Xenon do zwykłego klosza - Legalny ??

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Młodyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: sob paź 20, 2012 00:45

Xenon do zwykłego klosza - Legalny ??

Post autor: Młodyy » ndz gru 02, 2012 20:06

Mam słabe swiatla mijania, jak i drogowe, co zaczelo Mnie juz po malu denerwowac..... (jak jest mokro) malo bardzo widze...
Myslalem o :
http://moto.allegro.pl/xenon-zestaw-hid ... 60791.html" onclick="window.open(this.href);return false; ...
doszły Mnie sluchy ze jest to nie legalne... ? :-(
Jak jest naprawde? :?

Daja one mocne swiatlo z ktorego bede zadowolony?( w ojca pasacie.. u brata w prelude swiatla dzialaja jak nalezy- ja mam jakies słabe)
Co prawda kupilem golfine z ciemiejszymi lampami.. czy to moze byc przyczyna? - osobiscie watpie.. :foch:
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

Xenon do zwykłego klosza - Legalny ??

Post autor: nitrox89 » ndz gru 02, 2012 20:08

Wpisz w wyszukiwarkę na dole słowo: "Przekaźniki" i poczytaj pierwszy temat jaki Ci wyskoczy.


Rust is lighter than carbon fiber

Awatar użytkownika
Trewor87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 521
Rejestracja: sob paź 01, 2011 08:50
Lokalizacja: Rumia

Xenon do zwykłego klosza - Legalny ??

Post autor: Trewor87 » ndz gru 02, 2012 20:14

TAK, jest to nielegalne. Zgodnie z przepisami, reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w spryskiwacze i samopoziomowanie. Oprócz tego ładowanie HIDów do zwykłych lamp to po prostu głupota. Wypadałoby mieć chociaż jakąś soczewkę, która to światło jakoś by skupiała a nie rozpraszała na wszystkie strony oślepiając wszystkich dookoła



Młodyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: sob paź 20, 2012 00:45

Xenon do zwykłego klosza - Legalny ??

Post autor: Młodyy » ndz gru 02, 2012 20:20

A Wpisz w wyszukiwarkę na dole słowo: "Przekaźniki" i poczytaj pierwszy temat jaki Ci wyskoczy.
na forum ? wyskakuje mi na temat kierunkowskazow, swiatel i nawiewu.. nic tu o moim problemie...
TAK, jest to nielegalne. Zgodnie z przepisami, reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w spryskiwacze i samopoziomowanie. Oprócz tego ładowanie HIDów do zwykłych lamp to po prostu głupota. Wypadałoby mieć chociaż jakąś soczewkę, która to światło jakoś by skupiała a nie rozpraszała na wszystkie strony oślepiając wszystkich dookoła
A jakies zarówki dające mocne jasne swiatlo.. ?



Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

Xenon do zwykłego klosza - Legalny ??

Post autor: nitrox89 » ndz gru 02, 2012 20:26

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=64358" onclick="window.open(this.href);return false;


Rust is lighter than carbon fiber

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Xenon do zwykłego klosza - Legalny ??

Post autor: wesol » ndz gru 02, 2012 20:51

nie ma nigdzie w przepisach mowy otym ze ksenon musi posiadac poziomowanie czy spryski. volvo nie ma spryskow i ksenon jest legalny na calej kuli ziemskiej. Poza tym jest wiele aut fabrycznie z takim oswietleniem i nie ma spryskow. Nielegalny jest z racji iz na lampach masz wybitą homologacje z danymi zarowkami. i jesli sa to H4 H7 czy jeszcze inne to tylko takie zarowki nalezy wkladac. Nie wolno wkladac innych. Zalozenie innych to tak jakbys dospawal sobie na przód maski jakieś rurki itp sprawy- nie wolno i koniec bo tego nie przewidziala producent. Oznaczenia zarowek sa proste H oznacza halogenowa a nie wyladowcza czy jakas inna. Ksenonowe to np D2S czy D2R i temu podobne.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Xenon do zwykłego klosza - Legalny ??

Post autor: norek111 » ndz gru 02, 2012 21:24

kupisz ori lampy ksenon i masz spokój
poziomowanie musi być ale zwykły policjant i diagnosta tego nie stwierdzi czy masz


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Trewor87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 521
Rejestracja: sob paź 01, 2011 08:50
Lokalizacja: Rumia

Xenon do zwykłego klosza - Legalny ??

Post autor: Trewor87 » ndz gru 02, 2012 23:40

wesol pisze:nie ma nigdzie w przepisach mowy otym ze ksenon musi posiadac poziomowanie czy spryski.
Ok, to pojedź z takim ksenonem bez sprysków na stację diagnostyczną

wesol pisze:volvo nie ma spryskow i ksenon jest legalny na calej kuli ziemskiej.
Ciekawa teoria... Wystające koła, ale ze schowanym bieżnikiem opony też są legalne w kilku krajach, a w PL nie. To samo przyciemnione przednie szyby - w USA dozwolone, w PL nie, itd itd
wesol pisze:a lampach masz wybitą homologacje z danymi zarowkami. i jesli sa to H4 H7 czy jeszcze inne to tylko takie zarowki nalezy wkladac.
Z tym się zgadzam



Miałem kiedyś przypadek, gdzie w Golfie miałem załozony ori ksenon, miałem też spryski w serii, ale policjant chciał mi zabrać dowód, bo zobaczył na desce suwak regulacji wysokości świateł, którego przy fabrycznie zamontowanym ksenonie nie ma... Wszystko jest uzależnione od tego na kogo się trafi



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Xenon do zwykłego klosza - Legalny ??

Post autor: norek111 » pn gru 03, 2012 11:36

szkoda tylko poruszać temat enty raz
nie masz ori lamp itd. masz przegrane z policją i diagnostą


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Xenon do zwykłego klosza - Legalny ??

Post autor: wesol » pn gru 03, 2012 17:46

nie no jasne, wszystko sie zgadza. Tylko tak jak pisalem nie ma regulacji odnosnie poziomowania i sprysków wiec prosze mi tu nie pisac ze to obowiazek. To czy miski zatryzmaja dowód słusznie czy nieslusznie jest do rostrzygniecia przed sadem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Xenon do zwykłego klosza - Legalny ??

Post autor: skaktus » pn gru 03, 2012 19:11

Według prawa od któregoś tam roku, kiedy do prawa weszło pojęcia lamp wyładowczych, pojawił się obowiązek innego odcięcia, spryskiwaczy oraz poziomowania. Pierwsze merce czy to BMW tego nie miały, potem stało się to obowiązkiem. Teraz nawet nierozgarnięty gliniarz z pączkiem w pyszczku wie co i jak i dobrze, bo buractwa wciąż dużo na drogach.

Do auta z pierwszego postu wchodzą żarówki H4 a nie H1, więc ten zestaw z foto nie będzie pasował. W tym wypadku należy wspomnieć, że montaż xenonu H4 do takich lamp, szczególnie bi-xenonu (pseudo) to wyjątkowy debilizm.
Ostatnio zmieniony pn gru 03, 2012 19:13 przez skaktus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Xenon do zwykłego klosza - Legalny ??

Post autor: grg474 » pn gru 03, 2012 19:12

wesol pisze:Tylko tak jak pisalem nie ma regulacji odnosnie poziomowania i sprysków wiec prosze mi tu nie pisac ze to obowiazek.
więc tak - musisz zamontować reflektor z homologacją - oznaczony DC
vw golf iv uzyskał homologację z takimi reflektorami
a zgodnie z Regulaminem 48 Uni europejskiej i tu cytuję
6.2.9. Inne wymagania
Wymogów określonych w pkt 5.5.2 nie stosuje się do świateł mijania.
Światła mijania ze źródłem światła lub modułem LED emitującym wiązkę głównych świateł mijania o łącznej wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45 ( 12 ). czyli ( 12 ) Umawiające się Strony odpowiednich regulaminów mogą jednak zabronić stosowania mechanicznych urządzeń czyszczących, jeżeli zamontowane są szyby świateł z tworzywa, oznaczone symbolem „PL”.

a teraz korektory
6.2.6.2. Korektor ustawienia świateł przednich
6.2.6.2.1. W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie.
6.2.6.2.2. Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły, pod warunkiem że mają one ustalone położenie przywracające odchylenie początkowe określone w pkt 6.2.6.1.1 przy użyciu zwykłej śruby regulacyjnej lub w inny zbliżony sposób.
Ręczny korektor ustawienia świateł musi być obsługiwany z fotela kierowcy.
Urządzenia regulowane w sposób ciągły muszą posiadać skalę wskazującą takie warunki obciążenia, które wymagają korekty ustawienia świateł mijania.
Liczba możliwych ustawień dla urządzeń regulowanych w sposób nieciągły musi zapewniać zgodność z zakresem wartości przewidzianych w pkt 6.2.6.1.2 dla wszystkich warunków obciążenia określonych w załączniku 5.
Ponadto dla takich urządzeń warunki obciążenia z załącznika 5 wymagające ustawienia świateł mijania muszą być jednoznacznie oznaczone w pobliżu regulatora sterującego korektorem (załącznik 8).

trzeba by wziąć w łapę homologację golfa iv z tymi lampami i jeśli w homologacji jest napisane że homologowane auto miało automatyczny korektor to tak musisz zamontować.
Lampa uzyskała homologację dla konkretnego samochodu (modelu) z konkretnym wyposażeniem i możesz sobie dyskutować z policjantem a i tak wyśle cię na przegląd.

Dlaczego to tak cytuję - bo jak trafisz na ogarniętego policjanta to sobie możesz poskakać po konstrukcji a okładki i tak ci zabierze


Dokumentami normującymi stosowanie wyposażenia wymaganego w pojazdach samochodowych poruszających się po drogach publicznych w Polsce, są:
Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, (Dz. U. Nr 108, poz. 908
z dnia 2 czerw ca 2005 r.
) w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy – Prawo o ruchu drogowym,
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2005 (Dz. U. Nr 238 z dnia 6 grudnia 2005 r. poz. 2010) – w sprawie homologacji typów pojazdów samochodowych i ich przyczep,
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. Nr 32, poz. 262) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia wraz z późniejszymi zmianami.
Zapisy w tych regulacjach określają, iż producent lub importer przedmiotów wyposażenia albo części pojazdu samochodowego lub jego przyczepy, jest obowiązany uzyskać świadectwo homologacji, wydane przez ministra właściwego do spraw transportu (art. 68 Prawa o ruchu drogowym).



dyrektywa 76/761/ewg

ZAŁACZNIK VIII

ZAKRES I WYMOGI TECHNICZNE

1. ZAKRES

Niniejszy załącznik stosuje się do reflektorów pojazdów silnikowych z wyładowczymi źródłami światła.

2. WYMOGI TECHNICZNE

2.1. Wymogi techniczne zostały określone w pkt. 1, 5, 6 i 7 oraz załącznikach 3-9 Regulaminu nr 98, 38 EKG - ONZ, który składa się z konsolidacji następujących dokumentów:

- Regulaminu w jego pierwotnym brzmieniu (00) ,

- suplementu 1 do Regulaminu nr 98 ,

z wyjątkiem:

2.1.1. Odniesienia do „Regulaminu nr 99” należy rozumieć jako odniesienia do „załącznika IX do niniejszej dyrektywy”.

2.1.2. W pkt 1.5 „Regulamin nr 48” należy rozumieć jako „dyrektywę 76/756/EWG”.

2.1.3. W pkt 6.3.2.2. „pkt 4.2.2.7.” oznacza „pkt 5.2.3.8 załącznika I do niniejszej dyrektywy”.

2.1.4. W pkt 6.5. „pkt 2.1.4.” oznacza „pkt 1.4.2.3. w dodatku 1 do załącznika I do niniejszej dyrektywy”.

2.1.5. W pkt 1.1. załącznika 5 i w tytule tabeli A w dodatku 1 „pkt 2.2.4 niniejszego Regulaminu” oznacza „pkt 2.1.2.2. załącznika I do niniejszej dyrektywy”.

2.1.6. W pkt 1.2. załącznika 5 i w tytule tabeli B w dodatku 1 „pkt 2.2.3 niniejszego Regulaminu” oznacza „pkt 2.1.2.1. załącznika I do niniejszej dyrektywy”.

2.1.7. W pkt 2.4.2. załącznika 5 „pkt 2.2.4.powyżej” oznacza „pkt 2.1.2.2.2. załącznika I do niniejszej dyrektywy”.

2.1.8. W pkt 2.5. załącznika 8 „pkt 9.1. niniejszego Regulaminu” oznacza „pkt 2.1. załącznika X do dyrektywy 70/156/EWG”.

2.1.9. W pkt 2.3. i 3.3. załącznika 9 „pkt 10” oznacza „art. 11 dyrektywy 70/156/EWG”.

2.1.10. Na mocy niniejszej dyrektywy homologowane są wyłącznie reflektory wysyłające światło barwy białej.


tyle w temacie - jak coś to ściągaj czytaj i może mnie przekonasz że nie musi być samopoziomowania i sprysków
Ostatnio zmieniony pn gru 03, 2012 19:32 przez grg474, łącznie zmieniany 1 raz.


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Xenon do zwykłego klosza - Legalny ??

Post autor: skaktus » pn gru 03, 2012 19:15

Czyli trzeba, proste :D



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Xenon do zwykłego klosza - Legalny ??

Post autor: grg474 » pn gru 03, 2012 19:34

skaktus pisze:Czyli trzeba, proste
smutne ale prawdziwe bo mnie też kusiły ksenony


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Zablokowany

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości