Strona 1 z 1

Problem z soda lambda 1.8 90km ABS

: ndz sie 19, 2012 16:50
autor: Pedi1994
Witam koledzy zakupiłem jakiś czas temu golfa i tak patrzyłem i zauważyłem iż sonda jakoś dziwnie została podłączona
Golf 3 silnik 1.8ccm3 90km ABS 93r.
Problem polega na dziwnym podłączeniu i chciałem się upewnić - poprawić połączenie sondy tak jak powinno być poprawnie
z sondy wychodzą 4 kable:
1-biały
2-biały
3-szary
4-czarny
Połączenie wygląda kabli tak:
4-czarny z fioletowym (po przez kostkę ori. znajdującą się na poduszce silnika )
2biały z różowym
1i3-biały i szary z czarnym

Kostka posiada 2 piny i co z niego wykorzystano jedno połączenie kabli (czarny z fioletowym) a pozostałe zostały ucięte (brązowy - czarny)
i dlaczego biały z szarym razem zlutowane z czarnym ?

chciał bym połączyć tak jak powinno być prawidłowo podłączone ze względu na poprawę prawidłowej pracy sądy jeśli ktoś by mógł opisać schemat takiego połączenia jakie kable z czym połączyć będę bardzo wdzięczny ewentualnie podpiąć zdjęcia

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Problem z soda lambda 1.8 90km ABS

: pn sie 20, 2012 20:27
autor: Paweł Marek
bo w oryginale ABS z tego rocznika miał sondę jedokablową. U ciebie sonda i chyba też wtyczka zostały zmienione - sonda na 4-kablową a wtyczka na 2-kablową. Natomiast kable białe to podgrzewanie sondy (plus po zapłonie i masa) a kabel szary to też masa samej sondy. Ktoś próbował zdaje mi się udoskonalić auto i podpiąć grzałkę w sondzie ( co ma swój sens bo szybciej sonda zaczyna działać wówczas), ale nie skończył projektu - stąd ten bałagan. W każdym razie w tym stanie podłączenia jak jest sonda powinna działać jak w każdym ABS z sonda jednokablową.

Problem z soda lambda 1.8 90km ABS

: pn sie 20, 2012 21:42
autor: Pedi1994
hm no właśnie kolego nie byłem pewien tego czy nie powinna być tam sonda jedno kablowa a nie tak jak teraz hm a teraz jak bym chciał przerobić na jedno kablową to co z tamtymi kablami z wiązki silnika ?
a może tam powinna byc 2 kablowa ?

Problem z soda lambda 1.8 90km ABS

: wt sie 21, 2012 15:00
autor: Paweł Marek
No własnie ma być jednokablowa ale niema to znaczenia większego. Sterownik silnika wykorzystuje tylko kabel sygnałowy. Pozstałe kable to udoskonalenia wprowadzone z czasem w nowszych modeclach , czyli podgrzewanie sondy dla jej szybszego działania oraz dlatego że sonda w innych silnikach jest umieszczona dalej od silnika i ciężej jej się rozgrzać, oraz kabel masowy poniewaz okazło się z zmasowanie na obudowie sondy nie wystarcza - od korozji i nagaru jest niepewne. Natomiast samo działanie sondy takiej czy takiej jest takie samo lub prawie takie samo, prawie to znaczy że wystarcza dla takiego niezaawansowanego konstrukcyjnie silnika

Problem z soda lambda 1.8 90km ABS

: pt sie 24, 2012 21:11
autor: Pedi1994
Hm tylko kolego skąd w wiązce ori. te kable idące do sądy ;p

Problem z soda lambda 1.8 90km ABS

: pt sie 24, 2012 21:15
autor: Paweł Marek
to nie jest wiązka w stanie orginalnym, było kombinowane, wtyczka owszem ale osłona na wiązce taka w ori nie występuje

Problem z soda lambda 1.8 90km ABS

: pt sie 24, 2012 22:04
autor: Pedi1994
hm to kolego jak wtyczka 2 pinowa ori to jak sonda jednoi kablowa to do czego trugi pin a tym bardziej ze widać iż kabkle uciete ?

Problem z soda lambda 1.8 90km ABS

: sob sie 25, 2012 07:51
autor: agrala
Podlacz jeden bialy pod mase auta, szary pod mase auta, czarny pod sterownik ECU, drugi bialy pod pzekaznik pompy paliwa lub pod zailanie wtrysku.

Problem z soda lambda 1.8 90km ABS

: pn paź 15, 2012 22:59
autor: Pedi1994
Przepraszam ze tak długo nie odpowiadałem na temat ale to z braku czasu dziś znalazłem troszkę i doszedłem iż czarny kabel z sonda lambda idzie do sterownika ECU po złączeniu z fioletowym kablem i obok tego przewodu idzie jeszcze jeden koloru czarnego ktory nie jest nigdzie podpięty przy sądzie jak i wtyczce ECU.
Szary i biały kabel złączony i idzie do akumulatora do minusa - (czyli jako masa auta) a kolejny biały kabel pod wtyczkę od cewki wysokiego napięcia i podłączony do kabla zielonego hm i co sądzicie pozostawić tak czy podłączyć pod zasilanie wtrysku ??