Strona 1 z 1

Trabant 1.3 3F podpięcie obrotomierza lumel

: śr paź 31, 2012 18:08
autor: niebieskidemon
Siema

Mam nadzieję że w dobrym dziale temat założyłem... a więc tak:

zrobiłem swapa z polo 3f 1.3 na wielopunkcie bez kata wszystko jest pięknie ale nie umiem podłączyć obrotomierza :P tzn miałem dotychczasowo obrotomierz lumela z fiata i podłączenie było banalne + - sygnał z cewki .... i teraz pytanie się rodzi następujące czy ktoś wie jak podłączyć obrotomierz, pod co, czy tylko zegary VW ?

Trabant 1.3 3F

: śr paź 31, 2012 22:59
autor: Paweł Marek
trochę niejasno piszesz, jaki obrotomierz masz, z czego, dokładany czy orginalny. W każdym razie w polo czy golfach z tego okresu sygnał szedł na licznik też z cewki

Trabant 1.3 3F

: czw lis 01, 2012 18:24
autor: Qto
niebieskidemon pisze:Trabant 1.3 3F
3. pkt regulaminu - edytuj i popraw

Re: Trabant 1.3 3F

: ndz gru 02, 2012 18:41
autor: niebieskidemon
Qto pisze:
niebieskidemon pisze:Trabant 1.3 3F
3. pkt regulaminu - edytuj i popraw
nie bardzo rozumiem co mam poprawić ale luz silnik z polo gt 86c2f czyli 1.3 3f bez katalizatora 78KM, słabsza wersja od g40
Paweł Marek pisze:trochę niejasno piszesz, jaki obrotomierz masz, z czego, dokładany czy orginalny. W każdym razie w polo czy golfach z tego okresu sygnał szedł na licznik też z cewki
Przepraszam że tyle trwała moja odpowiedź :) ale już tłumaczę obrotomierz jest ten co był czyli : mera LUMEL ms 1 często gęsto montowany w różnego rodzaju Fiatach poldkach i innych samochodach z tego okresu. Wersja electronic :p . Posiada trzy wyjścia na przewody plus, minus, sygnał.

Obrotomierz ten pod klasycznym silnikiem 1.1 i 1.3 na gaźniku pracował bardzo dokładnie i był podłączany bezpośrednio pod cewkę.

moje pytanie brzmi pod który przewód dokładnie powinienem podłączyć przewód sygnałowy do obrotomierza?

Trabant 1.3 3F

: wt gru 04, 2012 11:48
autor: Qto
niebieskidemon pisze:Qto napisał(a):
niebieskidemon napisał(a):
Trabant 1.3 3F

3. pkt regulaminu - edytuj i popraw


nie bardzo rozumiem co mam poprawić
chodzi o to aby napisać z czym masz problem...w kilku słowach... tak to by wszystkie tematy wyglądały "Golf 1.8"..."Golf 1.6"

Trabant 1.3 3F podpięcie obrotomierza lumel

: pt gru 07, 2012 13:17
autor: Lipek81
Sygnał do obrotomierza weź z cewki zapłonowej - otwórz plastikową klapkę, pod spodem będziesz miał dwa zaciski - oznaczone 15 i 1. Podłącz sygnał obrotomierza pod 1.
Ogólnie możesz pociągnąć wszystkie trzy kabelki z obrotomierza do cewki. Sygnał podłącz pod zacisk 1, zasilanie pod 15, masę - pod jakąś śrubę w komorze silnika - może pod śrubkę na której zamocowana jest cewka.

Trabant 1.3 3F podpięcie obrotomierza lumel

: śr sty 02, 2013 14:08
autor: niebieskidemon
Ok zaraz wjadę do garażu i zacznę grzebać :) zasilanie i masę mam już podpiętą tylko sygnałowego mi brakuje :) odezwę się nie długo czy się udało :)


Z góry dzięki wszystkim za pomoc zaiste było to takie proste klapka styk nr 1 i obrotomierz działa. Pochwała już powędrowała. dzięki :okej:

ps

ewentualnie czy ktoś się orientuję jaki zakres obrotów jest "idealny" do normalnej pracy powyższego silnika ? :)

Trabant 1.3 3F podpięcie obrotomierza lumel

: sob maja 18, 2013 13:08
autor: niebieskidemon
Szukam i czytam na forum oraz w schematach ale jakoś doszukać się nie mogę a więc:

1. Czy silnik 3f (bez kata) 78KM ma złącze diagnostyczne czy jest to jakiś rodzaj migającej diody ?