Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C
Witam,
Problem polega w odpalaniu po gdy stoi w nocy lub np. 6h na parkingu pod pracą. Żeby go rano odpalić muszę kręcić ok 10s żeby odpalił wtedy 5s nierównej pracy i jest ok. Ten sam problem miałem w zeszłym roku od października do marca. Później przeszło i teraz znowu pod koniec października się zaczęło.
W poszukiwaniu usterki wymienione:
- kable i świece,
- akumulator,
- czujnik temperatury,
- podmieniana cewka,
- pompa paliwa sprawdzana.
Dodam że np gdy stoi w ogrzewanym garażu, to rano nie ma problemów z odpalaniem. Brak mi koncepcji na VAG wyświetla się błąd sondy lambda, ale bez względu na to czy jest to sezon w którym samochód odpala jak i nie. Jeżdżę na gazie, ale sprawdzałem też na benzynie ok 150km i bez zmian,rano jest problem. Co jeszcze może przyczyną?
VW Bora 1.6 AKL + LPG sekwencyjny.
Problem polega w odpalaniu po gdy stoi w nocy lub np. 6h na parkingu pod pracą. Żeby go rano odpalić muszę kręcić ok 10s żeby odpalił wtedy 5s nierównej pracy i jest ok. Ten sam problem miałem w zeszłym roku od października do marca. Później przeszło i teraz znowu pod koniec października się zaczęło.
W poszukiwaniu usterki wymienione:
- kable i świece,
- akumulator,
- czujnik temperatury,
- podmieniana cewka,
- pompa paliwa sprawdzana.
Dodam że np gdy stoi w ogrzewanym garażu, to rano nie ma problemów z odpalaniem. Brak mi koncepcji na VAG wyświetla się błąd sondy lambda, ale bez względu na to czy jest to sezon w którym samochód odpala jak i nie. Jeżdżę na gazie, ale sprawdzałem też na benzynie ok 150km i bez zmian,rano jest problem. Co jeszcze może przyczyną?
VW Bora 1.6 AKL + LPG sekwencyjny.
Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C
To że auto odpala w ciepłym garażu daje do myślenia, bo miałbym teorię, że być może gaz zbiera się w kolektorze przez noc i stąd problemy z odpalaniem bo są dwa paliwa.
Czujnik do Ecu silnika pokazuje po nocy dobrą temperaturę?
Czujnik do Ecu silnika pokazuje po nocy dobrą temperaturę?
Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C
jaka masz instalacje gazowa? , sprawdz czy z automatu jak jest cieplo nie przelacza Ci sie na gaz albo wrecz nie pali z gazu, sprawdz tez przekaznik od pompy paliwa-potrafi nie dawac takiego napiecia, przerabialem podobny temat w mk2 gti i wina byla walnieta pompa paliwa ale w mk4 jest jedna a nie dwie.
VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!
Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C
skoro masz vag - jak silnik zimny wejdź w sterownik silnika > bloki pomiarowe i sprawdź jaką temperaturę silnika ci pokazuje - stawiam na czujnik temp silnika
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C
- Czujnik temperatury sprawdzony i temperaturę rano pokazuje na poziomie 6*C (na zewnątrz wydaje się zimniej), na nagrzanym 87*C i się dmuchawa na chłodnicy włącza.
Jakiej firmy kupić czujnik bo teraz mam EPS (zielony) a oryginał był niebieski.
- Instalacja sekwencyjna wtryskiwacz Matrix HD ustawiona na przełączanie prze temperaturze silnika 40*C (w parowniku jest czujnik), aktualnie na gaz przełącza się po około 3km.
- Co do pompy, przy ty silnym kręceniu, aż go zalewa bo jak odpali to samochodem mam chmura dymu przez chwilę i śmierdzi ostro paliwem.
Czytałem coś o uszczelce pod kolektorem ssącym, że może lewe powietrze.
Chyba kupię jeszcze jeden czujnik ale tym razem niebieski i sprawdzę.
Jakiej firmy kupić czujnik bo teraz mam EPS (zielony) a oryginał był niebieski.
- Instalacja sekwencyjna wtryskiwacz Matrix HD ustawiona na przełączanie prze temperaturze silnika 40*C (w parowniku jest czujnik), aktualnie na gaz przełącza się po około 3km.
- Co do pompy, przy ty silnym kręceniu, aż go zalewa bo jak odpali to samochodem mam chmura dymu przez chwilę i śmierdzi ostro paliwem.
Czytałem coś o uszczelce pod kolektorem ssącym, że może lewe powietrze.
Chyba kupię jeszcze jeden czujnik ale tym razem niebieski i sprawdzę.
Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C
Masz instalacje gazową ,masz ciągle powracający błąd sondy = rozjechane mapy,a to= twój problem.
Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C
czujnik temp płynu powinien pokazywać taką samą temp jak wskazanie czujnika temp powietrza.trzcionek pisze:- Czujnik temperatury sprawdzony i temperaturę rano pokazuje na poziomie 6*C (na zewnątrz wydaje się zimniej), n
sondę lambda również wypadałoby sprawdzić/wymienić żeby wykluczyć to co pisze edzio,
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C
Domyślam się że to mój problem, bo to mój samochód.edzio pisze:Masz instalacje gazową ,masz ciągle powracający błąd sondy = rozjechane mapy,a to= twój problem.
A coś jaśniej, rozjechana mapa od gazu czy może może od benzyny?
grg474 pisze:czujnik temp płynu powinien pokazywać taką samą temp jak wskazanie czujnika temp powietrza.trzcionek pisze:- Czujnik temperatury sprawdzony i temperaturę rano pokazuje na poziomie 6*C (na zewnątrz wydaje się zimniej), n
Niestety nie mam w samochodzie dodatkowego czujnika temp. na zewnątrz.
Ponawiam pytanie jakiej firmy kupić czujnik? Czy ktoś ma jakiś sprawdzony.
Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C
Rozjechana mapa benzyny,poprostu źle wyergulowana instalacja gazowa o czym świadczy błąd sondy,sterownik silnika podczas pracy na gazie otrzymuje złe informacje o spalaniu,sam sterownik silnika w pewnym zakresie ma możliwość korekty,po przekroczeniu granicy możliwości przyucza się błędnie,albo zwariuje.Wtedy zaczynają się właśnie podobne cyrki.Nie palenie na zimnym,nie trzyma obrotów,szarpie podczas prześpieszania,brak mocy itp.
W starych autach pomagało zdjęcie klemy,a tu robisz reset wartości wyuczonych i 98% pomaga ,przy podobnych objawach.
Oczywiście możesz mieć tylko uszkodzoną sondę ,jakieś nieszczelności w dolocie,czy wydechu co powodują złe wskazania sondy,tego nikt nie wie bo auta nie widzi.
W starych autach pomagało zdjęcie klemy,a tu robisz reset wartości wyuczonych i 98% pomaga ,przy podobnych objawach.
Oczywiście możesz mieć tylko uszkodzoną sondę ,jakieś nieszczelności w dolocie,czy wydechu co powodują złe wskazania sondy,tego nikt nie wie bo auta nie widzi.
Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C
tak oryginał z ASO. Kup w skodzie będzie najtaniej.trzcionek pisze:Ponawiam pytanie jakiej firmy kupić czujnik? Czy ktoś ma jakiś sprawdzony.
Re: Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C
W weekend wymieniłem czujnik, coś jakby lepiej pracował zaraz po odpaleniu, ale nadal trzeba kręcić rano dosyć ostro. Jeszcze jakiś pomysł?
Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C
A sprawdzałes czy nie puszcza ci gazu podczas rozruchu na zimnym silniku? Może masz tak, że do cylindra wtryskiwane jest i paliwo i gaz jednoczesnie.
Re: Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C
Już zakręciłem butle z gazem i pojeździłem 3 dni na benzynie i dalej bez zmian.
Jutro jadę do mechanika robić zawieszenie zostawię na noc może on trafi.
Jak się uda to napiszę co było a jak nie to zostaje mi się z tym użerać do wiosny :/
Jutro jadę do mechanika robić zawieszenie zostawię na noc może on trafi.
Jak się uda to napiszę co było a jak nie to zostaje mi się z tym użerać do wiosny :/
Nie odpala gdy temperatura na zewnątrz poniżej 10*C
Ja spotkałem się osobiście z przypadkiem, że autko nie chciało odpalic jak sie schłodziło. Winnym w tym przypadku był czujnik G28 - połozenia wału. Było to w lupo. Chłopaki wykręcili ten czujnik i delikatnie zeszlifowali powierzchnię czujnika , którą przylega do bloku silnika tak aby był bliżej pierscienia, który wyzwala impuls w czujniku. Po tym zabiegu problem ustał.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości