Strona 1 z 2

Problem z wyświetlaczem kumputera pokładowego (1/2 FIS)

: śr sty 02, 2013 11:30
autor: Sumik
Witam wszystkich.
Tak jak w temacie mam problem z wyświetlaczem, a mianowicie wsiadłem kilka dni temu do auta przekręciłem kluczyk i ujrzałem czerwony wyświetlacz. Cały. Tak jak by wszystkie piksele zaświeciły sie jednocześnie. Na początku myślałem, że to przez niską temperaturę. Myliłem się. Poczytałem trochę na różnych forach i chyba muszę powiedzieć wyświetlaczowi <papapa>. Mam kilka pytań:
1. Czy gdybym kupił jakiś zegar z 1/2 fis i przełożył to co mnie interesuje do moich zegarów to czy by to zadziałało?
2. Czy da się to w jakiś sposób naprawić i czy znacie kogoś takiego?

Z góry dziękuję

Problem z wyświetlaczem kumputera pokładowego (1/2 FIS)

: śr sty 02, 2013 11:42
autor: hayperekpo
1. Przełożyć możesz całą elektronikę z licznika o tym samym numerze, babrać się w wymianę samego wyświetlacza nie polecam. Potem trzeba jeszcze poczarować np. przez vag-tacho, czyli: wyciągnąć PIN, zakodować kluczyki, zsynchronizować immo i ustawić przebieg.

2. Jeśli nie świeci cały wyświetlacz, to może wystarczy tylko przelutować taśmę, która łączy FIS z płytką główną licznika. Jeśli znasz kogoś kto dobrze ogarnia elektronikę i ma sprzęt, to możecie spróbować sami.

Problem z wyświetlaczem kumputera pokładowego (1/2 FIS)

: śr sty 02, 2013 12:35
autor: agrala
Odpusc sobie wymiane wyswietlacza jezeli chesz to robic samemu.

Najlepsze rozwiazanie to wymiana licznika w tym przypadku chyba ze masz sprzet do tego by przylutowac tasme od FISa do plyty licznika.

Problem z wyświetlaczem kumputera pokładowego (1/2 FIS)

: śr sty 02, 2013 17:42
autor: Sumik
no wlasnie nie chodzi o to ze nie swieci a wrecz przeciwnie swieci kazdy piksel czyli caly wyswietlacz a dodatkowo to co jest wyswietlane troszke mocniej. Czyli np temperature czy spalanie chwilowe widze ale slabo bo wszystko jes czerwone. Nie mam do tego sprzetu ale elektronike troche ogarniam. Musze rozebrac zegary i zobaczyc jak to wogole w srodku wygląda. Nie chce wymieniac calego licznika bo mam SE benzyne do 260km/h a wiem ze takie zegary troche kosztuja. Myslalem ze da sie wymienic sam wyswietlacz bez ingerowania w plyte od zegarow. Ze nie trzeba niczego programowac itp. To moze teraz lepiej bylo by od razu kupic zegary z calym fis-em i pobawic sie nimi zeby pokazywaly wszystko co tylko moga. Ile na baku itp. Tylko kto by to zrobil lub czy jestem to w stanie zrobic samemu i co do tego potrzebuje. Wiem ze musze sprawdzic jaki mam numer zegarow i czy sa na can czy nie.

Problem z wyświetlaczem kumputera pokładowego (1/2 FIS)

: śr sty 02, 2013 17:49
autor: hayperekpo
Sumik, jak masz SE to na bank masz CAN, chyba że ktoś "majstrował" przy golfie.
Sumik pisze:To moze teraz lepiej bylo by od razu kupic zegary z calym fis-em i pobawic sie nimi zeby pokazywaly wszystko co tylko moga
Jak trafisz, to można przeszczepić bebechy z passatowskiego licznika. Plus jest taki, że nie osiągają one takich niebotycznych cen jak pełne fisy do golfa/bory.
Minus - trzeba podegrać EEPROM z golfa i jeśli chcesz zaadaptować tarcze SE, to trzeba zwrócić uwagę na rozkład kontrolek, coby się zgadzał.

Problem z wyświetlaczem kumputera pokładowego (1/2 FIS)

: śr sty 02, 2013 17:58
autor: Aligator30
Sumik pisze:czy jestem to w stanie zrobic samemu i co do tego potrzebuje.
jak masz vagtacho i vag to zrobisz samemu lub szukasz jakiegos magika na forum regionalnym

Problem z wyświetlaczem kumputera pokładowego (1/2 FIS)

: czw sty 03, 2013 19:04
autor: Sumik
Hyperekpo, tak bylo oryginalnie. Nawet nie byl cofany :D Ze sprzetem nie ma problemu,zawsze mozna kupic. Ale czy ma ktos jakis manual badz poddsłałby linka bo szukałem i nie za bardzo moge znalezc jasno wytlumaczonej kwestii przejscia na pelen fis. Owszem na forum czytalem taki post ale nie do konca bylo to dla mnie zrozumiale.

Problem z wyświetlaczem kumputera pokładowego (1/2 FIS)

: czw sty 03, 2013 19:36
autor: Aligator30
Sumik pisze: i nie za bardzo moge znalezc jasno wytlumaczonej kwestii przejscia na pelen fis

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=160485" onclick="window.open(this.href);return false;
edytujesz stary wsad kopiujesz odpowiednie komórki do licznika z pełnym fisem robisz adaptacje licznika :bigok:

Problem z wyświetlaczem kumputera pokładowego (1/2 FIS)

: pt sty 04, 2013 13:30
autor: Sumik
Witam ponownie. Wymontowałem i rozebrałem zegary. Wiem już że nie dam rady zrobić tego sam. Odczytałem też oznaczenie licznika:1J5 920 825A
Teraz pytanie czy dobrze udało mi się rozkodować znaki.
1J5 - licznik SE (chromowane obwódki)
920 - CAN
825A - 8->europa (km/h), 2->1/2 fis, 5-?, A-?

I teraz nie wiem co oznacza ostatnia cyfra i litera 5A?
Czy ktoś ma pojęcie?

Problem z wyświetlaczem kumputera pokładowego (1/2 FIS)

: pt sty 04, 2013 13:58
autor: cinek2004
8 - europa
2 - 1/2 FIS
5 - immo 2
A - benzyna

Problem z wyświetlaczem kumputera pokładowego (1/2 FIS)

: czw mar 07, 2013 15:29
autor: kowal0131
Witam ! Mam podobny problem tylko nie interesuje mnie przekładka na pełen fis. Czy jesli kupię używany licznik to wystarczy podpiąć kostki itp. i licznik sam sczyta z komputera dane, czy oddać to do elektronika?

Problem z wyświetlaczem kumputera pokładowego (1/2 FIS)

: czw mar 07, 2013 17:59
autor: artur_n
Musisz zczytać pin zakodować kluczyki.

Problem z wyświetlaczem kumputera pokładowego (1/2 FIS)

: ndz lis 30, 2014 18:13
autor: Sumik
Witam ponownie. Odgrzeję temat. Jeszcze nie udało mi się tego naprawić ale mam do Was pytanko. Posiadam zegary na CAN z immo2. Czy mogę kupić podobne czyli CAN i immo 2 ale np. od diesla albo uk? Czy ma to jakieś znaczenie? Czy jak zgram wsad ze swoich zegarów i zaadaptuje do tych nowych z diesla to po przełożeniu tarcz będzie to działało tak jak powinno. Drugie pytanie. Czy mogę kupić immo3 czy jednak tylko immo2 wchodzi w grę? Chodzi o to żeby za bardzo nie kombinować i o to żebym nie musiał płacić 500 zł za zegary.

Re: Problem z wyświetlaczem kumputera pokładowego (1/2 FIS)

: ndz lis 30, 2014 18:28
autor: Adek99
1. Tak jeśli oba zegary są takiej samej firmy.
2. Immo 3 także tylko już inny wsad jak będziesz miał gb lub diesla