Strona 1 z 1
Moduł Podgrzewania Świec żarowych J179 a klima
: czw wrz 13, 2012 21:16
autor: SZOPENN
Witam
Pierwsza sprawa... w golfach dwa w dizlach są dwa rozwiążania sterowania świecami żąrowymi...
1. sposób... przekaźnik świec zarowych...
2. Drugi sposób moduł czasu grzania + czasownik świec żąrowych..
Z grubsza dlaczego tak a nie inaczej??? druga opcja jest bardziej skomplikowana z tego co widze na schematach.. po co to?
Druga sprawa.... moduł/przekaźnik świec żarowych w AAZ... również o ozanaczniu J179.... po co mu impulsy z przekaźnika klimy.. co ma w tym wypadku automat podgrzewania z klimatyzacją...
Czy ktoś ma rozpiskę wyjść w sensie wykonawczym?? co dane wyjście robi itp?
Moduł Podgrzewania Świec żarowych J179 a klima
: czw wrz 13, 2012 22:36
autor: Zico63b
W wielkim skrócie: by zbytnio nie obciążać układu elektrycznego - klima jest blokowana na czas grzania świec.
W ogóle, to producent ma prawo do zmian i eksperymentowania z kolejnym układem, może był tańszy, może sprawniejszy - o to już raczej trzeba pytać Wolfsburg, nie nasze skromne forum
Moduł Podgrzewania Świec żarowych J179 a klima
: czw wrz 13, 2012 22:57
autor: SZOPENN
tak... tylko że przy okazji np przekaźnik odłączania klimatyzacji w AAZ łączy się oczywiście z modułem świec żarowych a sam daje lub odbiera impulsy od sterownika w liczniku... i po co mu to? dostaje informacje o obrotach?
Bo wątpie że odłączanie klimy na czas grzania świec to jedyna funkcja... TDI wyłącza klime podczas dużego zapotrzebowania na moc... czy przekaźnik w AAZ w jakiś sposób nie robi tego samego?
Dlaczego chce wiedzieć.. a bo zakładam instalacje do swojego mk2 bazując na AAZ, widze co tam jest i się zastanawiam.. że jeżeli jest tam lepiej i wydajniej to mógłbym wszystko zastosować.. ale chciałbym dokładnie wiedzieć co poszczególne sterowniki robią i w jakim momencie
Moduł Podgrzewania Świec żarowych J179 a klima
: pn wrz 17, 2012 20:27
autor: grg474
SZOPENN pisze:i po co mu to? dostaje informacje o obrotach?
o poborze prądu - nie załącza kompresora celem odciążenia silnika i elektryki
Moduł Podgrzewania Świec żarowych J179 a klima
: pn wrz 17, 2012 21:32
autor: SZOPENN
pobór prądu??? wzrasta ze strony klimy na obrotach... niestety ale nie.... błędna teoria.
CZy do vw znajde jakis program z opisem wykonawczym pinów kazdego urządzenia elektryki? Takie coś miałem w dokumentacji oplowskiej TIS, tutaj w vw jest spora luka...
Moduł Podgrzewania Świec żarowych J179 a klima
: pn wrz 17, 2012 23:13
autor: grg474
SZOPENN pisze:wzrasta ze strony klimy na obrotach... niestety ale nie.... błędna teoria.
oj zwrasta wzrasta - minimum - obciążenie wentylatora nadmuchu (jak nie chodzi - nie chodzi i klima ok 200W) + minimum wentylatory na chłodnicy (ok 300 Watt).
To ze kompresor jest mechaniczny to pikuś
Moduł Podgrzewania Świec żarowych J179 a klima
: pn wrz 17, 2012 23:44
autor: SZOPENN
Wraz z klimą załącza się I bieg.... II i III bieg sterowany jest oddzielnie.. ale klima się nie rozłączy dopóki nie rozłączy go czujnik III biegu na głowicy.
Magnes na sprężarce bierze stały prąd niezależnie od obrotów.... wentylatory włączają się w zależności od potrzeb i nigdy nie jest tak, że jak wchodzą w III bieg, gdzie pobór mocy jest najwyższy, to odłącza klimę... klima dalej chodzi dopóki nie rozłączy jej ciśnieniowy, albo temperaturowy na głowicy.
Więc niestety na pewno poborem nic nie jest sterowane.... ewentualnie informacja o pracy klimy + infoobrotach z ECU w liczniku które wędruje do przekaźnika klimatyzacji... dla AZZ oczywiście...