Strona 1 z 1

Podłączenie multimetru na dłużej

: czw sty 10, 2013 00:33
autor: lukasz9564
Muszę sprawdzić czy alternator w moim aucie ładuje i niema przerw (ładowanie mam ok, pobór prądu ok ale coś mi rozładowuje akumulator lub go nie doładowuje, dlatego pomyślałem pojeździć trochę z podłączonym miernikiem i obserwować wskazania). Pytanie natury technicznej; ładowanie powinno się mierzyć w szeregu ale jeśli będzie to wpięcie na jakiś czas to raczej wolałbym żeby wszystko było zrobione tak jak fabryka nakazała czyli wpiąłbym się równolegle. Co lepiej sprawdzać - amperaż czy napięcie ładowania przy wpięciu równoległym? Nic nie uszkodzę taką jazdą z wpiętym miernikiem?

Podłączenie multimetru na dłużej

: czw sty 10, 2013 01:12
autor: lukasz.gtd
lukasz9564 pisze:ale coś mi rozładowuje
Wpinasz miernik szeregowo, jak będzie więcej niż 40mA to wyjmujesz po kolei bezpieczniki, żeby zlokalizować przyczynę. Tematów cała masa na forum.
lukasz9564 pisze:i niema przerw
Jakich przerw? Przecież jak byś miał przerwę w ładowaniu to by się kontrolka zaświeciła
lukasz9564 pisze: ładowanie powinno się mierzyć w szeregu ale jeśli będzie to wpięcie na jakiś czas to raczej wolałbym żeby wszystko było zrobione tak jak fabryka nakazała czyli wpiąłbym się równolegle.
Nie mam pojęcia co masz na myśli.
lukasz9564 pisze:Co lepiej sprawdzać - amperaż czy napięcie ładowania przy wpięciu równoległym
Sprawdź pobór prądu przy wyłączonym silniku (miernik szeregowo) oraz napięcie ładowania na załączonym silniku, powinno być około 14-14.4V (miernik równolegle).

lukasz9564 pisze:Nic nie uszkodzę taką jazdą z wpiętym miernikiem?
Jak będziesz patrzył na miernik zamiast na drogę, to różnie może być :bigok:

Odp: Podłączenie multimetru na dłużej

: czw sty 10, 2013 10:02
autor: danioo
Miernik możesz na dłużej podłączyć, ale jako voltomierz. Amperomierz nie jest przyatosowany do pracy ciągłej. Zresztą jakbyś chciał amperomierz podłączyć to tylko na wyłączonym bo zakres jest nie większy niż 20 A.

Wysłane z mojego GT-S5830i za pomocą Tapatalk

Re: Podłączenie multimetru na dłużej

: czw sty 10, 2013 11:46
autor: lukasz9564
[quote="lukasz.gtd] Wpinasz miernik szeregowo, jak będzie więcej niż 40mA to wyjmujesz po kolei bezpieczniki, żeby zlokalizować przyczynę. Tematów cała masa na forum. [/quote]

To wiem, pytałem zupełnie o coś innego

[quote="lukasz.gtd]Jakich przerw? Przecież jak byś miał przerwę w ładowaniu to by się kontrolka zaświeciła [/quote]

Przerw w władowaniu, właśnie nie zawsze musi świecić kontrolka lądowania.

[quote="lukasz.gtd] Sprawdź pobór prądu przy wyłączonym silniku (miernik szeregowo) oraz napięcie ładowania na załączonym silniku, powinno być około 14-14.4V (miernik równolegle). [/quote]

Tak jak pisałem - to wszystko jest ok. Teraz chce mieć monitorowanie staniu ładowania w czasie jazy.

[quote="lukasz.gtd] Jak będziesz patrzył na miernik zamiast na drogę, to różnie może być :bigok: [/quote]

Chodziło o uszkodzenia elektryki, ewentualnie samego miernika. Nie traktuj już jak idioty, że będę patrzył tylko na miernik zamiast na drogę.


danioo, dzięki.

Podłączenie multimetru na dłużej

: czw sty 10, 2013 12:09
autor: lukasz.gtd
Ale co Ci da zmierzenie prądu ładowania, jeszcze byś musiał mierzyć pobór prądu. Zwykłym multimetrem i tak nie zmierzysz, jedynie cęgi lub przekładnik i multimetr.