 3 sygnały dźwiękowe.
I teraz wg mnie są 3 możliwości (w zależności od tego drugiego komunkatu):
1. Niski poziom płynu hamulcowego (bremsenfehler betriebsanleitung) - wg mnie najbardziej prawdopodobne, można przetestowac np. odkręcając korek i wyciągając czujnik poziomu tego płynu., albo niesprawność układu hamulcowego - jeżeli oprócz tego świecą kontrolki ABS lub hamulca ręcznego.
2. Za niskie cisnienie oleju (oldruck motor aus) - nie testowałem :grin:
3. Za niski pozion płynu chłodniczego lub zbyt wysoka temperatura (kuhlmittel prufen betriebsanleitung) - u mnie np nie ma sygnalizacji przy zbyt niskim poziomie, a nie wiem jak przy zbyt wysokiej temp.

Oczywiście wszystkie te komunkaty pojawiają się zaraz po komunikacie STOP.
Wg mnie tak to wygląda i być może chodzi o jeden z powyższych punktów :pub:
Nie wiem o innych przyczynach pojawienia się komunikatu STOP jak tylko o tych.
Ad 1
Kontrolki żadne od hamulca się nie świecą, poziom płynów bez zarzutu

Ad2
Ciśnienie oleju mierzone, bez zarzutów :)

Ad3
J/w poziom płynów bez zarzutu

Termometr, błąd po niemiecku

: sob sty 12, 2013 01:10
autor: Haki
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=289423" onclick="window.open(this.href);return false;

Termometr, błąd po niemiecku

: sob sty 12, 2013 02:16
autor: Qto
Mertruve, dolej 50-100ml wody destylowanej (jak masz koncentrat G12 to też może być...albo z wodą 50/50 - wg uznania) - na 90% problem zniknie

Re: Termometr, błąd po niemiecku

: sob sty 12, 2013 02:18
autor: pendzel_3
Mi kominukat "STOP" pojawił się kiedy miałem awarię czujnika obrotu wału i kręciłem do kilka razy.... ale tu bym się tego nie doszukiwał.... sprawdź pozom płynu wtyczkę do zbiornika płynu chłodniczego i cały jego obwód tak jak piszą Ci koledzy..... po tym zabiegu pisz tu...

Termometr, błąd po niemiecku

: sob sty 12, 2013 02:20
autor: Qto
pendzel_3, kręciłeś a silnik nie miał możliwości odpalić...błąd pewnie dotyczył ciśnienia oleju

Termometr, błąd po niemiecku

: sob sty 12, 2013 02:28
autor: pendzel_3
Dokładnie tak jak mówisz..... dlatego to co mu wyskoczyło potem to z tego co się ja doszukałem to poziom płynu. Wiec pierwsze co polecam to tak jak Ty zresztą napisałeś - stan potem obwód....

Termometr, błąd po niemiecku

: sob sty 12, 2013 10:28
autor: luki3485
W zbiorniczku są dwa druciki nożyk do ręki i skrobać je powinno pomóc. :hmm:

Termometr i konewka, błąd po niemiecku

: sob sty 12, 2013 19:36
autor: Mertruve
Ok, zadam jeszcze jedno pytanie dotyczące również błędu, tym razem jest to konewka oraz napis 'STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG' Występuje on tylko jeśli przekręcę zapłon i poczekam ok 10s. Jeśli odpalę szybciej błędu nie będzie. Olej, filtry wymienianie, ciśnienie oleju mierzone i jest ok. Jakieś propozycje?

Termometr i konewka, błąd po niemiecku

: ndz sty 13, 2013 08:23
autor: luki3485
A kiedy wymieniałeś olej? może być coś z okablowaniem czujnika oleju.Podłącz vag i sprawdz błedy.

Re: Termometr i konewka, błąd po niemiecku

: pn sty 14, 2013 01:46
autor: Mertruve
Olej wymieniany może 2tys km temu, błędów żadnych nie ma