3 problemy z elektryką
: pt lis 02, 2012 20:46
Witam, kupiłem Golfika z roku 99 o poj 1.4 16V i mam z nim kilka probblemów.
1. silnik chodzi ok az zlapie pewnie cos ponad 90 stopni. jezdze i wskazowka stoi pionowo od jakiegos czasu, aby po dluzszej jezdzie ze wskazowka w pionie zalaczaly sie obydwa wentylatory na raz (od chlodnicy i klimy) i nie chodza jednostajnie, tylko tak jakby co 2 sekundy skakaly im biegi obrotow, czyli pierwszy bieg i dwie sekundy i zaraz drugi bieg przez 2 sekundy, zaraz znowu pierwszy i tak w kolko -dopoki nie zgasze auta i nie poczekam az ostygnie (dopoki bede jechal to beda tak pracowac a wskazowka caly czas stac w pionie.
2.drugi problem jzu przewertowalem w google a mianowicie, nie dziala mi predkosciomierz, wskaznik paliwa wariuje na zakretach, nie ma podswietlenia pokretel od nawiewu oraz brak swiatla cofania. bezpiecznik nr.7 sprawdzilem i byl dobry, czyli wysiadl czujnik predkosciomierza (impulsator). czy moze mi ktos powiedziec gdzie on sie znajduje i jak mniej wiecej wyglada? to taki czujnik ze slimakiem obracajacym sie na koncu? i czy jestescie pewni ze faktycznie czujnik predkoscimierza odpowiada rowniez za te wszystkie problemy?
3.problem odnosnie centralnego zamka, otoz przypuszczam ze musial on miec centralny (aktualnie nie dziala) tylko gdzie znajdowalaby sie pompka za niego odpowiedzialna, jak w audi a4 czyli gdzies tam w bagazniku? sugeruje sie tym iz po przekreceniu kluczyka od strony kierowcy slysze jakby cos tam jeszcze sie przesuwalo co stawia dodatkowy opor kluczowi, tak jakby mialo to cos wspolnego z zzamkiem centralnym -ogolnie jest to wersja 3 drzwiowa.
4.problem nie zwiazany z elektryka, a mianowicie delikatnie slychac jak cos tyka po odpaleniu auta w silniku, tak jakby na popychaczu byl luz, albo to zawor? czy mozna jakos zdiagnozowac czy to ktoras tak zwana szklanka sobie tyka? na zimnym jest mniej slyszalna, jak sie nagrzeje silnik i pewnie olej rozrzedzi to troszke glosniej. i czy juz ktos je wymienial, jak tak to jaka cena naprawienia takiego luzu na popychaczu. zamowilem jzu olej shell racing cos tam 10w60, z nadzieja ze bardziej lepki w wiekszych temperaturach wyciszy to tykanie.
pozdrawiam i z gory dziekuje
1. silnik chodzi ok az zlapie pewnie cos ponad 90 stopni. jezdze i wskazowka stoi pionowo od jakiegos czasu, aby po dluzszej jezdzie ze wskazowka w pionie zalaczaly sie obydwa wentylatory na raz (od chlodnicy i klimy) i nie chodza jednostajnie, tylko tak jakby co 2 sekundy skakaly im biegi obrotow, czyli pierwszy bieg i dwie sekundy i zaraz drugi bieg przez 2 sekundy, zaraz znowu pierwszy i tak w kolko -dopoki nie zgasze auta i nie poczekam az ostygnie (dopoki bede jechal to beda tak pracowac a wskazowka caly czas stac w pionie.
2.drugi problem jzu przewertowalem w google a mianowicie, nie dziala mi predkosciomierz, wskaznik paliwa wariuje na zakretach, nie ma podswietlenia pokretel od nawiewu oraz brak swiatla cofania. bezpiecznik nr.7 sprawdzilem i byl dobry, czyli wysiadl czujnik predkosciomierza (impulsator). czy moze mi ktos powiedziec gdzie on sie znajduje i jak mniej wiecej wyglada? to taki czujnik ze slimakiem obracajacym sie na koncu? i czy jestescie pewni ze faktycznie czujnik predkoscimierza odpowiada rowniez za te wszystkie problemy?
3.problem odnosnie centralnego zamka, otoz przypuszczam ze musial on miec centralny (aktualnie nie dziala) tylko gdzie znajdowalaby sie pompka za niego odpowiedzialna, jak w audi a4 czyli gdzies tam w bagazniku? sugeruje sie tym iz po przekreceniu kluczyka od strony kierowcy slysze jakby cos tam jeszcze sie przesuwalo co stawia dodatkowy opor kluczowi, tak jakby mialo to cos wspolnego z zzamkiem centralnym -ogolnie jest to wersja 3 drzwiowa.
4.problem nie zwiazany z elektryka, a mianowicie delikatnie slychac jak cos tyka po odpaleniu auta w silniku, tak jakby na popychaczu byl luz, albo to zawor? czy mozna jakos zdiagnozowac czy to ktoras tak zwana szklanka sobie tyka? na zimnym jest mniej slyszalna, jak sie nagrzeje silnik i pewnie olej rozrzedzi to troszke glosniej. i czy juz ktos je wymienial, jak tak to jaka cena naprawienia takiego luzu na popychaczu. zamowilem jzu olej shell racing cos tam 10w60, z nadzieja ze bardziej lepki w wiekszych temperaturach wyciszy to tykanie.
pozdrawiam i z gory dziekuje