Ładowanie i kontrolka

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PhoeniX
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2167
Rejestracja: śr maja 18, 2011 18:04
Lokalizacja: Bad Dirsdorf
Auto: MK2 oraz MK3
Silnik: 2xRP

Ładowanie i kontrolka

Post autor: PhoeniX » pt wrz 07, 2012 09:13

Witam @ll madrzejszych ode mnie. Mianowicie mam nastepujacy problem. Dałem alternator do regeneracji i teraz po przekręceniu zapłonu i odpaleniu autka ( MK2 1.6 TD JR) pali sie kontrolka od ladowania. Gdy obroty skocza do półtora tysiaca kontrolka gasnie. Czy powodem może byc juz kończący sie akumulator czy może jeszcze podjechac z rozrusznikiem do sprawdzenia?


PhoeniX
Boże jak umrę, nie pozwól mojej żonie sprzedać auta za cenę zakupu z umowy
MK2 by PhoeniX http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6250552

Aligator30
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: śr lis 09, 2011 19:31
Lokalizacja: SPS

Ładowanie i kontrolka

Post autor: Aligator30 » pt wrz 07, 2012 10:27

witam zdejm z tyłu alternatora obudowę ( plastykową) odkręć regulator napięcia i sprawdz czy szczotki ciężko nie chodzą
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=300293" onclick="window.open(this.href);return false; może szczotki są nie dotarte do komutatora wirnika



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Ładowanie i kontrolka

Post autor: grandi » pt wrz 07, 2012 13:48

Jest to standard w TD bo musisz wzbuzic alternator nie przejmuj sie


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Ładowanie i kontrolka

Post autor: Lipek81 » sob wrz 08, 2012 19:50

Raczej nie jest to standard. Alternator w TD działa tak samo, jak w każdym innym mk2, także rodzaj silnika nie ma nic do rzeczy. Faktycznie jest jakiś problem ze wzbudzeniem, który tkwi w samym alternatorze. Albo coś ze szczotkami, albo z samym regulatorem lub jego połączeniami.



Tomek_GT2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lip 17, 2012 19:13

Ładowanie i kontrolka

Post autor: Tomek_GT2 » sob wrz 08, 2012 21:01

a nie miałeś czasem wymienionego koła pasowego altka?



Aligator30
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: śr lis 09, 2011 19:31
Lokalizacja: SPS

Ładowanie i kontrolka

Post autor: Aligator30 » sob wrz 08, 2012 21:30

silnik prasuje na wolnych obrotach około + - 800 obr na min i kontrolka ładowania już nie swieci czyli alternator już powinien ładować



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Ładowanie i kontrolka

Post autor: grandi » sob wrz 08, 2012 22:30

pali sie czy sie lekko swieci


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
PhoeniX
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2167
Rejestracja: śr maja 18, 2011 18:04
Lokalizacja: Bad Dirsdorf
Auto: MK2 oraz MK3
Silnik: 2xRP

Ładowanie i kontrolka

Post autor: PhoeniX » pn wrz 10, 2012 10:14

Właśnie grandi Pali sie kontrolka i jak dostanie jakies 2 tysie obrotów to gasnie. Jeżeli chodzi o szczotki to sprawa wyglada nastepująco: mam ten załozony alternator i kontrolka swieci po odpaleniu. Mam równiez inny stary alternator od zwykłego diesela (45Ah) i objaw jest taki sam kontrolka zapala sie przy przekręceniu stacyjki ale swieci także po odpaleniu silnika
Tomek nie grzebałem w alternatorze bo jestem laikiem jeszcze :) w firmie wymienili mi regulator szotki i pewnie jakies łożyska. Wczesniej nie działał nawet obrotomierz a teraz działa czyli altek daje jakies napiecie ale co nadal jest nie tak to nie wiem


PhoeniX
Boże jak umrę, nie pozwól mojej żonie sprzedać auta za cenę zakupu z umowy
MK2 by PhoeniX http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6250552

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Ładowanie i kontrolka

Post autor: Lipek81 » pn wrz 10, 2012 10:33

Zrób tak - odpal i jak będzie odpalony i lampka będzie świeciła, podłącz +12V do przewodu wzbudzenia, do altka (dotknij śrubki na chwilę). Lampka powinna zgasnać. Jeżeli tak, to może być słaby kontakt przewodu do wzbudzenia, albo uszkodzony licznik.



Awatar użytkownika
PhoeniX
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2167
Rejestracja: śr maja 18, 2011 18:04
Lokalizacja: Bad Dirsdorf
Auto: MK2 oraz MK3
Silnik: 2xRP

Ładowanie i kontrolka

Post autor: PhoeniX » pn wrz 10, 2012 11:40

Lipek81 wielkie dzieki za podpowiedz. W tygodniu nie mam czasu więc podłacze w sobote i moge na drugim liczniku spróbowac tylko nie chce mi sie pół auta rozkładać


PhoeniX
Boże jak umrę, nie pozwól mojej żonie sprzedać auta za cenę zakupu z umowy
MK2 by PhoeniX http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6250552

Awatar użytkownika
mssg1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
Lokalizacja: Poznań

Re: Ładowanie i kontrolka

Post autor: mssg1 » pn wrz 10, 2012 11:46

Alternator od początku musi dawać odpowiednie napięcie ładowania. Wynik z tego, że napięcie jest zbyt małe. Sprawdź regulator napięcia czy w ogóle działa (dodaj gazu i sprawdź czy jest ono mniej więcej na tym samym poziomie bez względu na obroty). Możliwe, że szczotki się jeszcze nie dotarły i niedługo to przejdzie.Sprawdź też naciąg paska wieloklinowego czy nie jest zbyt luźny i może się ślizga. Tak czy siak nie jest to normalny objaw.


VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]

Awatar użytkownika
PhoeniX
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2167
Rejestracja: śr maja 18, 2011 18:04
Lokalizacja: Bad Dirsdorf
Auto: MK2 oraz MK3
Silnik: 2xRP

Ładowanie i kontrolka

Post autor: PhoeniX » pn wrz 10, 2012 16:13

mssg1 regulator jest po wymianie bo spaliłem stary. Pasek jest naciągnięty i luzu nie ma. Albo fakt szczotki się muszą dopasować albo może i licznik jest gdzieś rąbnięty a raczej dioda od ładowania. Wszystko do ogarnięcia ale brak czasu i kasy jak na razie. Zaczynam od roku doprowadzać TeDeka do porządku ale niestety finanse mnie ograniczają wraz z masa pracy przy SiepakU


PhoeniX
Boże jak umrę, nie pozwól mojej żonie sprzedać auta za cenę zakupu z umowy
MK2 by PhoeniX http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6250552

Awatar użytkownika
mssg1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
Lokalizacja: Poznań

Re: Ładowanie i kontrolka

Post autor: mssg1 » pn wrz 10, 2012 19:59

Ale napisałeś, że problem pojawił się po regeneracji altka :P


VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]

Awatar użytkownika
PhoeniX
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2167
Rejestracja: śr maja 18, 2011 18:04
Lokalizacja: Bad Dirsdorf
Auto: MK2 oraz MK3
Silnik: 2xRP

Ładowanie i kontrolka

Post autor: PhoeniX » wt wrz 11, 2012 08:49

mssg1 generalnie tak bo masz racje napisałem ze po wymianie altka. Na altku, bez licznika z GTD, przed regeneracja wszystko działało zmieniłem licznik nie działał obrotomierz wymienili regulator szczotki łozyska i kurde pocieszyłem sie jakies 300 metrów bo spaliłem regulator ale obrotomierz działał. Nie wiem sam co o tym mysleć juz teraz ale mam czas do soboty i rozbieram pół auta zeby sprawdzić


PhoeniX
Boże jak umrę, nie pozwól mojej żonie sprzedać auta za cenę zakupu z umowy
MK2 by PhoeniX http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6250552

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości