Strona 1 z 1

digifant 1

: sob sie 11, 2012 22:41
autor: Gulff
witam , mam golfa 1.8 16v na digifancie 1 z g60 z wgranym programem do 16v by GTO do dzisiaj auto chodziło bez problemu wszystko działało (odpalał dobrze ,obroty dobre ogolnie wszystyko ok) i zabrałem sie za montaz przekaznikow na swiatła przednie (podczas montarzu dotknałem kabelkiem od plusa do budy auta sa sek. i byla mała iskra (zwarcie) dokonczylem prace sprawdziłem switała i chce odpalic auto a tu NIC tzn kręci ale nie odpala sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i sa ok ,wykreciłem swiece i nie ma iskry jak krece a swiece sa suche tzn wtryski nie podaja paliwa co sie stało czy to mozliwe ze spaliło sie ECU digi ???? a jesli tak to jak sprawdzic czy to napewno ecu ??? czy moze macie jakies inne pomysły ? z gory dzieki

digifant 1

: sob sie 11, 2012 23:51
autor: peja2000
stawiam na rozdzielacz zapłonu, czyli czujnik halla, gdy czujnik halla otrzymuje impulsy że silnik ma obroty uruchamia się pompa paliwa wtryski i podawana jest iskra

digifant 1

: ndz sie 12, 2012 09:13
autor: jeryk10
sprawdź zasilanie ECU pin 14 i masy sterownika pin 19 i 13 peja2000, nawet jakby był czujnik halla padnięty to i tak na przekręcenie zapłonu pompa musi pompować na parę sekund

digifant 1

: ndz sie 12, 2012 09:23
autor: peja2000
zgadzam się co do sprawdzenia zasilania sterownika silnika, fakt upalają się albo sterowniki albo czujniki.. ale autor postu podaje trochę za mało danych i nie jest napisane czy pompa paliwa się odzywa, początkowa praca pompy paliwa te parę sekund wymusza sterownik, ale ponowne jej załączenie odbywa się za pośrednictwem czujnika halla,

digifant 1

: ndz sie 12, 2012 14:00
autor: Gulff
tak pompa paliwa sie załacza i podaje paliwo na listwe wtryskową i na tym koniec , jeryk10 -a jak sprawdzic te piny mozesz to opisac jak laikowi bo ja w tych sprawach nie jestem za dobry :kac: ,a czy to mozliwe ze czujnik halla padł od czegos takiego co opisywałem?

digifant 1

: ndz sie 12, 2012 15:19
autor: Gulff
ok wiec sprawdziłem halla tak ze podłaczyłem mała zaroweczke (od bocznych kierunkow) jeden drucik od zarowki do minusa w aku a drugi do zielono-białego kabelka (srodkowego) od wtyczki od halla i kecilem rozrusznikiem a i oczywiscie wszystko było podłaczone normalnie aparat w głowicy itp. no i zaroweczka nie swieciła wogole liczyłem ze bedzie szybko mrugac ale nic ,wiec dla pewnosci wpiałem miernik w ten zielono-biały kabel od halla i minus na aku i tutaj po przekreceniu kluczyka pojawiło sie napiecie bardzo małe jakies 1,4 volta i podczas krecenia troszke wzrosło (tak do 1,8)ale nic wiecej nie przeskakiwało tak ze zero i potem normalne napiecie jakies 12v i znow zero. dodam ze mam stary miernik i napewno nie jest najlepszy . czyli co hall do wymiany czy cos zle zrobiłem?

digifant 1

: wt sie 14, 2012 12:00
autor: Paweł Marek
sprawdź najpierw po włączeniu zapłonu czy we wtyczce czujnika halla jest napięcie pomiędzy skrajnymi stykami

digifant 1

: śr sie 15, 2012 21:20
autor: Gulff
temat do zamkniecia, winny był czujnik halla.