wesol pisze:Tylko tak jak pisalem nie ma regulacji odnosnie poziomowania i sprysków wiec prosze mi tu nie pisac ze to obowiazek.
więc tak - musisz zamontować reflektor z homologacją - oznaczony DC
vw golf iv uzyskał homologację z takimi reflektorami
a zgodnie z Regulaminem 48 Uni europejskiej i tu cytuję
6.2.9. Inne wymagania
Wymogów określonych w pkt 5.5.2 nie stosuje się do świateł mijania.
Światła mijania ze źródłem światła lub modułem LED emitującym wiązkę głównych świateł mijania
o łącznej wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów
można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45 ( 12 ). czyli ( 12 ) Umawiające się Strony odpowiednich regulaminów mogą jednak zabronić stosowania mechanicznych urządzeń czyszczących, jeżeli zamontowane są szyby świateł z tworzywa, oznaczone symbolem „PL”.
a teraz korektory
6.2.6.2. Korektor ustawienia świateł przednich
6.2.6.2.1. W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie.
6.2.6.2.2. Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły, pod warunkiem że mają one ustalone położenie przywracające odchylenie początkowe określone w pkt 6.2.6.1.1 przy użyciu zwykłej śruby regulacyjnej lub w inny zbliżony sposób.
Ręczny korektor ustawienia świateł musi być obsługiwany z fotela kierowcy.
Urządzenia regulowane w sposób ciągły muszą posiadać skalę wskazującą takie warunki obciążenia, które wymagają korekty ustawienia świateł mijania.
Liczba możliwych ustawień dla urządzeń regulowanych w sposób nieciągły musi zapewniać zgodność z zakresem wartości przewidzianych w pkt 6.2.6.1.2 dla wszystkich warunków obciążenia określonych w załączniku 5.
Ponadto dla takich urządzeń warunki obciążenia z załącznika 5 wymagające ustawienia świateł mijania muszą być jednoznacznie oznaczone w pobliżu regulatora sterującego korektorem (załącznik
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
.
trzeba by wziąć w łapę homologację golfa iv z tymi lampami i jeśli w homologacji jest napisane że homologowane auto miało automatyczny korektor to tak musisz zamontować.
Lampa uzyskała homologację dla konkretnego samochodu (modelu) z konkretnym wyposażeniem i możesz sobie dyskutować z policjantem a i tak wyśle cię na przegląd.
Dlaczego to tak cytuję - bo jak trafisz na ogarniętego policjanta to sobie możesz poskakać po konstrukcji a okładki i tak ci zabierze
Dokumentami normującymi stosowanie wyposażenia wymaganego w pojazdach samochodowych poruszających się po drogach publicznych w Polsce, są:
•
Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, (Dz. U. Nr 108, poz. 908
z dnia 2 czerw ca 2005 r.) w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy – Prawo o ruchu drogowym,
•
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2005 (Dz. U. Nr 238 z dnia 6 grudnia 2005 r. poz. 2010) – w sprawie homologacji typów pojazdów samochodowych i ich przyczep,
•
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. Nr 32, poz. 262) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia wraz z późniejszymi zmianami.
Zapisy w tych regulacjach określają, iż producent lub importer przedmiotów wyposażenia albo części pojazdu samochodowego lub jego przyczepy, jest obowiązany uzyskać świadectwo homologacji, wydane przez ministra właściwego do spraw transportu (art. 68 Prawa o ruchu drogowym).
dyrektywa 76/761/ewg
ZAŁACZNIK VIII
ZAKRES I WYMOGI TECHNICZNE
1. ZAKRES
Niniejszy załącznik stosuje się do reflektorów pojazdów silnikowych z wyładowczymi źródłami światła.
2. WYMOGI TECHNICZNE
2.1. Wymogi techniczne zostały określone w pkt. 1, 5, 6 i 7 oraz załącznikach 3-9 Regulaminu nr 98, 38 EKG - ONZ, który składa się z konsolidacji następujących dokumentów:
- Regulaminu w jego pierwotnym brzmieniu (00) ,
- suplementu 1 do Regulaminu nr 98 ,
z wyjątkiem:
2.1.1. Odniesienia do „Regulaminu nr 99” należy rozumieć jako odniesienia do „załącznika IX do niniejszej dyrektywy”.
2.1.2. W pkt 1.5 „Regulamin nr 48” należy rozumieć jako „dyrektywę 76/756/EWG”.
2.1.3. W pkt 6.3.2.2. „pkt 4.2.2.7.” oznacza „pkt 5.2.3.8 załącznika I do niniejszej dyrektywy”.
2.1.4. W pkt 6.5. „pkt 2.1.4.” oznacza „pkt 1.4.2.3. w dodatku 1 do załącznika I do niniejszej dyrektywy”.
2.1.5. W pkt 1.1. załącznika 5 i w tytule tabeli A w dodatku 1 „pkt 2.2.4 niniejszego Regulaminu” oznacza „pkt 2.1.2.2. załącznika I do niniejszej dyrektywy”.
2.1.6. W pkt 1.2. załącznika 5 i w tytule tabeli B w dodatku 1 „pkt 2.2.3 niniejszego Regulaminu” oznacza „pkt 2.1.2.1. załącznika I do niniejszej dyrektywy”.
2.1.7. W pkt 2.4.2. załącznika 5 „pkt 2.2.4.powyżej” oznacza „pkt 2.1.2.2.2. załącznika I do niniejszej dyrektywy”.
2.1.8. W pkt 2.5. załącznika 8 „pkt 9.1. niniejszego Regulaminu” oznacza „pkt 2.1. załącznika X do dyrektywy 70/156/EWG”.
2.1.9. W pkt 2.3. i 3.3. załącznika 9 „pkt 10” oznacza „art. 11 dyrektywy 70/156/EWG”.
2.1.10. Na mocy niniejszej dyrektywy homologowane są wyłącznie reflektory wysyłające światło barwy białej.
tyle w temacie - jak coś to ściągaj czytaj i może mnie przekonasz że nie musi być samopoziomowania i sprysków