Silnik pompy ABS V64 wymiana szczotek

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

majstermod
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt gru 01, 2009 11:39
Lokalizacja: Wrocław

Silnik pompy ABS V64 wymiana szczotek

Post autor: majstermod » wt sty 01, 2013 21:00

Cześć,
padła mi pompa ABS.
VAG podpowiedział, że to silnik V64.
Wszystkie bezpieczniki są ok.
Skrzynka na akumulatorze również - wymieniałem ją niedawno na nową.
Kable sprawdzone.

Czy ktoś zna rozmiary szczotek do tego silnika, jakieś oznaczenia, lub miejsce gdzie można to kupić na podstawie oznaczeń pompy?
Moja pompa ma oznaczenie: 1J0 614 117 B
Domyślam, się że ASO ma tylko całe pompy.

Druga sprawa.
Ponieważ silnik nie działa wyjąłem bezpiecznik na akumulatorze, żeby nie ryzykować uszkodzenia sterownika.
Czy można odkręcić silnik od bloku pompy ABS i jeździć bez niego?
Wyjąłbym sam silnik, bo jest przykręcony od wierzchu dwoma śrubami i na spokojnie mógłbym go naprawić.


mk4 -30/-30
zima 205x55r16
lato 205x50r17

muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Silnik pompy ABS V64 wymiana szczotek

Post autor: muszkatobiasz » wt sty 01, 2013 21:27

Warto sie męczyć? http://allegro.pl/vw-audi-pompa-abs-1j0 ... 99131.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Silnik pompy ABS V64 wymiana szczotek

Post autor: TheBiSHoP » wt sty 01, 2013 21:57

można wykręcić i wymienić sam silnik, żeby nie rozpinać przewodów hamulowych


Obrazek Obrazek

muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Silnik pompy ABS V64 wymiana szczotek

Post autor: muszkatobiasz » wt sty 01, 2013 22:21

Tak jak kolega wyżej cały silnik bo silnik też może byc spalony!



majstermod
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt gru 01, 2009 11:39
Lokalizacja: Wrocław

Silnik pompy ABS V64 wymiana szczotek

Post autor: majstermod » wt sty 01, 2013 23:02

Szczerze mówiąc to nie uśmiecha mi się kupno starej używki, a ta z aukcji wygląda na bardzo zmęczona. 15 miesięcy temu spalił mi się kontroler i kupiłem całą pompę. Teraz nie kupię już nic wiele nowszego,więc ryzyko podwójnej roboty rośnie.
Poszukam jeszcze silnika w dobrym stanie i przed montażem mimo wszystko wolałbym zmienić szczotki i nie bawić się tym więcej.


mk4 -30/-30
zima 205x55r16
lato 205x50r17

majstermod
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt gru 01, 2009 11:39
Lokalizacja: Wrocław

Silnik pompy ABS V64 wymiana szczotek

Post autor: majstermod » pn sty 14, 2013 20:25

Dziś wymieniłem cały silnik.
Szybka akcja (zmieściłem się w pierwszej godzinie darmowego parkingu) w Pasażu Grunwaldzkim i po sprawie.

Jakby ktoś potrzeboiwał to poniżej opis wymiany.

Wymiana silnka V64
- wyjąć puszkę filtra - jak ktoś ma długą harmonijkę za przepływką to można też odkręcić puszkę (klucz nasadowy 10mm) i tylko odgiąć bez rozpinania węża powietrza
- odczepić puszkę z przekaźnikami podgrzewacza płynu (jeśli ktoś ma) dla lepszego dostępu do śrub od góry (od dołu też się da ale trzeba więcej gimnastyki)
- blok rozdzielczy pompy trzyma się na wsporniku - do odkręcenia 3 śruby kluczem 10mm
Obrazek
Niestety trzeba to odkręcić, gdyż jedna z 2 śrub trzymajacych silnik jest zakryta wspornikiem
- lekko odciągnać pompę do przodu
- odkręcić 2 śruby kluczem T25
- silnik można bez trudu wyjąć jedną ręką, w razie potrzeby podważyć delikatnie
- w silniku jest mimośród - w nowym przed włożeniem trzeba palcami obrócić wał w pozycję identyczną z wyjętym żeby było ławiej włożyć i silnik wejdzie lekko gdy otwory w obudowie spasujemy z tymi w bloku pompy
Tu już podmieniony silnik:
Obrazek
- montaż reszty w odwrotnej kolejności

Nie wiem ile pożyje ten silnik to zostawiłem sobie stary do rozebrania.
Jak będę miał czas to rozbiorę to i wtedy wszystko pomierzę.
Za całą pompę z Audi( rocznik chyba 98) dałem 100zł.
Liczyłem na 10-15zł za same szczotki, ale od tygodnia nie ma warunków żeby robić całość na dwie raty (oddzielnie wyjęcie i montaż).
Kontroler zostawię sobie na przyszłość.
Niestety pod pompą jest za mało miejsca, żeby odkręcić sam kontroler bez wyciagania pompy, chyba że mocno naciągnie się przewody hamulcowe żeby zmieścić klucz nasadowy pomiędzy kontrolerem J107, a półką nad którą wisi pompa.


mk4 -30/-30
zima 205x55r16
lato 205x50r17

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Silnik pompy ABS V64 wymiana szczotek

Post autor: Lipek81 » śr sty 23, 2013 11:39

Ja kiedyś miałem przypadek, że był zimny lut w tym gnieździe od pompy, na płytce sterownika. Objawy były takie, że pompa raz działała, raz nie. Więc, jeżeli ktoś ma podobny problem, to radzę także to sprawdzić.



Nostus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sie 28, 2010 21:52

Silnik pompy ABS V64 wymiana szczotek

Post autor: Nostus » pn sty 26, 2015 15:12

Pytanko mam - wiem że temat archiwalny niemalże - czy po wyjęciu silnika z korpusu pompy nie trzeba odpowietrzać układu hamulcowego ?
Pytam bo mam podobny problem w swoim Seacie Ibiza z silnikiem ABF (2.0 16V 150KM/180Nm). Mianowicie ABS przestał mi działać, zasilanie na wtyczce ABS mam na tych dwóch grubych przewodach, masy również są obie. A bezpiecznika od ABS nie znalazłem nigdzie w samochodzie... W konsoli bezpieczników nad pedałami jest to jako bezpiecznik nr. 4 i ten jest dobry akurat.

Przepatrzyłem czujniki i też są ok. Vag wywala błąd 01276 - ABS hydraulic pump (V64) 16.00 Signal Ouside Specification...Czasem kontrolka ABS potrafi zgasnąć ale zapala się po przekroczeniu ok. 20 km/h i wywala ten błąd właśnie. Dodam od siebie że podłączony na krótko silnik pompy pracuje elegancko w obie strony (w jedną troszkę wolniej). Czyżby mnie dopadł zimny lut w sterowniku pompy ? Dodam że mój sterownik ma wbudowany moduł EDS jeszcze a jego numer na VAG to: 3A0 907 379 A



Awatar użytkownika
Andrzej4286
TYLKO VW
TYLKO VW
Posty: 662
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 19:48
Lokalizacja: Grudza

Silnik pompy ABS V64 wymiana szczotek

Post autor: Andrzej4286 » pn sty 26, 2015 22:12

Nostus, wyciągając ten silnik z pompy nic nie musisz odpowietrzać a sprawdził bym dokladnie zasilanie pompy, bo brak zasilania tez będzie powodować taki objaw jak opisałeś. wymień bezpieczniki od abs nie wiem czy w ibizie są tez na aku, jak tak wymień je na nowe


Moje BYŁE Wozidło viewtopic.php?f=89&t=420620" onclick="window.open(this.href);return false;

Nowy Nabytek Golf 6 Black Pearl viewtopic.php?f=94&t=600316" onclick="window.open(this.href);return false;

Nostus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sie 28, 2010 21:52

Re: Silnik pompy ABS V64 wymiana szczotek

Post autor: Nostus » wt sty 27, 2015 17:13

Andrzej4286 pisze:Nostus, wyciągając ten silnik z pompy nic nie musisz odpowietrzać a sprawdził bym dokladnie zasilanie pompy, bo brak zasilania tez będzie powodować taki objaw jak opisałeś. wymień bezpieczniki od abs nie wiem czy w ibizie są tez na aku, jak tak wymień je na nowe
Na akumulatorze nie ma bezpieczników u mnie - mam zebrane przewody pod klemę wszystkie ( jeden idzie w instalację auta, drugi do rozrusznika, trzeci do alternatora, czwarty to moje Car-audio a piąty do sterownika LPG... Jeśli się dobrze dopatrzyłem to bezpieczniki mam dwa nad konsolą z bezpiecznikami - takie dwa fikuśne po 30A każdy. Oba całe i nie zaśniedziałe... Napięcie we wtyczce pompy jest - są dwa plusy i dwie masy na tych dużych pinach. Nawet dla pewności odpaliłem auto na odłączonej wtyczce od pompy i na tychże przewodach były obydwa zasilania i normalne napięcie ładowania (bliskie 14,4V) - dla pewności obciążyłem żarówką te zasilania we wtyczce pompy - żarówka H4 świeciła na jednej jak i drugiej parze zasilań we wtyczce pompy.... a napięcie nie siadało (różnica rzędu 0,02V pomiędzy akumulatorem a złączem pompy...

Dlatego też obstawiam że albo silnik pompy zdycha albo w sterowniku mam zimny lut... Sterownik gdyby się dało to bym już dawno wyjął ale jakiś mądry inżynier w Seacie wsadził pompę ABS w taki sposób że nie idzie go wyjąć (pod nim są 4 przewody miedziane z pompy) i w dodatku 3 śruby udaje mi się odkręcić a 4-tej już nie bo nie mam dojścia bo mi podłużnica przeszkadza... A regenerowana pompa na allegro to jedynie 900 zł....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 83 gości