nierowne, podwyzszone obroty
: śr sty 09, 2013 02:00
VW PASSAT B3 1.8 KAT z 1991 r; silnik AAM. W aucie jest instalacja gazowa.
Przedostatnio na benzynie zaobserwowałem podwyższone obroty, utrzymujące się cały czas.
Ostatnio po zapaleniu samochodu, na benzynie obroty duże i same rosły. Jak przygazowałem to się lekko uspokoiło, ale i tak były wysokie. Na LPG ok, ale mam wrażenie, że silnik lekko szarpie na biegu jałowym (jakby odrobine mało gazu było). Po przejechaniu 5 km i przełączeniu na benzynę stwierdziłem wysokie i falujące obroty (jak sinusoida o okresie 1 s). Podczas jazdy zauważyłem również jakieś dziwne cpykanie na wolnych obrotach, który po przygazowaniu jakby znikało. Macałem przekaźniki, ale tam nie wyczułem żadnego drgania od przodu. Uchem ciężko ciężko mi dojść gdzie to cpyka. Jest możliwe, żeby krokowiec cpykał? (gdzieś na jakimś forum jedna osoba pisała, że jej cpykał)
Jaka może być przyczyna? Czujnik temperatury czteropinowy czy krokowiec? Ale skoro na gazie jest w miare dobrze, to chyba krokowiec jest dobry?
Przedostatnio na benzynie zaobserwowałem podwyższone obroty, utrzymujące się cały czas.
Ostatnio po zapaleniu samochodu, na benzynie obroty duże i same rosły. Jak przygazowałem to się lekko uspokoiło, ale i tak były wysokie. Na LPG ok, ale mam wrażenie, że silnik lekko szarpie na biegu jałowym (jakby odrobine mało gazu było). Po przejechaniu 5 km i przełączeniu na benzynę stwierdziłem wysokie i falujące obroty (jak sinusoida o okresie 1 s). Podczas jazdy zauważyłem również jakieś dziwne cpykanie na wolnych obrotach, który po przygazowaniu jakby znikało. Macałem przekaźniki, ale tam nie wyczułem żadnego drgania od przodu. Uchem ciężko ciężko mi dojść gdzie to cpyka. Jest możliwe, żeby krokowiec cpykał? (gdzieś na jakimś forum jedna osoba pisała, że jej cpykał)
Jaka może być przyczyna? Czujnik temperatury czteropinowy czy krokowiec? Ale skoro na gazie jest w miare dobrze, to chyba krokowiec jest dobry?