Repeat11 pisze:Ja mam kabel ivagcom. Jakto zakodować przez niego?
Do VAG COM musisz mieć pin starego i nowego licznika.
Metoda VAG-COM. To jest procedura przetłumaczona ze strony Ross-tech.com.
Musimy dopasować nowy licznik do komputera silnika.
Wszystkie passaty po liftingu (od 10.2000) mają immobiliser 3 generacji.
Procedura wygląda tak.
Uruchamiamy VAG-COM
Najpierw należy zakodować poszczególne komponenty.
Kodujemy CAN:
Wybieramy:
[19 - CAN Gateway]
[Recode - 07]
Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania spisany uprzednio ze starego licznika.
[Do It!]
[Close Controller, Go Back - 06]
Kodujemy Licznik:
Wybieramy:
[17 - Instruments]
[Recode - 07]
Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania spisany uprzednio ze starego licznika.
[Do It!]
Robimy dopasowanie, logujemy się do licznika:
[Login - 11]
Wpisujemy PIN obecnego licznika w formacie 0XXXX.
[OK]
Następnie:
[Adaptation - 10]
Wybieramy kanał 50.
[Read]
W polu [New Value] wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX.
[Test]
[Save]
[OK]
Wyłączamy zapłon i włączamy w ciągu 1 minuty, ale nie uruchamiamy silnika!
Wybieramy:
[17 - Instruments]
Sprawdzamy czy w polu [Extra] pojawił się VIN naszego samochodu.
Teraz trzeba zakodować kluczyki. Prawdopodobnie należy wymienić transpondery na nowe czyste.
Można to sprawdzić w bloku 22 wartości mierzonych, w polu 3 powinna być wartość 1. Jeżeli jest 1 to można przeprowadzić programowanie kluczy.
[Login - 11]
Wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX.
[OK]
[Adaptation - 10]
Wybieramy kanał 21
[Read]
Wpisujemy wartość 0
[Save]
W ten sposób wymazaliśmy stare klucze. Teraz wpisujemy luczbę posiadanych kluczy, które chcemy dopasować.
[Save]
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Wyciągamy klucz ze stacyjki.
Szybko wkładamy następny klucz i włączamy zapłon, lampka immo powinna zganąć po ok. dwóch sekundach, wtedy możemy wyjąć klucz. Powtarzamy tą procedurę dla wszystkich kluczy które chcemy dopasować.
Uruchomić silnik ostatnim dopasowanym kluczem.