Problem - blindowanie długimi a podświetlenie zegarów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem - blindowanie długimi a podświetlenie zegarów
Witam. Dzisiaj zauważyłem problem w swoim golfie. Przy blindowaniu(mruganiu) światłami długimi podświetla mi się licznik, i delikatnie przycisk awaryjnych i ogrz. szyby, włącznik i regulacja świateł, podświetlenie tablicy rejestracyjnej oraz przyciski el. szyb od strony kierowcy(pozostałe przyciski szyb oraz regulacja lusterek nie świecą). Tylko licznik świeci normalnie a reszta delikatnie się podświetla. Idąc dalej sprawdziłem skrzynke bezpieczników. Jeżeli wyjme bezpiecznik światła drogowego od str. pasażera i zablinduje dlugim od kierowcy to podświetlenie się nie zapala (czyli chyba tak jak ma być), a jak zrobie na odwrót czyli wyjme bezpiecznik światła od kierowcy i zablinduje tym od str. pasażera to dzieją się te cuda czyli wychodzi że problem jest na świetle od str. pasażera. Nawiasem dodam, że kiedyś montując radio coś się podziało/zewrzało bo stopiło mi bezpieczniki od długich (obydwa naraz stopiło). Bezpieczniki wymieniłem ale nie wiem czy od tego momentu się dzieją te jaja czy dopiero później. Proszę o rade co to może być.
Dodam, że podmieniałem bezpieczniki na inne ale bez skutku. Dzieje się to tylko przy blindowaniu/mruganiu długimi wajchą kierunkowskazów. Przy włączaniu świateł mijania, postojówek ,czy długich na stałe( czyli wajcha do przodu) jest wszystko OK, bez znaczenia czy silnik zapalony czy zgaszony.
Dodam, że podmieniałem bezpieczniki na inne ale bez skutku. Dzieje się to tylko przy blindowaniu/mruganiu długimi wajchą kierunkowskazów. Przy włączaniu świateł mijania, postojówek ,czy długich na stałe( czyli wajcha do przodu) jest wszystko OK, bez znaczenia czy silnik zapalony czy zgaszony.
Problem - blindowanie długimi a podświetlenie zegarów
Problem rozwiązany. Powodem było diodowe podświetlenie tablicy rejestracyjnej które ostatnio założyłem. Wsadziłem normalne żarówki i wsio gra Ten sam problem wystepuje także jak całkowicie wyciągne żarówki, a dodatkowo bzyczy jakiś przekaźnik. Mam nadzieje że to normalka.
Pytanie: Czy ktos kto ma MK4 albo jakieś bliźniacze auto z grupy VAG i ma podświetlenie talbicy LED to czy ma taki problem że przy blindowaniu mu sie zegary zaświecają? Również można to sprawdzić przy wyjętych calkowiecie oprawkach żarówek. Chodzi mi o to czy to normalne czy może coś mam zrąbane w instalacji.
Pytanie: Czy ktos kto ma MK4 albo jakieś bliźniacze auto z grupy VAG i ma podświetlenie talbicy LED to czy ma taki problem że przy blindowaniu mu sie zegary zaświecają? Również można to sprawdzić przy wyjętych calkowiecie oprawkach żarówek. Chodzi mi o to czy to normalne czy może coś mam zrąbane w instalacji.
Problem - blindowanie długimi a podświetlenie zegarów
Zmieniłem ostatnio żarówki na diody: w podświetleniu tablicy, postojówki i całe wnętrze. Ale niestety nie odpowiem Ci na Twoje pytanie bo u mnie "blindowanie" nie działa w ogóle. Nie za bardzo mi się chce dobierać do manetki (bo to ją podejrzewam jako przyczynę) i dlatego mrugam włączając normalnie długie:) Tak na chłopski rozum to wydaje mi się że nie powinno tak się dziać bo jaki związek mają długie z podświetleniem tablicy??
Problem - blindowanie długimi a podświetlenie zegarów
No kurde ja już zgłupiałem. Przed założeniem ledów było wszystko ok. Założyłem ledy, wszystko ładnie dopuki nie zauważyłem że dzieją się wyżej opisane jaja. Zauważyłem że przy blindowaniu też mrugają ledy w tablicy rej. to zacząłem właśnie od tablicy bo pomyślałem że może te świeżo założone LEDy robią jaja. Wyciągnąłem całkowicie oprawki z LEDami, zablindowałem i do tego całego cyrku doszło jeszcze zgrzytanie tak jakby z przekaźnika. Wsadziłem oprawki ze zwykłymi żarówkami, zacząłem blindować i wszystko jak oryginał - zaświecają się tylko długie z kontrolką na zegarach, żadne inne podświetlenie się nie zapala a przekaźniczek czy co tam ładnie cyka tak jak powinien przy zaświecaniu długich. Wszystko teraz ładnie gra . Jak ktoś może to niech sprawdzi czy w swoim mk4/Borze po wyjęciu oprawek ma jakiekolwiek jaja z podświetleniem całych zegarów czy zgrzytaniem z okolicy bezpieczników
Problem - blindowanie długimi a podświetlenie zegarów
Może mi ktoś dać odpowiedź na pytanie dlaczego mi się tak działo z tymi diodami , że jak je wlożyłem to wariowało to blindowanie (patrz pierwszy post)? Z tego co pamiętam to tak samo sie działo jak całkiem wyjałem żarówki ze zderzaka. Czy to może wina , żarówek, czy może golf tak ma, czy może u mnie w elektryce coś nie tak. Na zwykłych włóknowych żarówkach działa OK wszystko. Chciałbym wrócić do takiego podświetlenia bo mi odpowiadało
Problem - blindowanie długimi a podświetlenie zegarów
Ja mam problem z diodami w środku lekko się żarzą po zamknięciu drzwi nie wiem co zrobić opornik nic nie daje .
Re: Problem - blindowanie długimi a podświetlenie zegarów
U mnie jest tak, że boczne diody w środkowej lampce delikatnie się żarzą. Ale widać to tylko w nocy. nic z tym nie robię bo mi to nie przeszkadza.vwtdi90 pisze:Ja mam problem z diodami w środku lekko się żarzą po zamknięciu drzwi nie wiem co zrobić opornik nic nie daje .
Problem - blindowanie długimi a podświetlenie zegarów
Czyli albo te diody o d*pe rozbić, albo instalacja golfa nie znosi tych diód Nie znam się, no ale widze pełno samochodów jeździ na diodach i albo każdy olewa problemy z nimi , albo tylko w niektórych autach m.in Golfie robią diody jaja A tak mi sie podświetlenie tablic podobało na diodach, a włożyłem zwykłe żarówki bo nie będe ryzykował, że jakis przekaźnik od długich mi się spali albo coś innego w instalacji
Problem - blindowanie długimi a podświetlenie zegarów
Diody Led potrzebują małego prądu żarzą się bo oryginalna instalacja przewiduje żarówki o dużej mocy i mamy wtedy przebicie tak to rozumie.
Problem - blindowanie długimi a podświetlenie zegarów
Ja u siebie też miałem tablicę podświetloną ledami. Jeden mi się spalił to zastąpiłem go diodą z kabiny. Po jakimś czasie spaliła mi się druga dioda (sam nie wiem czemu; w środku świecą wszystkie do tej pory). Teraz jeżdżę z podświetloną połówką tablicy. Założę zwykłe żarówki bo na diody nie wyrobiędoniu92 pisze:A tak mi sie podświetlenie tablic podobało na diodach
Problem - blindowanie długimi a podświetlenie zegarów
Witam,
Musisz odseparować linię na której są diody.
To znaczy, że musisz wstawić tgz diodę prostowniczą.
Muszę przyznać że ja nie mam tych problemów, w tablicy są diody, następnie jako postojówki też są diody, w kopertówkach też i w kabinie są również diody.
Przy najbliższej okazji zrobię zdjęcie diody jaką mam i podeślę abyś wiedział jaką masz kupić.
Dodam że diody które kupiłem są o dużej mocy z tgz radiatorem odprowadzającym ciepło.
Z tego co pamiętam poszło na to kupe kasy a kupowałem je w nowym elektroniku w Katowicach, koło spodka.
Od trzech lat jak jeżdżę wymieniłem jak na razie 2 szt
Pozdrawiam,
Maciej
Musisz odseparować linię na której są diody.
To znaczy, że musisz wstawić tgz diodę prostowniczą.
Muszę przyznać że ja nie mam tych problemów, w tablicy są diody, następnie jako postojówki też są diody, w kopertówkach też i w kabinie są również diody.
Przy najbliższej okazji zrobię zdjęcie diody jaką mam i podeślę abyś wiedział jaką masz kupić.
Dodam że diody które kupiłem są o dużej mocy z tgz radiatorem odprowadzającym ciepło.
Z tego co pamiętam poszło na to kupe kasy a kupowałem je w nowym elektroniku w Katowicach, koło spodka.
Od trzech lat jak jeżdżę wymieniłem jak na razie 2 szt
Pozdrawiam,
Maciej
Problem - blindowanie długimi a podświetlenie zegarów
matias1, jeśli rzeczywiście nie masz problemów z tym wariującym podsietleniem przycisków w aucie przy blindowaniu to dobrze by było jak wrzuciłbyś tutaj te Twoje diody
A może sprawdzą się diody robione pod szyne CAN, żeby nie wywalało w samochodze błędu o spalonej żarówce?? Ja kupiłem zwykłe bo nie mam żadnych kontrolek o spalonych żarowkach ale może rozwiążą mój problem te diody pod CAN...
A może sprawdzą się diody robione pod szyne CAN, żeby nie wywalało w samochodze błędu o spalonej żarówce?? Ja kupiłem zwykłe bo nie mam żadnych kontrolek o spalonych żarowkach ale może rozwiążą mój problem te diody pod CAN...
Problem - blindowanie długimi a podświetlenie zegarów
Witam. Czytam o Twoich problemach z LEDami i jestem zdziwiony. Ja mam żarówki diodowe w światłach pozycyjnych z przodu i z tyłu, w tablicy rejestracyjnej, w stopach i światłach cofania i nie mam żadnych problemów z miganiem długimi. W środku również mam diody w podsufitce i drzwiach i tak samo nie ma to wpływu na resztę światełek w aucie. Nie jestem ekspertem, ale sprawdź czy Twoje problemy nie mają związku z wilgocią. Może do oświetlenia tablicy gdzieś dostaje się woda i robi zamieszanie. Pozdro.
Problem - blindowanie długimi a podświetlenie zegarów
Raczej wilgoci tam nie ma, od wewnętrznej strony oprawki żarówek sa suchutkie, no i na zwykłych żarówkach nie ma kłopotu. Tylko diody robią jaja...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości